ثروتسازی با هیپنوتیزم


» درمان خانگی علائم عفونت دستگاه ادراری

درمان خانگی  علائم عفونت دستگاه ادراری

درمان خانگی جهت عفونت دستگاه ادراری (UTI)

آیا عفونت ادراری مکرر و دردناک دارید؟ ممکن است از این که می توانید برای درمان خود در خانه چقدر کار انجام دهید تعجب کنید.

هیدراته ماندن ، تخلیه مثانه و دریافت مواد مغذی از میوه های خاص می تواند به درمان عفونت های ادراری کمک کند. چگونه اخیرترین عفونت ادراری ( UTI ) خود را درمان کردید ؟ مصرف آنتی بیوتیک یک روش استاندارد طلایی برای عفونت مجاری ادراری (UTI) است - و ممکن است برای یک عفونت لازم باشد - اما طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، این تنها روش کاهش علائم UTI نیست.

برخی از داروهای درمانی به نسخه نیاز ندارند و می توان آنها را علاوه بر هر درمانی که پزشک شما توصیه کرده است در خانه انجام داد .

اما مهم این است که با راه حل های خانگی خودتان محتاط باشید و حتماً قبل از اینکه خود راه جدیدی را امتحان کنید ، با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال ، مخلوط کردن جوش شیرین و آب به عنوان یک نوشیدنی برای کمک به مبارزه با عفونت دستگاه ادراری(UTI) اما در صورت مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد. بر اساس تحقیق منتشر شده در فوریه 2014 در مجله داروسازی بالینی و درمانی ، حدود 5 درصد از مسمومیت های مربوط به جوش شیرین در کالیفرنیا بین سال 2000 و 2012 مربوط به نوشیدن جوش شیرین و تلاش برای درمان عفونت ادراری بود . 

هشت درمان خانگی عفونت ادراری :

از نوشیدن مقدار زیادی آب تا پوشیدن لباس نخی گشاد

این روش ها ممکن است علائم عفونت ادراری عذاب آور شما را کاهش دهد یا در وهله اول از بروز آن جلوگیری کند:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

1. آب کافی بنوشید

در اولین علائم عفونت ادراری یکی از اولین کارهایی که باید انجام شود نوشیدن آب فراوان است. به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی (NIDDK) ، این بدان دلیل است که نوشیدن آب می تواند باعث دفع باکتری های عامل عفونت شما شود. این شما را در مسیر درست برای بهبود قرار می دهد.

طبق بخش بهداشت و پزشکی آکادمی های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ، بیشتر مردم می توانند با نوشیدن آب در هنگام تشنگی ، اطمینان حاصل کنند که آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند. اما مطمئن شوید از این که حداقل شش تا هشت لیوان آب در هر روز می نوشید. توصیه های کلی پیشنهاد کرده اند که زنان روزانه حدود 91 اونس آب و مردان هر روز حدود 125 اونس ، از جمله آب حاصل از غذا، آب دریافت کنند.

2. برای داشتن دستگاه ادراری سالم ویتامین C را زیاد کنید

دریافت مقدار زیادی مواد غذایی حاوی ویتامین C از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مقدار زیادی ویتامین C باعث اسیدی شدن ادرار می شود این امر مانع از رشد باکتری ها در دستگاه ادراری شما می شود. با این حال ، اگر UTI فعال دارید ، ممکن است بخواهید از مرکبات یا سایر غذاهای اسیدی پرهیز کنید. چون این غذاها مثانه را تحریک می کنند.

3. درد UTI را با گرما آرام کنید

متخصص ارولوژی در سیستم بهداشتی هنری فورد در وست بلومفیلد ، میشیگان ، می گوید: التهاب و تحریک ناشی از عفونت های ادراری باعث سوزش ، فشار و درد در ناحیه شرمگاه شما می شود. استفاده از پد گرم کننده می تواند به آرامش منطقه کمک کند اما گرما را تنظیم کنید و آن را مستقیماً روی پوست قرار ندهید و برای جلوگیری از سوختگی حداکثر 20 دقیقه مداوم از پد گرم استفاده کنید.

4- مواد تحریک کننده مثانه را از رژیم خود جدا کنید

طبق کلینیک کلیولند، در صورت ابتلا به عفونت ادراری ، کافئین ، الکل ، غذای پرادویه ، نیکوتین ، نوشیدنی های گازدار و شیرین کننده های مصنوعی می توانند مثانه شما را بیشتر تحریک کرده در عوض تمرکز خود را روی غذاهای سالم ، مانند کربوهیدراتهای حاوی فیبر زیاد از جمله  جو دوسر یا سوپ عدس، که برای سلامت دستگاه گوارش شما مفید است، بگذارید.

6. داروهای گیاهی را در نظر بگیرید

ممکن است با مصرف گیاه uva ursi برگ خرس که گاهی به عنوان داروی گیاهی برای عفونت های دستگاه ادراری تحتانی استفاده می شود ، تا حدودی راحت باشید . اما ریورز هشدار می دهد كه مصرف آن فقط برای مدت كوتاهی - پنج روز یا كمتر – باشد چون مصرف بیشتر آن باعث آسیب كبدی میشود.

برخی تحقیقات مقدماتی ، از جمله مطالعه منتشر شده در سال 2016 نشان می دهد که مکمل های D-mannose ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت ادراری کمک کنند. محققان تصور می کنند ممکن است از اتصال باکتری ها به دیواره های دستگاه ادراری جلوگیری کند. D-mannose یک قند ساده است که به طور طبیعی در میوه ها ، از جمله پرتقال ، سیب و قره قاط یافت می شود.

همیشه قبل از مصرف مکمل گیاهی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. مکمل ها ، گیاهان و سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند یا ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند. اثرات آن ممکن است گاهی جدی باشد.

7. تغییر به عادات روزانه سالم

به گفته NIDDK ، سبک زندگی مهم است زیرا می تواند به شما در بهبودی از عفونت ادراری کمک

سیگار را ترک کنید .

لباس زیر نخی گشاد بپوشید.

خود را از جلو به عقب تمیز کنید.

فقط محصولات بهداشت شخصی بدون عطر را انتخاب کنید .

8. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید

برخی از مطالعات نشان میدهد عفونت ادراری میتواند به مرغ و گوشت آلوده به سویه های باکتری E.coli مرتبط باشد. این مطالعات ثابت نکرده است که خوردن گوشت یا مرغ باعث عفونت ادراری می شود. در حقیقت ، برخی از اشرشیاکلی ها می توانند در روده زندگی کنند بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند. با این حال ، باکتری های روده می توانند وارد دستگاه ادراری شوند و باعث عفونت شوند. این خطر در زنان بیشتر از مردان است ، زیرا مجاری ادرار زنان کوتاه تر از مردان است ، به این معنی که باکتری ها فاصله کمتری برای رسیدن به مثانه دارند.

کاهش گوشت و تمرکز روی میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به عفونت ادراری را کمی کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای از بوداییان در تایوان که در ژانویه سال 2020 در گزارش های علمی منتشر شد ، در مقایسه با گیاهخواران غیر گیاهخواران ، 16 درصد بیشتر در خطر ابتلا به عفونت ادراری در افراد بودند.

نکته ای در مورد آب کرنبری و UTIs

آب کرن بری یا عصاره قره قاط به شکل مکمل مدتهاست که به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت ادراری مورد استفاده قرار می گیرد.

پروانتوسیانیدین های موجود در قره قاط ممکن است با چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه ، از بروز عفونت مثانه جلوگیری کند.

با این حال ، بر اساس مقاله منتشر شده در مه 2016 در Advances in Nutrition ، بحث علمی درباره اینكه آب زغال اخته موثر در جلوگیری از عفونت ادراری است ، وجود دارد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده