خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات تغذیه ای قبل از بارداری

 نکات تغذیه ای قبل از بارداری

 نکات تغذیه ای قبل از بارداری

در زندگی هیچ مرحله ای وجود ندارد که تغذیه به اندازه بارداری اهمیت داشته باشد. از این گذشته ، شما تغذیه لازم برای حمایت از دو زندگی را تأمین می کنید. از آنجا که اولین لحظه های زندگی مهم هستند ، تغذیه منتهی به بارداری و در دوران بارداری بسیار مهم است. بسیاری از مادران ، چه وگان باشند و چه نباشند ، در دوران بارداری رژیم غذایی مغذی مطلوب را ندارند اگر در حین رعایت رژیم وگان، باردار می شوید این راهنما به شما نکاتی را می آموزد که باید رعایت کنید. 

قبل از بارداری

تغذیه خوب بارداری حتی قبل از بارداری شروع می شود. در اینجا به برخی از کارهایی که باید انجام شود اشاره شده است:

هر روز از مکمل اسید فولیک استفاده کنید.

برای تأیید طبیعی بودن وضعیت آهن خون ، آزمایش خون بدهید.

هر روز منبع معتبر و کافی از ویتامین B 12 (غذاهای غنی شده و / یا مکمل ها) مصرف کنید.

آیا رژیم غذایی کلی شما سالم و متشکل از غذاهای کامل و مغذی است؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آیا به اندازه کافی ورزش می کنید ؟

پرهیز از الکل و دخانیات در دوران بارداری بسیار مهم است. اگر قصد باردار شدن دارید ، بهتر است این مواد را از بین ببرید.

BMI

زنانی که BMI آنها در دوران بارداری به طور قابل توجهی کم وزن یا اضافه وزن طبقه بندی می شود ، در معرض خطر بیشتری برای عوارض بارداری مانند دیابت حاملگی ، داشتن نوزاد بسیار بزرگ یا بسیار کوچک و داشتن نوزاد نارس هستند.

شما می توانید BMI خود را با استفاده از این ماشین حساب محاسبه کنید تا ببینید در کدام گروه قرار دارید. اگر BMI شما در گروه کم وزن قرار دارد ، سعی کنید قبل از بارداری وزن کافی اضافه کنید تا خود را در محدوده طبیعی قرار دهید. اگر اضافه وزن دارید ، انجام آنچه می توانید وزن خود را به یک محدوده سالم تر برسانید ، می تواند خطر سلامتی شما و کودک شما را در دوران بارداری کاهش دهد.

اسید فولیک

اسید فولیک، به ویژه در مراحل اولیه بارداری ، یک ویتامین حیاتی است. این ویتامین در پیشرفت سیستم عصبی نقش دارد و نشان داده شده است که خطر داشتن فرزند مبتلا به اسپینا بیفیدا یا سایر نقایص لوله عصبی را کاهش می دهد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) از زنان می خواهد که هر روز 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند ، حداقل از یک ماه قبل از بارداری و در طول بارداری ادامه یابد. آنها به طور خاص خواستار استفاده از اسید فولیک از غذاهای غنی شده و / یا مکمل ها ، علاوه بر دریافت فولات از غذاها هستند. غذاهای غنی شده با اسید فولیک شامل برخی از غلات صبحانه آماده ، برخی از نان ها ، برخی از ماکارونی ها و برنج غنی شده است.

آهن

بسیاری از زنان دچار کمبود آهن هستند. زنانی که در دوران بارداری از کم خونی فقر آهن رنج می برند بیشتر در معرض خطر عوارض بارداری از جمله زایمان زودرس هستند. درمان کمبود آهن قبل از بارداری آسان تر است درصورتی که در دوران بارداری ، به دلیل نیاز کودک ، حجم خون و آهن مورد نیاز شما بیشتر است.

ویتامین B 12

ویتامین B 12  همیشه برای گیاهخواران مهم است ، به خصوص به دلیل اینکه برای رشد مغز کودک و بقیه سیستم عصبی مورد نیاز است. رژیم درمانی ثبت شده ویرجینیا مسینا این پیشنهادات را برای دریافت ویتامین B 12 کافی قبل از بارداری دارد:

یک مکمل روزانه با 25 تا 100 میکروگرم (میکروگرم) ویتامین B 12 یا

دو بار در هفته از مکمل 1000 میکروگرم ویتامین B 12 استفاده کنید . قرص های جویدنی یا "زیرزبانی" (که اجازه می دهید زیر زبان حل شود) را انتخاب کنید.

هر روز دو وعده از غذاهای غنی شده با حداقل 2 تا 3.5 میکروگرم ویتامین B 12 بخورید . شما باید این وعده ها را با فاصله حداقل 4 ساعت بخورید تا جذب بهینه شود.

مسینا توصیه می کند از فرم سیانوکوبالامین ویتامین B 12 استفاده کنید ، که تنها موردی است که به عنوان یک مکمل قابل اعتماد است.

توصیه های تغذیه ای در دوران بارداری

اگر قبلاً این کار را انجام نمی دادید ، خوب است که عادت کنید که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. به این ترتیب ، شما می توانید این عادت ها را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید و به عنوان یک الگو عمل کنید. به علاوه ، شما قبلاً عادت کرده اید که هنگام بارداری خوب غذا بخورید و ورزش کنید.

افزایش وزن کافی - اما نه بیش از حد - در بارداری مهم است

به عنوان مثال ، حجم خون شما هنگام بارداری افزایش می یابد. این حدود چهار واحد اضافه می شود. وزن مایع آمنیوتیک (مایع اطراف جنین) حدود 1-1 / 2 واحد است. افزایش وزن اضافی از وزن جفت ، رشد بافت پستان و رحم ، تجمع ذخایر چربی و افزایش مایعات بدن تشکیل می شود. در مجموع ، زنی که BMI آن در گروه "طبیعی" است انتظار می رود 25 تا 35 واحد اضافه وزن داشته باشد مواد مغذی که زنان حامله باید به خصوص از آنها آگاه باشند عبارتند از:

پروتئین

ویتامین B 12

اسید فولیک

آهن و روی

ید

اسیدهای چرب امگا 3

کلسیم

ویتامین دی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده