خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جوش صورت - قسمت اول

جوش صورت - قسمت اول

جوش صورت - قسمت اول

دکتر زرین اذر


در ایجاد جوش های صورت و گاه پشت و سینه عوامل مختلف محیطی و تغییرات هورمونی دخالت دارند هر چند بسیاری (از جمله خود من) معتقدند که این جوش‌ها با رژیم غذایی ارتباط مستیم دارند. بنظر می‌رسد که دلیل این جوش‌ها بطور کلی «خستگی» کبد به دلیل ازدیاد چربی بخصوص چربی‌های حرارت دیده شده در رژیم غذایی می‌باشد.


اصطلاح «خستگی» در این مورد به معنای اشکال کبد در متابولیسم چربی‌ها بخصوص چربی‌های حرارت دیده شده است. منظور از چربی‌های حرارت دیده شده مارگارین، استفاده روغنهای نباتی و مایع در غذاهای پخته شده، مصرف غذاها و مواد آماده بصورت بسته‌بندی و یا در رستوران‌هاست که با روغنهای نباتی تهیه شده‌اند، آجیل‌های بو داده (روغن موجود در مغزها که حرارت دیده شده ‌اند)، سرخ کردن و تفت دادن غذاها و امثال اینهاست.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

برای درمان، حداقل یکماه بطور کامل هرگونه چربی آشکار و پنهان را از رژیم غذایی خود حذف کنید و بیشترین تاکید را برخوردن میوه‌جات و سبزیجات بخصوص سبزیجات آنهم بصورت خام بگذارید. از آب تازه گرفته شده سبزیجات هم بسیار خوب است که هر روز استفاده کنید. برای مدت این یکماه مصرف مغزها و دانه‌ها حتی به صوت خام را هم به حداقل برسانید.


از مصرف شکلات، قهوه و نوشابه‌های گازدار اکیدا خودداریکنید.

از دست زدن و تحریک جوش‌ها خودداری کنید.

صورت خود را تمیز نگه دارید ولی از مصرف صابون‌های عادی که خشک کننده و محرک پوست هستند خودداری کنید.

بهترین پاک کننده صورت قسمت سفید داخلی پوست گریپ فروت است. پوست گریپ فروت را به آرامی به پوست صورت خود بمالید (قسمت داخلی و سفیدش را) سپس دوباره با ملایمت و آرامی صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله نرم آرام خشک کنید.

مسایل روحی و استرسهای روانی نیز در پوست صورت و ایجاد جوشها تاثیر گذارند.

سعی کنید همواره آرامش خود را حفظ کنید و در روز چندین دقیقه و چندین بار چشمان خود را بسته به خوبیهای زندگی اندیشیده و آفریدگار جهان را به خاطر این همه نعمت طبیعی شکر کنید.

مصرف ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین E برای پوست و درمان جوشهای صورت مهم‌اند. ویتامین ث در فلفل سبز دلمه، مرکبات و اکثر میوه‌جات و سبزیجات خام یافت می‌شوند. ویتامین آ در هویج، طالبی، انواع کلم، هلو، زردآلو و بسیاری سبزیجات و میوه‌جات دیگر وجود دارند. کاهو به مقدار فراوان ویتامین E دارد و جوانه‌ها بخصوص جوانه غلات هم داراری مقدار فراوان ویتامین E هستند.


شاهدانه (خام ـ بوداده نشده) دارای اسیدهای چرب دسته امگاـ۶ است که در ترمیم پوست صورت نقش دارند. اگر دارای پوستی خشک هستید می‌توانید شاهدانه را در ابتدا به مقدار اندک به رژیم خود اضافه کرده سپس بعد از بهبود جوش‌های صورت مصرف آنرا افزایش دهید (فراموش نکنید تا مدت یکماه میزان چربی‌ها در غذا باید در حداقل باشد)

خام خواری همراه با مصرف فراوان آب گریپ فروت، آب تازه سبزیجات بخصوص جعفری و کرفس و آب سیب بصورت مخلوط یا جداگانه حداقل برای یکماه بهترین درمان برای پاکسازی اعضای داخلی بدن بخصوص کبد و کلیه و در نتیجه درمان جوش صورت می‌باشد.


مخلوط آب سیب با پوست (باید به طریقه بدون مصرف مواد شیمیایی تهیه شده باشد) به نسبت کمتر و آب جعفری به نسبت بیشتر (یکدسته بزرگ جعفری و یک سیب) روزی حداقل یک لیوان بزرگ برای صبحانه با شکم خالی (بعد از اینکه صبح حداقل دو لیوان آب فیلتر شده نوش جان کردید نیمساعتی صبر کرده سپس اگر احساس گرسنگی می‌کنید آب جعفری و سیب را تهیه کرده میل کنید) و بصورت جرعه جرعه بنوشید. آب جعفری در قلیایی کردن بدن و همچنین پاکسازی کلیه‌ها معجزه می‌کند. پاکسازی کلیه‌ها اثر مستقیم در پاکسازی کبد دارد. زیرا مواد آزاد شده در نتیجه فعل و انفعالات سم زدایی کبدی باید توسط کلیه از بدن خارج شوند.


ادامه مطلب ...


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده