بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» خواص درمانی عناب

خواص درمانی عناب

فواید سلامتی عناب

1. سلامت قلب

مصرف پودر میوه عناب هرروز به مدت یک ماه) میزان کلسترول کل و کلسترول "بد" ( LDL ) را در یک آزمایش بالینی بر روی 70 نوجوان چاق با سطح چربی خون بالا کاهش داد. این ممکن است با جلوگیری از سخت شدن شریان خطر بیماری قلبی را کاهش دهد .

در یک آزمایش دیگر روی 116 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 ، یک رژیم غذایی متعادل همراه با تزریق عناب 10 گرم در 100 میلی لیتر آب جوش) قبل از غذا به مدت 12 هفته باعث کاهش تری گلیسیرید ، کلسترول کل و کلسترول بدLDLشد.

به طور مشابه ، سطح کلسترول "خوب" ( HDL ) در موشهای دیابتی و مقاوم به انسولین را افزایش داد. در موشهای دیابتی ، عصاره عناب باعث کاهش استرس اکسیداتیو و ضخیم شدن دیواره های شریانی می شود

اگرچه محدود است ، اما شواهد نشان می دهد عناب ممکن است با بهبود چربی خون خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. نکته مهم ، هرگز آن را به جای آنچه پزشک توصیه یا تجویز می کند ، مصرف نکنید.

2. قند خون

در یک کارآزمایی بالینی بر روی 11 فرد سالم نشان داد، میوه های خشک عناب بعد از وعده های غذایی ، خصوصاً اگر با بادام ترکیب شوند، قند خون را کاهش می دهند. 

کربوهیدرات عناب باعث کاهش قند خون ناشتا و سطح انسولین در موش مبتلا به دیابت یا رژیم غذایی با فروکتوز بالا می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

باز هم، شواهد محدود نشان می دهد که عناب ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند. اگر این میوه برای شما مفید باشد می توانید با پزشک خود در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید به جای داروهای ضد دیابت که توسط پزشک تجویز شده است، عناب مصرف کنید.


مدارک ناکافی

1. کیفیت خواب

یک دمنوش گیاهی با میوه های عناب ، ریشه گون و ریشه گلپر گیگاس که به مدت 4 هفته روزانه مصرف می شود باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش خستگی می شود.

Suan Zao Ren Tang معجونی است حاوی عناب که در طب سنتی چین برای درمان بی خوابی استفاده می شود. در یک آزمایش بالینی بر روی 90 نفر ، این روش درمانی کیفیت و کارایی خواب را بهبود بخشید.

عناب باعث افزایش مدت زمان خواب REM در موش صحرایی شد

اگرچه نتایج بیشتر آزمایشات بالینی امیدوار کننده است ، اما همه آنها عناب را به عنوان بخشی از عصاره های چند گیاهی آزمایش کردند و تخمین سهم خاص عناب را دشوار کردند. برای اثبات اثرات آن ، آزمایشات بالینی بیشتری فقط با عناب لازم است.


2. سلامت دستگاه گوارش

در یک کارآزمایی بالینی بر روی 37 فرد با یبوست مزمن ، عصاره عناب باعث کاهش یبوست و افزایش کیفیت زندگی شد. 

عصاره برگ عناب از موش صحرایی در برابر اسهال ناشی از روغن کرچک و زخم معده ناشی از الکل محافظت کرد. 

عصاره عناب همچنین زمان هضم را کوتاه کرده و از جوندگان در برابر استرس اکسیداتیو و آمونیاک اضافی روده محافظت می کند.


3.  اضطراب و افسردگی

دو فرمول سنتی چینی ( Suan Zao Ren Tang و Zhi Zi Chi Tang ) اضطراب و اختلالات خواب را در یک کارآزمایی بالینی بر روی 119 نفر که روزانه به مدت 4 هفته به صورت ترکیبی مصرف می شوند ، کاهش می دهند.

دانه عناب به طور قابل توجهی باعث کاهش اضطراب به اندازه والیوم در موش ها شد. دانه های عناب همچنین حاوی ساپونین هایی مانند ژوژوبوزید A و B هستند که فعالیت گیرنده های GABA را افزایش می دهند . افسردگی و اضطراب با سطح پایین GABA مرتبط هستند 

التهاب ممکن است در ایجاد و پیشرفت افسردگی نقش داشته باشد. معجون عناب ، گندم ، زالزالک و زنبق علائم افسردگی و سطح سیتوکین پیش التهاب ( TNF-α ) را در موش کاهش داد.


4.  حذف فلزات سنگین از شیر مادر

در یک آزمایش بالینی بر روی 40 زن که اخیراً زایمان کرده اند ، کسانی که روزانه میوه عناب تازه می خورند غلظت کمتری از فلزات سنگین سمی مانند سرب و کادمیوم در شیر مادر خود داشتند.

برای تأیید این نتیجه اولیه ، آزمایشات بالینی بزرگتر و قوی تری لازم است.

عملکرد شناختی

موشهایی که قبل از الکل به آنها عصاره عناب داده شده ، حافظه فضایی و ظرفیت یادگیری را بهبود بخشیده اند.

عصاره عناب رشد و نمو سلول عصبی را در شکنج دندانه دار موش ها افزایش داد.

موشهای دارای کمبود استروژن که تحت درمان عناب قرار گرفتند عملکرد یادگیری و حافظه را بهبود بخشیدند. عناب همچنین باعث افزایش میزان استروژن در خون و سطح استیل کولین در مغز شد.


تشنج

عصاره عناب موش های صرعی را در برابر حملات ، بهبود عملکرد مغز و کاهش استرس اکسیداتیو در محافظت میکند.


کاهش آسیب مغزی

گلوتامات یک انتقال دهنده عصبی مهم تحریکی در مغز است. گلوتامات زیاد ممکن است در شرایطی مانند سکته ، صرع یا پارکینسون باعث آسیب مغزی شود. ، ترکیبی در عناب است ، که سطح گلوتامات را کاهش می دهد.

پلاک های آمیلوئید بتا (Aβ) در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارند ، عناب با برخی از ترکیبات فعال مشابه ، اثرات سمی پلاک های Aβ در سلول های مغزی انسان را کاهش می دهد.

آستروسیت ها سلول هایی به شکل ستاره هستند که در مغز یافت می شوند و با آزادسازی فاکتورهای رشد و کنترل سطح آنزیم های آنتی اکسیدان از سلول های عصبی محافظت می کنند. عصاره عناب عملکرد آنها را در مطالعات مبتنی بر سلول بهبود بخشید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده