خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اگر کبد چرب دارید از چه غذاهایی باید اجتناب کنید؟

اگر کبد چرب دارید از چه غذاهایی باید اجتناب کنید؟

غذاهایی که افراد با کبد چرب باید از آنها اجتناب کنند

افزودن غذاهای مفید به رژیم غذایی یکی از راه های کنترل بیماری کبد چرب است. با این حال ، برای افراد مبتلا به این بیماری نیز به همان اندازه مهم است که از مصرف برخی غذاهای دیگر خودداری کنند یا آن را محدود کنند.

شکر و قندهای اضافه شده

قندهای اضافه شده به افزایش سطح قند خون کمک می کنند و می توانند باعث افزایش چربی در کبد شوند.

تولیدکنندگان اغلب به آب نبات ، بستنی و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های میوه ای شکر اضافه می کنند.

قندهای اضافه شده در غذاهای بسته بندی شده ، کالاهای پخته شده و حتی قهوه و چای خریداری شده در فروشگاه نیز وجود دارند. پرهیز از قندهای دیگر مانند فروکتوز و شربت ذرت نیز می تواند به حداقل چربی در کبد کمک کند.

الکل

الکل شایع ترین علت بیماری کبد چرب است. الکل بر کبد تأثیر می گذارد و در بیماری کبد چرب و سایر بیماری های کبدی مانند سیروز نقش دارد .

فرد مبتلا به بیماری کبد چرب باید مصرف الکل خود را کاهش دهد یا آن را به طور کلی از رژیم غذایی خود حذف کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

دانه های تصفیه شده

دانه های فرآوری شده و تصفیه شده در نان سفید ، ماکارونی سفید و برنج سفید وجود دارد. تولید کنندگان، فیبر موجود در این دانه های بسیار فرآوری شده را حذف کرده اند که با تجزیه بدن می تواند قند خون را افزایش دهد.

مطالعه ای در سال 2015 روی 73 بزرگسال مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی نشان داد که کسانی که دانه های تصفیه شده کمتری مصرف می کنند ، کمتر در معرض سندرم متابولیک و گروهی از عوامل خطر که احتمال بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد، هستند .

مردم می توانند به راحتی سیب زمینی ، حبوبات ، یا گیاهان جایگزین گندم کامل و غلات کامل را جایگزین غلات تصفیه شده کنند.

غذاهای سرخ شده یا شور

غذای سرخ شده یا شور زیاد احتمال دارد کالری دریافتی و خطر افزایش وزن را افزایش دهد . چاقی یکی از دلایل عمده بیماری کبد چرب است.

افزودن ادویه و گیاهان اضافی به یک وعده غذایی راهی عالی برای طعم دادن به غذاها بدون افزودن نمک است. مردم همچنین می توانند بجای سرخ کردن ، غذاها را پخته یا بخارپز کنند.

گوشت

یک مقاله مروری در سال 2019 خاطر نشان می کند که دریافت چربی اشباع باعث افزایش میزان چربی در اطراف اندام ها از جمله کبد می شود. گوشت گاو ، گوشت خوک و گوشت خوشمزه سرشار از چربی های اشباع شده است که فرد مبتلا به بیماری کبد چرب باید سعی در اجتناب از آنها داشته باشد.

گوشت بدون چربی ، ماهی ، توفو یا تمپه جایگزین های مناسبی می شوند. با این حال ، ماهی های وحشی و روغنی ممکن است بهترین انتخاب باشند ، زیرا این مواد همچنین اسیدهای چرب امگا 3 را تأمین می کنند.

ورزش منظم برای همه مهم است. با این حال ، مزایای اضافی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب فراهم می کند. حفظ وزن بدن با ورزش ممکن است به فرد کمک کند تا علائم را کنترل و کاهش دهد.

انجمن قلب آمریكا حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​پنج بار در هفته توصیه می كند.

نکاتی برای فعال تر شدن عبارتند از:

  • کشش هر روز صبح
  • هنگام تماشای تلویزیون روی تردمیل راه بروید
  • از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید
  • باغبانی

اینها همه روشهای ساده ای برای افزایش سطح فعالیت در طول روز است و نیازی به اختصاص دادن وقت برای یک تمرین کامل نیست.

چه موقع به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید

اگر رژیم و ورزش تأثیر مطلوبی در علائم بیماری کبد چرب نداشته باشد ، ممکن است زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده باشد. پزشک می تواند یک تجزیه و تحلیل کامل انجام دهد و داروهایی را تجویز کند یا شخص را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد تا به آنها کمک کند یک برنامه غذایی تنظیم کنند.

هیچ داروی تایید شده فعلی نمی تواند بیماری کبد چرب را درمان کند. با این حال ، رژیم های غذایی سبک می توانند وضعیت را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

با حمایت پزشک یا متخصص تغذیه ، بسیاری از افراد دریافتند که می توانند وزن کم کنند و به راحتی بیماری کبد چرب را مدیریت کنند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده