خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گیاهخواری و اثر آن بر پوست

گیاهخواری و اثر آن بر پوست

گیاهخواری و اثر آن بر پوست

هنگامی که برای اولین بار تصمیم به اتخاذ یک رژیم غذایی وگان گرفتم، بسیاری از گیاهخوارانی که میشناختم، به من در مورد تمام مزایای شگفت انگیزی که می توانستم انتظار داشته باشم گفتند. من شنیدم که احتمالاً وزنم ناخواسته کاهش میابد ، انرژی بیشتری خواهم داشت و دیگر نگران مواردی مانند بیماری قلبی یا سرطان نخواهم بود .

همه چیز عالی به نظر می رسید، اما بعد از اینکه من وگان شدم، یک عالمه مزایا را کشف کردم که هیچ کس در مورد آن ها به من نگفت.

اولین مورد، این بود که ظاهراً پوستی که کثیف و مستعد آکنه بود به پوستی زیبا، شفاف و سالم تبدیل شد. من در تمام دوران نوجوانی و در بزرگسالی خود با آکنه دست و پنجه نرم کردم و صادقانه بگویم، همه چیز را امتحان کرده ام تا به حل مشکل کمک کنم. نمی دانستم که عادت لبنیاتی من می تواند مقصر پوست مدام تحریک شده من باشد. به نظر می رسد، رابطه ای بین مصرف لبنیات و بهبود ظاهر کلی پوست، وجود دارد. کاش کسی به من می گفت تا بتوانم زودتر آن را درمان کنم!

مزیت بعدی که کشف کردم این بود که من بهتر از همیشه می خوابیدم. من در بین دوستان و خانواده شهرت دارم که می توانم برای مدت طولانی غیرمعمول بخوابم اما کیفیت خواب خوبی نداشتم، اما بعد از اینکه وگان شدم، فهمیدم، با اینکه هر شب زمان کمتری می خوابم اما سرحال ترم. اما معلوم شد که این فقط من نبودم: یک مطالعه در مورد فواید فیزیولوژیکی رژیم وگان نشان داد افرادی که به گیاهخواری روی می آورند از بهبود کیفیت خواب خود خبر می دهند .

اما ایجاد چنین تغییر شدیدی در عادات غذایی می تواند بدن شما را از راه های دیگری نیز تحت تأثیر قرار دهد. در اینجا به چند اثر گیاه خواری بر پوست اشاره میکنیم.

پوست خشک / کم آب

برخی از غذاها می توانند برای ترمیم آسیب های ناشی از خشکی پوست و / یا کم آبی بدن مفید باشند. گروه های غذایی خاصی وجود دارند که هیدراتاسیون پوست را تقویت می کنند و در سطح سلولی کار می کنند تا پوست را نرم و لطیف کنند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آجیل و خشکبار

بادام پر از ویتامین E است که از آسیب سلول های پوست محافظت میکند. اگر متوجه شدید که پوست شما در ماه های زمستان خشک و پوسته پوسته است ، بنابراین روزانه چند بادام می تواند صدمات پوستی را برطرف کند.

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. ویتامین A یک ماده اساسی برای جلوگیری از خشکی پوست است. ویتامین A همچنین باعث کاهش چین و چروک می شود.

آووکادو

و همچنین آووکادو حاوی پتاسیم است که برای پوست ضروری است. اپیدرم پوست (لایه بیرونی آن) به پتاسیم احتیاج دارد (به خصوص به صورت چربی) زیرا برای ترمیم پوست مفید است.

پرتقال ها

ویتامین C نه تنها به سیستم ایمنی بدن کمک می کند بلکه باعث درخشندگی پوست می شود. این ویتامین مملو از آنتی اکسیدان ها همچنین حاوی فاکتورهای ضد پیری هستند.

گیاهخواری باعث افزایش مصرف طبیعی این مواد در بدن شما میشود که به پوست خشک و آسیب دیده شما کمک کند.

 مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده