دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» صبحانه مفید در زمستان

صبحانه مفید در زمستان

چه صبحانه ای در زمستان مفیدند؟

بعضی خیال میکنند که دستگاه گوارش هنگام خواب کار نمیکند به همین علت از خوردن صبحانه بلافاصله بعد از بیدار شدن امتناع میکنند. واقعیت خلاف این است. وقتی خواب هستیم دستگاه گوارش تقویت میشود. بنابراین صبح ها حتی میتوان خوراکی هایی خورد که هضمشان دشوار است.

صبح ها باید غذاهایی با مزاج گرم بخورید تا بدن بتواند انرژی بالای لازم را برای یک روز پر نشاط تامین کند. درست است در خوردن چربی و شیرینی باید احتیاط کرد، ولی صبح ها اشکالی ندارد اگر غذاهایی را میل میکنید که کربوهیدرات دارند و شیرین هستند.

صبحانه گرم چه از لحاظ طبیعت چه از لحاظ دما در فصل زمستان انتخاب مناسبی است، فرنی، پیاله ای شیر برنج، حریره بادام داغ، تخم مرغ عسلی، نان برشته و کره و عسل، حلوا ارده ( نه به طور مداوم) صبحانه های زمستانی خوبی هستند.

اصولا پنیر صبحانه خوبی برای صبحانه زمستان نیست. مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل که معمولا در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است، میشود و توصیه به مصرف گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان به همراه پنیر به همین علت است.

اگر علاقه به مصرف چایی در صبحانه دارید، بدانید که طب ایرانی مصرف چایی را ممنوع نمیداند به شرطی که چای ایرانی، غیر عطری، خوب دم کشیده و کمرنگ باشد و به صورت ناشتا نباشد.

در مصرف عسل در وعده صبحانه افزاط نکنید. مصرف یک یا دو قاشق مربا خوری کفایت میکند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

از مرباهای مفید برای وعده صبحانه در زمستان استفاده کنید. مانند مربای انجیر( تقویت معده و کلیه، کمک به بهبود یبوست مزاج)، مربای به ( تقویت معده و افزایش اشتهای کودکان) و مربای هویج ( مقوی هاضمه و مقوی معده و رحم)

مصرف یک یا دو قاشق مربا خوری کره با کمی مربا در وعده صبحانه زمستانی دارای اسیدهای چرب مفید برای سلامتی مغز است اما افزاط جایز نیست.

در روزهای سرد سال از مصرف نان و چنیر همراه خیار و گوجه خودداری کنید. بهترین زمان مصرف پنیر هنگام غروب افتاب است..

مصرف دائمی ارده و شیره نیز توصیه نمیشود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده