بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علل مهم سرگیجه

علل مهم سرگیجه

علل سرگیجه

احساس ضعف ، سرگیجه در میان افراد مسن شایع است. اگرچه معمولاً تهدیدکننده زندگی نیستند ، اما باید مراقب باشید.

اگر احساس سرگیجه می کنید ، به شما نوشیدن آب یا آب پرتقال و دراز کشیدن توصیه می شود. اگر علائم بیش از 15 دقیقه طول بکشد ، وقت آن است که در یک بخش مراقبت های اضطراری یا به دنبال کمک پزشکی باشید.

علت سرگیجه چیست؟

در زیر مهمترین دلایل سرگیجه و اصلاحات رایج ذکر شده است.

کمبود آب بدن

اگر به اندازه کافی غذا نمی خورید یا نمی نوشید ، یا ممکن است دچار کمبود آب شوید. بدون مایعات کافی ، حجم خون شما کاهش می یابد ، فشار خون شما را کاهش می دهد و مغز شما را از خون کافی باز می دارد و باعث سرگیجه می شود. ممکن است یک لیوان آب برای بهتر شدن شما کافی باشد ، اما اگر روزها است که زیاد غذا نمی خورید و نمی نوشید ، تأمین آب بدن لازم است." ممکن است به تزریق مایعات داخل وریدی نیاز داشته باشید. یک پزشک می تواند بررسی کند که آیا به الکترولیت هایی مانند پتاسیم یا نمک نیاز دارید یا خیر.

عوارض جانبی دارو

بعضی اوقات داروها سرگیجه در شما ایجاد می کنند ، خصوصاً داروهایی که فشار خون شما را پایین می آورند یا باعث ادرار بیشتری می شوند ، برخی داروها فشار خون شما را بیش از حد کاهش می دهند و باعث سرگیجه شما می شوند. دیورتیک ها به این دلیل مشهور هستند." 

افت ناگهانی فشار خون

سیستم عصبی خودمختار به بدن کمک می کند تا هنگام ایستادن ، تغییر فشار خون را تنظیم کند. هر چه پیرتر می شویم ، این سیستم ممکن است کارکرد کمتری داشته باشد و در هنگام ایستادن باعث افت موقتی فشار خون شویم - معروف به افت فشار خون ارتوستاتیک - و منجر به سرگیجه می شود. این ممکن است یک مشکل طولانی مدت باشد ، اما داروهایی برای درمان آن وجود دارد ، مانند میدودرین (ProAmatine) و فلودروکورتیزون (Florinef) .

قند خون پایین

"هنگامی که قند خون کافی نداشته باشید ، بدن سعی میکند تا از انرژی کمتری که ممکن است استفاده کند ، از جمله مغز ، باعث می شود احساس گیجی کنید." برای تسکین علائم ممکن است فقط یک نوشیدنی آب میوه مصرف شود ، اما بهتر است سطح قند خون شما بررسی شود ، مخصوصاً اگر به گلوکز (قند) بیشتری به صورت وریدی یا قرصی نیاز دارید.

حمله قلبی و سکته مغزی

در جدی ترین حالت ممکن است سرگیجه نشانه حمله قلبی یا سکته مغزی باشد. سایر علائم سکته قلبی که اغلب همراه با سرگیجه است ، درد قفسه سینه ، تنگی نفس ، حالت تهوع ، درد بازو ، کمر درد یا درد فک است. 

سرگیجه حمله ای وضعیتی خوش خیم

سرگیجه حمله ای وضعیتی خوش خیم یاBPPV ممکن است شایع ترین علت سرگیجه در جمعیت عمومی این نوع باشد. این بیماری در اثر جدا شدن قطعات کلسیم کربنات از غشاء Otoconia و ورود آن به مجاری نیم دایره ای یا کوپولا ایجاد می شود.

بیماران معمولا هنگام دراز کشیدن یا برخاستن از رختخواب، غلتیدن در تخت یا اکستانسیون سر (برای نگاه کردن به بالا) دچار سرگیجه می شوند.

این سرگیجه معمولا شدید است و چند ثانیه تا چندین دقیقه به طول می انجامد و ممکن است همراه با تهوع و استفراغ باشد. نکته قابل توجه این است که هر سرگیجه ای می تواند با تغییر وضعیت بدتر شود اما BPPV فقط با تغییر وضعیت ایجاد می شود.





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده