دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فواید روغن زیتون

فواید روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی فوق العاده برای شما مفید است. اما چه خصوصیات منحصر به فرد روغن زیتون باعث مفید بودن آن می شود؟

طعم مشخص روغن زیتون:

طعم اولین چیز است. روغن زیتون طعم منحصر به فرد و کمی تلخ دارد و بسیار خوشایند است!

اگرچه می توانید با روغن زیتون آشپزی کنید، اما بهتر است به صورت خام مصرف شود.

ترکیب شیمیایی زیتون، کاملاً برخلاف روغن های دیگر، طعم خاصی دارد که این به دلیل "پلی فنول های فلاونوئید" است. این ترکیب شیمیایی علاوه بر اینکه خواص مفیدی به روغن زیتون میدهد، طعم بی نظیری نیز دارد. این پلی فنول ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند (برای شما مفید است) و از اکسید شدن روغن جلوگیری می کند. (ماندگاری بیشتر روغن زیتون)

خواص منحصر به فرد روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد:

· ثابت شده است که فلاونوئیدهای پلی فنول موجود در روغن زیتون دارای یکسری فواید سلامتی - به ویژه برای قلب و مغز شما هستند. این از اثر فنل ها در کاهش فشار خون و کلسترول ناشی می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

· هیدروکسی تیروزول و تیروزول از مهمترین ترکیبات فنلی موجود در روغن زیتون هستند، اما ترکیبات دیگری نیز وجود دارد. همه این ترکیبات، می توانند از بروز بیماری قلبی جلوگیری کرده و از سکته مغزی محافظت کنند.

· همچنین بسیاری از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های مختلف در روغن زیتون وجود دارد. موارد زیر مهمترین موارد است:

1.اسید اولئیک: یک اسید چرب امگا 9 "اشباع نشده است. این یک "چربی خوب" است که بدن ما به آن نیاز دارد. برای سلامتی قلب، همچنین پوستی نرم و درخشان و مو و ناخن سالم بسیار عالی است. اسید اولئیک در چندین ماده غذایی دیگر نیز یافت می شود. با این حال، زیتون، بیشترین مقدار از این "چربی خوب" را دارد. روغن زیتون با کیفیت بالا می تواند از85٪ اسید اولئیک تشکیل شود.

2.اسید لینولئیک: یک اسید چرب امگا -6 اشباع نشده می باشد. این چربی قسمت های دیگر روغن را تشکیل می دهد. این ترکیب، خواص ضد التهابی و ترمیم زخم دارد. این یک جز اساسی در رژیم غذایی ما است.

ترکیب شیمیایی روغن زیتون بسیار پیچیده تر از این است. هنوز مطالعات زیادی در مورد خصوصیات منحصر به فرد روغن زیتون در حال انجام است. با این حال، شکی نیست که روغن زیتون به طور منحصر به فرد برای قلب مفید است. همچنین شواهد زیادی در مورد فواید زیبایی آن وجود دارد. روغن زیتون به عنوان یک جزحیاتی از یک رژیم غذایی سالم غربی، برای ما باقی مانده است.

 مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده