دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 8نوع از انواع گیاهخواری

8نوع از انواع گیاهخواری

8 دسته گیاهخواران

آن هایی که گوشت نمی خورند اغلب خود را "گیاهخوار" می دانند.

گیاهخواری دارای تاریخچه متنوعی است و در رژیم غذایی ادیان هندی مانند هندوئیسم، بودیسم، و چین بسیار دیده میشود . رژیم های گیاهی عمیقاً در بسیاری از سنت های آشپزی آفریقا - به ویژه در غذاهای زیمبابوه و غنا - نهفته است. در واقع ، تقریباً هر قاره ارتباط خاصی با خوردن یک رژیم غذایی متشکل از بیشتر گیاهان دارد.

با وجود تعدد نژادهای غنی و متنوع گیاهخواری ، منطقی است که اکنون بسیاری از انواع گیاه خواری در سطح جهانی داشته باشیم. 


8 نوع گیاهخوار را بشناسید

1. گیاهخواران

دکتر هونز می گوید: "گیاهخواران افرادی هستند که گوشت نمی خورند ، اما ممکن است از نظر خوردن تخم مرغ ، شیر ، پنیر و سایر محصولاتی که ممکن است از حیوانات گرفته شود انعطاف پذیر باشند." "آنها گوشت نمی خورند اما محصولات دیگر ممکن است شامل مواردی مانند عسل ، ژلاتین ، کلاژن یا شکر سفید باشد مصرف کنند .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


2. انعطاف پذیرها

همانطور که از نام آنها پیداست ، این گروه انعطاف پذیر هستند دکتر هونس می گوید: انعطاف پذیرها ها افرادی هستند که بیشتر گیاهخوار می خورند اما ممکن است گاهی اوقات تمایل بیشتری به خوردن محصولات حیوانی داشته باشند." به عنوان مثال ، آنها ممکن است یک استیک بخورند که با گیاه سرومی شود یا از تخم مرغ استفاده می کند.

3. ماهی خوارها

دکتر هونس می گوید: "Pescatarians گیاهخوارانی هستند که ماهی و محصولات ماهی می خورند و همچنین ممکن است لبنیات یا تخم مرغ بخورند یا نخورند." مردم معمولاً این رژیم را به عنوان نقطه شروع برای مصرف پروتئین کمتر حیوانی انتخاب می کنند و سپس ماهی را نیز به آرامی کنار می گذارند.


4. گیاهخواران لاکتو اووو

نوع خاصی از گیاهخواران گیاه خوار لاکتو اووو است که هم تخم مرغ و هم محصولات لبنی می خورند ، اما به مرغ ، ماهی ، گوشت قرمز و سایر حیوانات نه می گویند. این نام لاتین فانتزی همان به معنای گیاهخوارانی است که اکثر مردم خود را از این دسته می نامند.


5. گیاهخواران لاکتو

"بله به شیر ، پنیر و ماست! نه به تخم مرغ ، "گیاهخواران لاکتو می گویند.


6. گیاهخواران تخم مرغی

"من تخم مرغ می خورم ، اما هیچ لبنیات یا سایر محصولات حیوانی نمیخورم ، "گیاهخواران تخم مرغی می گویند.


7. وگان ها

دکتر هونس می گوید: " گیاهخواران هیچگونه فرآورده های حیوانی نمی خورند - نه تخم مرغ ، نه لبنیات ، نه روغن ماهی و نه هیچ فرآورده ای مشتق شده از حیوانات. گیاهخواران همچنین از خوردن چیزهایی مانند عسل ، ژلاتین ، کلاژن و حتی شکر سفید و همچنین استفاده از محصولات حیوانی در سایر قسمت های زندگی خود ، از جمله مواد آرایشی تا لباس خودداری کنند.


8. خام گیاهخواران

خام گیاهخواران ، غذاهای پخته شده را نمی خورند و آنچه انسان در طبیعت بدون دسترسی به آتش می خورد ، مصرف میکنند. این خامخواران فقط غذاهای گیاهی فرآوری نشده را که بیش از 115 درجه فارنهایت گرم نشده اند ، مصرف می کنند. این نوع رژیم غذایی اغلب با بحث علمی زیادی روبرو می شود زیرا بسیاری از سبزیجات - مانند مارچوبه ، گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین - در واقع وقتی آنها را طبخ می کنید از نظر غذایی ارزش بیشتری پیدا می کنند. به علاوه ، تمرین بسیار دشوار و محدود کننده به نظر می رسد.

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده