خرید از سراسر دنیا


» ‍ منابع گیاهی پروتئین ها در گیاهخواری - دکتر زرین آذر

‍ منابع گیاهی پروتئین ها در گیاهخواری - دکتر زرین آذر

‍ منابع گیاهی پروتئین ها در گیاهخواری - دکتر زرین آذر


در خام گیاهخواری بهترین منبع تامین پروتئین سبزیهای سبز مانند بروکلی، جعفری، برگ ترب و شلغم، اسفناج، و … هستند. مغزها و دانه همچنین از منابع بسیار غنی پروتئین میباشند. نگران تامین پروتئین نباشید. اگر فردی آنقدر ماده ی غذایی بدست بیاورد که شکمش را بتواند سیر کند در دنیای امروز ما دچار کمبود پروتئین نخواهد شد. آیا شما تمام این افرادی را که دچار فقر غذایی بدلیل فقر مالی هستند و فقط نان یا غذاهای فراوری شده مصرف میکنند را دیده اید که حتی یکنفرشان دچار فقر پروتئین باشد؟ خیر. منکه ندیده ام. در جهان هم گزارش نشده مگر در مورد بیافرا و کشورهای قحطی زده که غذای کافی برای خوردن ندارند


جوانه ی غلات و حبوبات، سبزی های سبز با برگهای پهن مثل اسفناج و کاهو، شاهدانه و انواع حبوبات بصورت جوانه زده و سپس چند دقیقهای حرارت دیده (تنها اگر تمایل به مصرف مواد پخته دارید وگرنه بهترین روش مصرف جوانه ی حبوبات بصورت خام است) بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند.


آنقدر پروتئین در سبزیها وجود دارد که گاو که 5 تا 10 برابر من وشما وزن دارد، همه پروتئین مورد نیاز بافت های عظیم عضلانی خود را از آنها تأمین می کند. قبلاً هم ذکر کرده ام که میزان پروتئین موجود در 100کالری اسفناج 3 تا 5 برابر میزان پروتئین موجود در 100کالری گوشت می باشد.

لغت گوشت به نادرستی و در اثر تبلیغات فراوان مترادف پروتئین قرار گرفته. حال آنکه گیاهان منابع بسیار غنی پروتئین می باشند. فراموش نکنید که بیشترین کالری گوشت را چربی موجود در آن تشکیل می دهد.

درحالیکه پروتئینها بزرگترین بخش کالری سبزیهای سبز را تشکیل می دهند. علاوه بر اینها سبزیها به مقدار فراوان مواد معدنی، آنزیمها و ویتامین های مختلف را نیز به بیشترین و سالم ترین شکل ممکن به بدن انسان می رسانند. همه این مواد در کارکرد کلی بدن نقش داشته، میزان جذب و سنتز مواد مختلف غذایی از جمله پروتئین ها را بالا می برند.

سبزی ها همه ی 8 اسید آمینه ی ضروری را به طور کامل در خود دارند. پلی پتپیدهای سبک وزن موجود در سبزی ها، مهمترین عنصر ساختمانی سیستم ایمنی، خونسازی و سیستم لنف می باشند و در ترمیم جراحات وارده بر بافتهای مختلف بدن از جمله بافت پیوندی درنتیجه استرس های فیزیکی و روحی نقش عمده بازی می کنند.


دکتر زرین آذر


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده