خرید از سراسر دنیا


» گیاه خواری و سلامتی و کاهش وزن

گیاه خواری و سلامتی و کاهش وزن

10 دلیل که رژیم گیاهخواری به کاهش وزن و سلامتی کمک می کند

گیاهخواران نسبت به افراد گوشتخوار تمایل به سلامتی ، عمر طولانی تر و کمتر چاق شدن دارند و رژیم گیاهخواری می تواند به اندازه رژیم های گوشتی مناسب باشد. با این حال ، به یاد داشته باشید که کیفیت رژیم شما خیلی مهم است!

در حالی که خوردن یک منوی گیاهی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و احتمال چاقی و سایر خطرات بیماری مزمن را کاهش دهد ، گیاه خواری تضمین کننده کاهش وزن نیست - کالری دریافتی از غذاهای گیاهی به اندازه غذاهای گوشت و ماهی است.

یک رژیم غذایی پر از غذاهای گیاهی به وزن شما کمک نمی کند.

بنابراین آیا گیاه خواری به سلامت شما کمک میکند؟

شواهد نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی متعادل فواید زیادی برای سلامتی دارد! با این حال ، مهم است که انواع غذایی را که می خورید در نظر بگیرید. برای حفظ رژیم غذایی سالم همچنان باید غذاهای دارای چربی ، قند و کالری را در حد اعتدال مصرف کنید.

10 مزیت برتر رژیم غذایی گیاهخواری

10 مزیت که از نظر علمی ممکن است به اندازه کافی شما را ترغیب کنند که گیاهخواری را امتحان کنید

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

1. بیشتر زندگی کنید

مطالعات اخیر نشان داده است که داشتن رژیم گیاهخواری میزان مرگ و میر را تا 12٪ بهبود می بخشد!

داشتن رژیم گیاهخواری می تواند طول عمر شما را افزایش داده و خطر مرگ را کاهش دهد . تمام مزایای سلامتی ذکر شده در زیر برای بهبود مرگ و میر ، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود. شما متعجب خواهید شد که یک رژیم غذایی بدون گوشت چقدر می تواند به بدن شماکمک کند!

2. کاهش وزن بیشتر

بر اساس مطالعه ای که در ژورنال کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است ، شما به دنبال رژیم گیاهخواری می توانید به طور بالقوه دو برابر وزن کم کنید ...

محققان دریافتند که یک رژیم گیاهخواری منجر به از دست دادن متوسط ​​6.2 کیلوگرم در مقایسه با 3.2 کیلوگرم برای یک رژیم معمولی می شود.

3. فشار خون خود را پایین بیاورید

میوه و سبزی و گیاهان، غنی از پتاسیم و در عوض سدیم کمی دارند، این ویژگی به کاهش فشار خون کمک میکند. مطالعات مختلف نشان داده است که یک رژیم غذایی گیاهی می تواند منجر به کاهش فشار خون در مقایسه با یک رژیم غذایی همه چیز خوار شود.

4. کلسترول خود را پایین بیاورید

مطالعات بیشتر نشان داد که  رژیم غذایی گیاهی به دلیل کاهش مصرف چربی های اشباع و افزایش مصرف غذاهای گیاهی ، معمولاً با کاهش سطح کلسترول همراه هستند.

محققان بر این باورند که ارتباط بین رژیم های گیاهی و کاهش کلسترول به دلیل مصرف کمتر چربی اشباع و افزایش مصرف غذاهای گیاهی است که به طور طبیعی سرشار از اجزایی مانند فیبر ، پروتئین سویا و استرول های گیاهی هستند.

5. خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را کاهش دهید

یک مطالعه جدید که تقریبا نیم میلیون اروپایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که در افرادی که رژیم های غذایی گیاه خواری دنبال می کنند، خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی 20٪ کمتر است .

کلسترول بالا و فشار خون نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارند و ما قبلاً می دانیم که رژیم گیاهخواری فشار خون و کلسترول شما را کاهش می دهد (به نکات 3 و 4 بالا مراجعه کنید). نتایج به وضوح نشان داد که خطر بیماری قلبی در گیاهخواران در مقایسه با غیر گیاهخوار حدود یک سوم کمتر است .

6. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید

محققان و متخصصان دیابت نشان داده اند که رژیم غذایی سالم گیاهخواری می تواند به محافظت در برابر دیابت نوع 2 کمک کند.

یک رژیم گیاهخواری، غنی از غذاهای گیاهی کم چربی است و سوخت و ساز شما را تأمین می کند و به شما کمک می کند تا قند خون پایدارتر داشته باشید.

7. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهید

بسیاری از افراد از قبل آگاه بوده اند که صرف کمتر گوشت قرمز، صرف نظر از اینکه گیاهخواری را انتخاب کرده اید یا نه ، می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

اما آیا می دانید ، یک مطالعه اخیر از دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است افرادی که رژیم گیاهخواری دارند می توانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 22 درصد کاهش دهند!

8. خطر چاق شدن را کاهش دهید

یک رژیم گیاهخواری می تواند خطر چاقی شما را تا 43٪ کاهش دهد. 

9. از خود در برابر اختلالات شایع روده محافظت کنید

گیاهخواران یک سوم کمتر به بیماری دیورتیکولار مبتلا می شوند - یک اختلال شایع روده.

محققان دانشگاه آکسفورد معتقدند که این می تواند به دلیل افزایش مقدار فیبر غذایی مصرف شده در یک رژیم گیاهخواری باشد.

10. به بیماری مزمن کلیه کمک می کند

افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید میزان مصرف فسفر خود را محدود کنند و مطالعات بالینی  نشان داده است که پیروی از رژیم گیاهخواری می تواند به این مسئله کمک کند.

طبق گزارش مجله بالینی انجمن نفرولوژی انجمن آمریکایی ، بیماران مبتلا به رژیم گیاهخواری در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر گوشت داشتند ، میزان فسفر خون کمتری داشتند.

پیروی از رژیم گیاهخواری نه تنها می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد بلکه می تواند به کاهش گازهای گلخانه ای نیز کمک کند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده