دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 15 قدیمی ترین شهرهای جهان

15 قدیمی ترین شهرهای جهان

عکس: Shutterstock

15 تا از قدیمی ترین شهرهای جهان


سفر به گذشته در قدیمی ترین شهرهای جهان، یک قاره در یک زمان


زمین پیر است صخره معجزه آسای ما از ابتدا محل سکونت انسان نبوده است، اما این سیاره مملو از شهرهای درخشان با هزاران سال تاریخ است. مدتی طول کشید تا گونه های جذاب ما ساکن شوند، اما چه زمانی؟

بسیاری از اولین سکونتگاه‌های بشریت به دلیل بی‌رحمی بی‌رحمانه تاریخ گم شده‌اند، اما قدیمی‌ترین شهرهای کره زمین طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به نمایش می‌گذارند.


پس باستانی ترین شهر جهان کدام است؟ یک سوال بحث برانگیز، اما ممکن است پاسخ آن را اینجا بیابید. با پوشش هر قاره به جز قطب جنوب ( برای ثبت، Base Orcadas قدیمی ترین سکونتگاه در جنوب یخ زده است)، اینها قدیمی ترین شهرهای جهان هستند. خوب، آنهایی که واقعاً می توانید از آنها بازدید کنید. هیچ فهرستی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان بدون دمشق که تصور می‌شود قدیمی‌ترین پایتخت جهان است، کامل نیست، اما وضعیت آشفته سوریه آن را فعلاً ممنوع کرده است.

این لیست قدیمی ترین شهرهای هر قاره را نشان می دهد که حضور مکان هایی با قدمت کمتر از 300 سال را توضیح می دهد. می توان گفت سن نسبی است. بدون مقدمه، دوستداران تاریخ، این یکی برای شماست.


15 قدیمی ترین شهرهای جهان

عکس: Shutterstock

جریکو، کرانه باختری

هر زمان که در مورد قدیمی ترین شهرهای جهان صحبت می شود، جریکو هرگز از گفتگو دور نیست. اریحا که در کرانه باختری رود اردن واقع شده است، بیش از 11000 سال است که به طور مداوم سکونت داشته است، در بسیاری از دوران وجود خود یک پست تجاری مهم بوده است و حتی در عهد عتیق نیز به آن اشاره شده است. تاریخ در اینجا ساخته می شود. جریکو اولین شهری بود که پس از پیمان اسلو در سال 1994 به فلسطین واگذار شد.


عکس: Anton Kudelin/Shutterstock.com

شیان، چین

چین شهرهای بسیار زیادی دارد که قدمت آن‌ها بسیار زیاد است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه شیان قدمت دارند. شیان که قبلاً به نام چانگان شناخته می شد، بیش از 3000 سال است که دارای سکونت بوده است و همچنین به عنوان پایتخت 13 سلسله (در مجموع 73 امپراتور، اگر بشمارید) خدمت کرده است. آنها بدون دلیل موجه آن را زادگاه تمدن چین نمی دانند.


عکس: Shutterstock

اقصر، مصر

اخیراً پس از کشف بقایای کامل یک شهر رومی که قدمت آن به 1800 سال پیش می‌رسد، اقصر در خبرها قرار گرفته است. اقصر با اکتشافات تاریخی قابل توجهی غریبه نیست، به هر حال این مکان پایتخت مصر باستان تبس است، و احتمال یافتن موارد بیشتری در سال های آینده را رد نکنید. اقصر رویای یک باستان شناس است، اما برای گردشگران معمولی چیزهای زیادی وجود دارد که دوستش داشته باشند.


تاریخچه برجسته: اقصر اغلب به عنوان چشمگیرترین موزه روباز جهان توصیف می شود، بنابراین چکمه های پیاده روی خود را بپوشید و معابد، مقبره ها و بقیه را کشف کنید. 


عکس: Shutterstock

چولولا، مکزیک

چولولا ادغامی از کهنه و جدید است، Cholula در حدود 500 سال قبل از میلاد به شکل دو روستا در نزدیکی منابع آبی در شرق تأسیس شد و به شگفتی مدرن 150000 نفر (ببخش یا بگیر) تبدیل شد که ما امروز می شناسیم و دوست داریم. چولولا به خاطر کلیساهای متعددش به همراه بازارهای شلوغ و معماری چشمگیر استعماری شهرت دارد. اوه، و کل چیز "بزرگترین هرم جهان". دو آتشفشان معروف مکزیک ، Popocatepetl و Iztaccihuatl، پیشینه ای دراماتیک برای کل ماجرا ایجاد می‌کنند. 


تاریخچه برجسته: بزرگترین هرم جهان (از نظر حجم) در چهار مرحله ساخته شد که 9 قرن (سوم قبل از میلاد تا نهم پس از میلاد) را در بر می گرفت، کلیسای باشکوه Iglesia de Nuestra Señora de los Remedios در بالای هرم قرار دارد، به همان زیبایی که در هر جای مکزیک می‌بینید.


عکس: Shutterstock

آرگوس، یونان

دوستداران تاریخ از زمانی که مردم به هر جایی هجوم آورده اند به یونان هجوم آورده اند، بنابراین یافتن قدیمی ترین شهر اروپا در اینجا جای تعجب ندارد. آرگوس این جایزه را می گیرد، زیبایی در پلوپونز که زمانی قدرتمندترین شهرهای یونان بود. برای آن زمان ها باید به 1200 سال قبل از میلاد برگردید، و آرگوس امروز یک مرکز منطقه ای دوست داشتنی برای جذب انواع بازدیدکنندگان است.


تاریخچه برجسته: تئاتر باستانی آرگوس تا حدی در صخره ساخته شده بود و اجراها هنوز هم در اینجا برگزار می شود، بیش از 2300 سال پس از ساخت آن. 


عکس: Shutterstock

مولتان، پاکستان

چندین شهر ادعا می‌کنند که قدیمی‌ترین شهرها در آسیای مرکزی و جنوبی هستند، با مکان‌هایی مانند سمرقند، پیشاور و قندهار که ادعاهای معتبری دارند، اما جادوی باستان‌شناسی در مولتان و اطراف آن به آن برتری می‌دهد. تاریخ بسیار به اینجا باز می گردد، و جدول زمانی مولتان از امپراتوری ها، از اسکندر مقدونی گرفته تا بریتانیا از طریق مغول، مغول و غیره است. شهر مقدسین پاکستان شهری زیبا با داستان های فراوان برای گفتن است.


برجستگی تاریخی: مولتان پر از مقبره است، اما قلعه تاریخی مولتان نقطه برجسته آن است. قلعه اولیه بین 800 تا 1000 سال قبل از میلاد در اینجا ساخته شد و از آن زمان تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است. این یک قطعه معماری تاریخی بسیار باشکوه است. 



عکس: Shutterstock.com

پکن، چین

پکن تمایل دارد خود را در صدر لیست قدیمی ترین شهرهای جهان بیابد. یکی از بزرگترین شهرهای کره زمین ،پایتخت آشفته چین نیز یکی از قدیمی ترین شهرهای کره زمین با بیش از 3000 سال قدمت است. علاوه بر این، این شهر پراکنده توسط بناهای تاریخی احاطه شده است، از جمله دیوار بزرگ خاصی که ممکن است یک یا دو چیز در مورد آن نشنیده باشید.


تاریخچه برجسته: معبد Tanzhe قدیمی ترین معبد در پکن است و به طور گسترده به عنوان کاتالیزور توسعه اولیه شهر در نظر گرفته می شود. به قول معروف اول تانزه میاد بعد شهر میاد…


عکس: Claudiovidri/Shutterstock.com

جن، مالی

نه، چشمانت شما را گول نمی زند. Djenné ممکن است شبیه چیزی باشد که مستقیماً از یک مجموعه فیلم گرفته شده است، اما این شهر باستانی مکانی بسیار واقعی است، یک شهر سفالی از داستان ها در سواحل رودخانه های بانی و نیجر. Djenné برای اولین بار در حدود 2000 سال قبل از میلاد سکونت داشت، اما یک تاریخ پر فراز و نشیب شاهد آمدن و رفتن مردم بوده است. همین امر در مورد گردشگران نیز صدق می کند، اگرچه کمبود کنونی یک بازدید آرام را ایجاد می کند. رسیدن به آن دقیقاً ساده ترین راه نیست. Djenné هشت ساعت با ماشین از باماکو فاصله دارد، اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان از Mopti در شمال به شهر باستانی نزدیک می شوند.


نکته مهم در تاریخ: این قدیمی‌ترین چیز در Djenné نیست، اما هر چند وقت یک‌بار می‌توانید بزرگترین ساختمان خشت و گلی جهان را ببینید؟ تجسم فعلی مسجد بزرگ جنه در سال 1907 ساخته شد، اما مساجد از قرن سیزدهم در این مکان ساخته شده‌اند.


عکس: جس کرافت/Shutterstock.com

کیتو، اکوادور

پایتخت اکوادور که به طور گسترده ای به عنوان قدیمی ترین شهر دائماً مسکونی در آمریکای جنوبی شناخته می شود، در واقع اولین شهری (همراه با کراکوف) بود که در فهرست اولیه یونسکو در سال 1978 وضعیت میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داد. این به تنهایی به شما می گوید که مرکز تاریخی کیتو چقدر به خوبی حفظ شده است و سفر به شهر سفری به فتوحات اسپانیایی در اواسط قرن شانزدهم است. مکان‌های باستان‌شناسی قدیمی‌تری در آمریکای جنوبی وجود دارد، اما هیچ شهر مدرنی در مقیاس سنی کیتو را لمس نمی‌کند.


نکته برجسته تاریخ: این باید مرکز تاریخی باشد، درست است؟ مرکز مهم کیتو از کلیساها و صومعه‌ها که بر روی خرابه‌های یک شهر اینکاها در قرن شانزدهم بنا شده است، چیزی است که جمعیت برای دیدن آن هجوم می‌آورند.


عکس: Shutterstock

بنارس، هند

مقدس ترین شهر در قدیمی ترین دین جهان باید بسیار قدیمی باشد، درست است؟ مؤمنان و کافران قرن هاست که بنارس را کاوش کرده اند و پایتخت معنوی هند بیش از 3000 سال مرکز آموزش و فرهنگ بوده است. بنارس ممکن است حتی قدیمی تر باشد (گفته می شود که این شهر توسط شیوا تاسیس شده است)، اما امروزه این شهر خیره کننده از معابد است.


برترین تاریخ: بنارس مملو از معابد است، اما معبد باشکوه Shri Tilbhandeshwar Mahadev Mandir قدیمی ترین آنهاست. با توجه به قدمت این شهر، به نظر می رسد چندان قدیمی نیست (در قرن 18 ساخته شده است)، اما همچنان یک سازه خیره کننده است.


عکس: Shutterstock

بیبلوس، لبنان

بایبلوس باستانی به دلیل داشتن یکی از بهترین سفرهای یک روزه از بیروت برای خود شهرت پیدا کرده است. مرکز شهر که برای اولین بار در حدود 8800 سال قبل از میلاد اشغال شد، امروز از سوق قدیمی تا ارگ پر انرژی است. تمدن‌های زیادی از بیبلوس عبور کرده‌اند که هرکدام به نحوی اثری از خود بر جای گذاشته‌اند. مردم از دوران نوسنگی در اینجا زندگی می کردند، که بسیار طولانی است .


عکس: Shutterstock.com

پلوودیو، بلغارستان

پلوودیو که توسط اکثر افراد به عنوان قدیمی ترین شهر دائماً مسکونی در اروپا در نظر گرفته می شود، شهری است که به تکامل و توسعه خود ادامه می دهد. مردم 8000 سال است که در دومین شهر بزرگ بلغارستان زندگی می کنند، اما یک رستوران و کافه پر شکوفه، جاذبه پلوودیو برای هیجان را به نمایش می گذارد. با این حال، علاقه مندان به تاریخ، چیزهای زیادی برای لذت بردن از آمفی تئاتر گرفته تا شهرهای قدیمی و غیره خواهند دید.


تاریخچه برجسته: بازدید از Nebet Tepe ضروری است. یکی از تپه‌های اطراف شهر، از اینجا بود که سکونت انسان در این بخش‌ها آغاز شد، ویرانه‌هایی که قدمت آن به 4000 سال قبل از میلاد می‌رسد. 


عکس: Shutterstock

هانوی، ویتنام

هانوی در طول تاریخ خود چیزهای زیادی دیده است. پایتخت ویتنام در 257 قبل از میلاد توسط An Dương Vương تأسیس شد، اما انسان ها از زمان پارینه سنگی در اینجا کمپ ایجاد کرده اند. هانوی امروزه به دلیل غذا، خیابان‌های شلوغ و مکان‌های فرهنگی محبوب است و تاریخ نقش مهمی در هر اکتشاف با احترام به خود در این شهر هیجان‌انگیز دارد.


عکس: Sarawut Konganantdech/Shutterstock.com

سیدنی، استرالیا

بسیار خوب، ممکن است تا حدودی عجیب به نظر برسد که شهری را که در سال 1788 تأسیس شده است در این لیست قرار دهیم، چه رسد به شهری که در قاره ای که حداقل 65000 سال در آن انسان زندگی می کرده است، اما جهان مکان عجیبی است. سیدنی اولین شهری بود که در استرالیای مدرن تأسیس شد، زمانی که یک کشتی متشکل از زندانیان و سربازان به رهبری آرتور فیلیپ یک سفر جهنمی را از آن سوی جهان به پایان رساند. تاریخ تأسیس شهر (26 ژانویه) نیز به عنوان روز استرالیا جشن گرفته می شود و اهمیت شهر بندرگاه در تاریخ استرالیا را بیشتر می کند.


تاریخچه برجسته: حتماً خانه دولت قدیمی را بررسی کنید. این ساختمان در ابتدای قرن نوزدهم ساخته شد و قدیمی ترین ساختمان عمومی در استرالیا است.


عکس: Shutterstock

آتن، یونان

شما نمی توانید بدون ذکر آتن ، زادگاه تمدن غرب و آن همه موسیقی جاز، در مورد شهرهای تاریخی صحبت کنید. پایتخت یونان که بیش از 3000 سال به طور مداوم در آن سکونت داشته است، از همان ابتدا همه چیز را از دموکراسی گرفته تا فلسفه غربی را در اختیار ما قرار داده است. آتن شهری است که بر اینجا و اکنون متمرکز شده است، اما تاریخ هزاران ساله آن از هر گوشه و کناری خبر می دهد. 


برجستگی تاریخی: نقاط برجسته تاریخی آتن به خوبی مستند شده است، و تور پایتخت یک ترن هوایی در میان برخی از معروف ترین جاذبه های تاریخی آن است. با در نظر گرفتن این موضوع، چرا از Psarras که تصور می شود قدیمی ترین رستوران شهر است، بازدید نکنید؟


مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده