دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» وگان بودن و حفظ سلامت دندان

وگان بودن و حفظ سلامت دندان

سلامت دندان

ما قصد داریم درباره آنچه شما برای دندانهای سالم باید بخورید و آنچه نباید بخورید صحبت کنیم. موارد واضحی وجود دارد که نباید مصرف کنید - به عنوان مثال آب نبات و نوشابه به آرامی اما مطمئناً مینای دندان شما را از بین می برد. از طرف دیگر ، آن دسته از مواد غذایی وجود دارند که دندان های شما را محکم و سفید می کنند.

وقتی نوبت به مراقبت از دندان می رسد ، چیزی فراتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است - گرچه این موارد هنوز هم فوق العاده مهم هستند. اما نمی توان انکار کرد که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد. حتی در سن جوانی به ما آموختند که نوشیدن شیر و خوردن پنیر به دندان های محکم و سالم کمک می کند.

غذاهایی که به طور معمول برای دندان های بهتر شناخته می شوند معمولاً غذاهایی هستند که پر از موادی مانند کلسیم و فسفر هستند و این مواد غذایی در گروه های لبنی و گوشتی قرار می گیرند. بنابراین سوال اصلی این است: این برای افرادی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند چه معنایی دارد؟

رژیم وگان

افرادی که قصد تغییر رژیم غذایی گیاهی را دارند ممکن است این سوال را داشته باشند که آیا این می تواند بر دندان ها و سلامت کلی آنها تأثیر منفی بگذارد؟ واقعیت این است که بسیاری از گیاهخواران بلافاصله تغییرات فاحشی در رژیم غذایی خود ایجاد می کنند و دو مورد از بزرگترین گروه غذایی را به طور کامل حذف میکنند. در رژیم های گیاهی به طور معمول پروتئین و لبنیات حذف میشوند و این دو گروه غذایی نقش اصلی برای سلامتی دندان ها و استخوان ها دارند. یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت کلی، شامل پنج گروه میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و لبنیات است.

 

مشکلات دندانی که ممکن است بوجود بیایند

کسانی که گیاهخواری می کنند باید مراقب باشند چه جایگزینی برای غذاهایی که حذف کرده اند انتخاب می کنند. از آنجا که آنها نمی توانند گوشت یا لبنیات را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود بخورند ، بعلت جایگزینی گوشت و لبنیات با محصولات غلات و شکر ، گاهی اوقات دچار مشکلات دندانی می شوند. کسانی که گوشت و فرآورده های دامی را برای مدت طولانی حذف میکنند ، ممکن است کمبود ویتامین هایی داشته باشند که برای سلامت دهان و دندان آنها ضروری است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در نتیجه این کمبودها ، گیاهخواران به طور یکسان متوجه می شوند که بیشتر در معرض خطر پلاک ، سوراخ ، پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند - نه فقط به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ، بلکه به دلیل جایگزینی هایی که انجام می دهند.

به عنوان مثال ، فرسایش و حفره های دندانی در گیاهخواران می تواند نتیجه مصرف بیشتر غذاهای اسیدی و جایگزین های شیرین باشد. به عنوان یک گزینه جایگزین برای غذاهایی که حاوی گوشت یا محصولات لبنی هستند ، ممکن است میوه های بیشتری را که دارای قند طبیعی زیادی هستند مصرف کنند - در نتیجه خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد.

. به همین دلیل ، شما باید با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور منظم حفظ کنید تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنید ، به خصوص اگر رژیم وگان بگیرید.

ویتامین ها و مواد مغذی ضروری

برخی از ویتامین ها و مواد مغذی اساسی که برای سلامت دندان ها مهم هستند کلسیم ، فسفر ، ویتامین B12 ، ویتامین D و آهن هستند. اگر وگان هستید خوشبختانه ، برخی از مواد جایگزین وجود دارد که می توانید در وعده غذایی خود قرار دهید تا این ویتامین ها و مواد مغذی ضروری را دریافت کنید ، که ما در اینجا تجزیه و تحلیل کرده ایم:

 کلسیم 

کمبود کلسیم می تواند منجر به افزایش خطر بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود. در حالی که اکثر محصولات لبنی منبع کلسیم هستند ، گزینه های مناسبی برای گیاهخواران وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با نوشیدن نوشیدنی های غیر لبنی که با کلسیم غنی شده اند ، مانند آب پرتقال ، شیرماهی یا شیر بادام مقداری کلسیم وارد رژیم خود کنید. گزینه های دیگر توفو ، لوبیا و سبزیجات برگ دار - مانند کلم پیچ ، و اسفناج است.

فسفر

این یکی از اصلی ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است ، زیرا از کلسیم پشتیبانی می کند. فسفر به اندازه کافی در غذاها وجود دارد که بعید به نظر می رسد که به اندازه کافی از آن استفاده نکنید . با این حال ، به نظر می رسد که این ماده معدنی در درجه اول در گوشت و محصولات لبنی به وفور یافت می شود. اگرچه فسفر بیشتر در غذاهای دریایی ، گوشت و پنیر یافت می شود ، اما گزینه های گیاهی هم وجود دارد. گیاهان جایگزین شامل سویا ، مغزها و کره مغزها ، غلات ، عدس و دانه کدو تنبل هستند.

ویتامین B12 

این ویتامین دیگری است که گیاهخواران به کمبود آن مبتلا می شوند و این بدان دلیل است که در درجه اول در غذاهای غیر وگان یافت می شود. ویتامین B12 برای سلامت کلی شما ضروری است و کمبودآن می تواند برای کل بدن شما - نه فقط دندان ها - مضر باشد. برخی از منابع B12 که مناسب گیاهخواران هستند اسفناج ، بادام ، نان شیرینی و ماکارونی است. گزینه های دیگر برای تأمین نیاز روزانه ، شیر و مکمل های شیر غنی شده برای این ویتامین ضروری است.

اهن

هنگامی که بیماران شروع به احساس التهاب زبان یا ایجاد زخم در دهان می کنند ، اغلب برای تعیین علت مسئله به دندانپزشک مراجعه می کنند. واقعیت این است که این معمولاً در اثر کمبود آهن ایجاد می شود. کمبود آهن در رژیم غذایی گیاهی امری رایج است ، اما دریافت این عنصر ضروری بسیار مهم است. برخی از مواد غیر گوشتی که می توانید برای آهن بیشتری در وعده های غذایی خود استفاده کنید ، سبزیجات برگ تیره ، نخود فرنگی ، آجیل و دانه ها و برخی میوه های خشک و غلات است.

ویتامین دی

این ویتامین برای کمک به جذب کلسیم در بدن ضروری است و برای تقویت استخوان ها و دندان ها کلیدی است. در حالی که بدن شما در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می کند ، شما همچنین باید غذاهایی بخورید که غنی از این ویتامین هستند.

قسمت سخت این است که غذاهای غنی از ویتامین D معمولاً لبنیات یا محصولات لبنی ​​هستند. یک گزینه طبیعی که وجود دارد قارچ است. بیشتر گزینه های دیگر غذاهایی هستند که با ویتامین D غنی شده اند ، مانند توفو غنی شده ، شیر سویا یا بادام و مکمل های گیاهی.

حفظ سلامت دهان و دندان در حالی که رژیم غذایی وگان دارید

ممکن است سخت باشد ، اما تسلیم نشوید! رعایت رژیم وگان و در عین حال مراقبت از دندان ها و سلامت کلی ، هنوز امکان پذیر است. داشتن سلامتی در حالی که رژیم گیاهی دارید ، در واقع داشتن یک رژیم غذایی متعادل با تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ، اجتناب از مصرف غذاهای اسیدی و شیرین (حتی اگر مناسب گیاهخواران باشند) و ادامه کار با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در آخر ، و از همه مهمتر ، برای معاینات منظم به دندانپزشکان خود مراجعه کنید.

هنگام انتخاب هر نوع رژیم غذایی ، مهم است که با دندانپزشک ، پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید که می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات صحیحی برای بدن خود بگیرید. با کمک این متخصصان می توانید مطمئن شوید که مقدار کافی کلسیم ، ویتامین D و فسفر بدون گوشت و لبنیات دریافت می کنید.

از آنجا که یک رژیم غذایی گیاهی به طور بالقوه می تواند سلامت دندان شما را به خطر بیندازد ، گیاهخواران باید مراقب رعایت بهداشت دهان و دندان و پرهیز از غذاهای شیرین و اسیدی باشند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده