بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جنگل نوردی با کاترین کمالی

جنگل نوردی با کاترین کمالی

گردشگری طبیعت با کاترین کمالی

جنگل نوردی - مازندران

مهم این نیست که چقدر زندگی می‌کنیم ، مهم این است که چگونه زندگی می‌کنیم ...

یخکش - بهشهر 

تصاویر جنگل نوردی کاترین کمالی

جنگل 1


جنگل 2


جنگل 3


جنگل 4


جنگل 5


گردشگری که از قرن بیستم و بیست و یکم با شکوفایی صنعت ، بیش از هر فعالیت اقتصادی دیگری بر دارایی های طبیعی و مهمان نوازی سرزمینها متکی است. تقاضای اجتماعی برای فضاهای جذاب ، ساکت ، ایمن و طبیعتاً به دنبال تفریحی و اکوتوریسم افزایش می یابد ، به ویژه از جمعیت شهری. بنابراین ، دسترسی به قلمرو ، حفاظت از چشم انداز ، کیفیت محیط زیست و مدیریت جنگل به طور فزاینده ای در معرض خطر است و خواستار برنامه ریزی و بودجه کافی است.


مناطق جنگلی چشم اندازهای توسعه روستایی را مبتنی بر چند منظوره بودن آنها ، یعنی تعداد زیادی کالاها و خدماتی که ارائه می دهند ،نمایان می سازد ، اگرچه اینها همیشه ارزش بازار مستقیمی ندارند. جنگل ها به صورت غیرقابل انکار یک دارایی زیست محیطی و اقتصادی برای منطقه است ، و آن را برای میلیون ها توریست که نه تنها به دنبال دریا بلکه فضاهای سبز و کمتر ساخته دست انسان و مناظری برای تجربه ای بیشتر با طبیعت و هوای آزاد ،میگردند ، جذاب می کند. اما آیا گردشگری به عنوان یک محرک اصلی توسعه اقتصادی که نیاز به جنگل ها دارد به عنوان یک منبع ضروری در نظر گرفته می شود یا همچنین ابزاری برای ارتقاء توسعه جنگل ها و مالکیت منابع محلی است؟ گردشگری به وضوح به جنگل ها و درختان متکی است ،با این وجود ، فعالیت های گردشگری نیز به طور کلی فشارهای چشمگیری بر روی جنگل ها و اکوسیستم ها وارد می کند و تأکید بر دشواری آشکار در ترکیب آنها با حفاظت از جنگل ها و لزوم برنامه ریزی و تنظیم مناسب گردشگری و همچنین مدیریت جنگل ها و مناطق تفریحی متناسب با استفاده و تکرار آنها. به نظر می رسد سیاست های محافظت دقیق در کاهش فشارهای انسانی در اکوسیستم و درآمدهای حاصله جوامع محلی نسبتاً ناموفق بوده و تلاش ها اکنون در ارتقاء انتقال به سمت برنامه های توسعه پایدار ارضی محلی که یکپارچه سازی گردشگری در استراتژی های حفاظت از منابع طبیعی قرار گرفته اند.


در حالی که شاخص های پایداری خاص در سطح ملی و اتحادیه اروپا توسعه می یابند و کمپین های آگاهی بخشی برای تقویت گردشگری پایدار اجرا می شود ، بخش جنگل باید سودآوری این صنعت را بدست آورد تا بتواند مدیریت جنگل ها را برآورده کند ، تقاضا را برآورده کند و چالش های فعلی اقتصادی اقتصادی را برطرف کند .


هدف، واقع گرایانه


هدف از این جلسه به اشتراک گذاری دیدگاه های مختلف در مورد اهمیت جنگل ها برای فعالیت های گردشگری و توسعه اقتصادی و اقتصادی و بحث در مورد چالش های فنی ، اقتصادی و سیاسی ناشی از ترویج گردشگری طبیعت و مدیریت جنگل ها و مناطق طبیعی است. بحث در مورد دسترسی عمومی و استفاده از جنگل ها و مناطق طبیعی ، تأثیرات گردشگری جنگل بر توسعه محلی ، تأثیرات اقتصادی - اقتصادی آتش سوزی جنگل ها بر گردشگری و شاخص های گردشگری پایدار از جمله موارد دیگر خواهد بود.


مخاطب هدف


کارشناسان بخش گردشگری ، شهرداری ها ، دارندگان جنگل ها ، مدیران جنگل ها ، اپراتورهای تور ، آژانس های مسافرتی ، سیاست گذاران (گردشگری ، توسعه روستایی و جنگلداری) ، محققان ، دانشجویان و غیره.


منبع :

http://med.forestweek.org/


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده