دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 10 بزرگترین مراکز خرید دنیا

10 بزرگترین مراکز خرید دنیا

10 تا از بزرگترین مراکز خرید دنیا

برای برخی از مردم، یک مرکز خرید فقط مکانی است که می توانند آنچه را که نیاز دارند را تهیه کنند. اما برای دیگران، مرکز خرید مکانی برای خرید و شرکت در فعالیت با دوستان، خانواده و همکاران است. در طول سال‌ها، بازارهای ساده به ساختارهای عظیم تبدیل شده‌اند، از جمله سینما، سوپرمارکت‌ها، و فروشگاه‌های بزرگ با ردیف‌هایی از غذاخوری‌ها و گزینه‌های سرگرمی.


فضاهای غول پیکری که میلیون ها فوت مربع وسعت دارند در چندین کشور به نماد فرهنگ مراکز خرید تبدیل شده اند. به عبارت دیگر، "هر چه بزرگتر، بهتر."  این مراکز خرید وسیع به مشتریان اجازه می دهد در دنیایی دور از واقعیت های محل سکونت خود گم شوند. این مراکز خرید شگفت‌انگیز جهان بر اساس کل مساحت ناخالص قابل اجاره طبقه‌بندی شده‌اند، که نمایانگر عادلانه هزاران فروشگاه و پارک موضوعی است که می‌توانند در خود داشته باشند.


ایران مال، ایران - 21,000,000 متر مربع Ft

نمای کلی از ایران مال در تهران، ایران. اعتبار تصویر: Anakarnia، از طریق Wikimedia Commons


از سال 2023، بزرگترین مرکز خرید جهان، مرکز خرید عظیم ایران است. این مرکز خرید غول پیکر که در شمال غربی تهران، ایران قرار دارد، مساحت ناخالص قابل اجاره ای در حدود 21 میلیون فوت مربع را به خود اختصاص داده است. ایران مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری، فرهنگی و اجتماعی است که شامل فضاهای اقتصادی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، امکانات فرهنگی، مناطق تفریحی، هتل و چند پارکینگ می‌شود. حدود 708 فروشگاه خرده فروشی در این مرکز خرید وجود دارد که حدود هفت طبقه را شامل می شود. بازار سنتی این مرکز خرید با الهام از بازارهای سنتی برخی از شهرهای شناخته شده ایران مانند شیراز، اصفهان، تبریز و ... ساخته شده است.


IOI City Mall، مالزی - 8,840,000 مربع Ft

تزیینات زیبای کریسمس در مرکز خرید شهر IOI در Sepang Selangor، مالزی. اعتبار: JCREATION / Shutterstock.com


مرکز خرید IOI City Mall واقع در ناحیه سپانگ مالزی ، دومین مرکز خرید بزرگ جهان است که بیش از 650 فروشگاه در 8.8 میلیون فوت مربع گسترده شده است. این مرکز خرید شامل بسیاری از فروشگاه‌های دپارتمان،فروشگاه‌های F&B، رستوران‌ها، کافه‌ها، District 21 - یک پارک موضوعی پسا آخرالزمان و یک پیست اسکیت روی یخ به اندازه المپیک است. این مرکز خرید که شامل فروشگاه‌های چندین برند لوکس است، به مقصدی ضروری در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است که خدمات و کالاهای فوق‌العاده‌ای را به خریداران ارائه می‌دهد. به هر طرف که بچرخید، تجربه‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز تری تضمین می‌شود که همه کسانی را که از مرکز خرید IOI City Mall بازدید می‌کنند خوشحال می‌کند.


مرکز خرید جنوبی چین، چین - 7,100,000 متر مربع. Ft

هایپر مارکت SPAR در مرکز خرید جنوبی چین، چین. اعتبار تصویر: David290


سومین مرکز خرید بزرگ جهان در شهر دونگوان چین واقع شده است و نام آن مرکز خرید جنوبی چین است. این مرکز خرید عظیم با مساحت چشمگیر 7.1 میلیون فوت مربع، دارای ترن هوایی و کانال سواری برای سرگرمی بازدیدکنندگان است. متأسفانه، با وجود بزرگی و امکانات رفاهی، این مرکز خرید همچنان نیاز به جذب خریداران بیشتری دارد، زیرا پنج بخش از هفت بخش آن باید بیشتر اشغال شود. در نتیجه، به دلیل عدم کسب و کار ، لقب "مرکز خرید ارواح" را به خود اختصاص داده است. عملکرد ضعیف مرکز خرید یادآور این است که حتی عجیب‌ترین مکان‌ها نیز تنها در صورت وجود تقاضای کافی می‌توانند موفق شوند. 


مرکز شهر اصفهان، ایران - 7,000,000 مربع Ft

میدان مرکز شهر اصفهان، ایران. اعتبار تصویر: Hamed73b، از طریق Wikimedia Commons


اصفهان سیتی سنتر، چهارمین مرکز خرید بزرگ جهان، در سال 2012 در ایران افتتاح شد. این مرکز خرید بیش از 7 میلیون فوت مربع مساحت ناخالص اجاره ای دارد و شامل موزه، پارک موضوعی سرپوشیده با ترن هوایی و ماشین های سپر، مرکز سرگرمی، هایپرمارکت، رستوران ها، مرکز تجارت جهانی و مرکز مالی بین المللی. علاوه بر این، بیش از 750 فروشگاه خرده فروشی و یک هتل 5 ستاره برای جلب رضایت بازدیدکنندگان وجود دارد. با این همه امکانات، جای تعجب نیست که این مرکز خرید به یکی از معروف ترین مراکز خرید ایران تبدیل شده است.


SM Mall Of Asia، فیلیپین - 6,349,530 مربع Ft

نمای هوایی از SM Mall of Asia در Bay City، Pasay، مانیل، فیلیپین. اعتبار سرمقاله: photosounds / Shutterstock.com


مرکز خرید اس ام آسیا که در منطقه ای بازسازی شده در خلیج مانیل فیلیپین واقع شده است، واقعاً شگفت انگیز است و عنوان پنجمین مرکز خرید بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. با 6.3 میلیون فوت مربع مساحت ناخالص اجاره‌ای و 200000 بازدیدکننده روزانه، به راحتی می‌توان فهمید که چرا چنین جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیز متعددی است، مانند تئاتر IMAX، رستوران‌های پیشرفته، پیست اسکیت روی یخ برای تمام سنین، پنج هتل و موزه Galeón - مجموعه‌ای از مصنوعات از سراسر جهان، از جمله قطعات به نمایش گذاشته شده با مدل‌های کشتی. . همه این جاذبه ها تجربه منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان تضمین می کند که از درهای آن عبور می کنند.



اس ام تیانجین، چین - 6,080,000 مربع Ft

تیانجین، چین


یکی دیگر از مراکز خرید غول پیکر واقع در چین، SM City Tianjin است. این مرکز خرید با وسعت کمی بیش از شش میلیون فوت مربع قابل اجاره، بیش از 2500 فروشگاه را در خود جای داده است که در سراسر مجموعه عظیم پراکنده شده اند. این ساختمان از پنج ساختمان مختلف تشکیل شده است که هر کدام از پنج عنصر سنتی چینی - زمین، آتش، آب، فلز و چوب- نامگذاری شده اند. این مرکز خرید درهای خود را در سال 2016 در منطقه اقتصادی شلوغ فرودگاه تیانجین افتتاح کرد.


مرکز خرید منابع طلایی، چین - 6000010 مربع Ft

بخش شرقی مرکز خرید منابع طلایی، چین. اعتبار تصویر: N509FZ، از طریق Wikimedia Commons


مرکز خرید Golden Resources Mall در منطقه Haidian پکن یک شاهکار چشمگیر مهندسی و مصرف گرایی است. این مرکز خرید که در یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان قرار دارد، با داشتن بیش از 6 میلیون فوت مربع فضا، این مرکز خرید را به هفتمین مرکز خرید بزرگ جهان تبدیل کرده است. این مرکز خرید دارای شش طبقه و یک دروازه ورودی بزرگ به ارتفاع 206 فوت است. بازدید از این مرکز خرید با اضافه شدن دو خط مترو جدید در مکان های استراتژیک نزدیک مرکز خرید به طور قابل توجهی افزایش یافت. هر ساله میلیون ها مهمان برای خریدی منحصر به فرد به این مرکز خرید می آیند.



CentralPlaza WestGate، تایلند - 5,923,140 مربع. Ft

CentralPlaza WestGate یک مرکز خرید و مجتمع در Nonthaburi، تایلند است. اعتبار تحریریه: Setthawuth / Shutterstock.com


بزرگ‌ترین مرکز خرید این کشور CentralPlaza WestGate است که در استان نونتابوری تایلند ، در حومه شهر بانکوک پایتخت آن قرار دارد . دارای بیش از 5.9 میلیون فوت مربع مساحت ناخالص طبقه است که از چندین طبقه تشکیل شده است. این مرکز خرید فوق العاده منطقه ای جنوب شرقی آسیا تلقی می شود و توانسته است تایلند را به یک مرکز خرید منطقه ای پررونق تبدیل کند. این مرکز خرید بیش از 500 برند تایلندی و بین المللی و بیش از 200 رستوران دارد.



CentralWorld، تایلند - 5,900,000 متر مربع Ft

خیابان مقابل مرکز خرید سنترال ورلد در مرکز شهر بانکوک، تایلند در طول جشنواره سال نو. اعتبار تحریریه: jaturonoofer / Shutterstock.com


تقریباً به اندازه مرکز خرید CentralPlaza WestGate، مرکز خرید CentralWorld تایلند است که در پایتخت این کشور، بانکوک واقع شده است. مرکز خرید سنترال ورلد که یکی از بزرگترین مجتمع های خرید در منطقه است، دارای 500 فروشگاه، 100 رستوران و کافه و 15 سینما است. علاوه بر این، دارای یک منطقه کودک، یک مرکز آموزشی و دو فروشگاه بزرگ است. این مرکز خرید یک پیست اسکیت روی یخ نیز دارد، مانند چند مورد دیگر در این لیست.



ICONSIAM، تایلند - 5,650,000 مربع Ft

اسکله مرکز خرید ICONSIAM در شب. اعتبار تحریریه: AlivePhoto / Shutterstock.com


همچنین بزرگترین مرکز خرید بعدی تایلند به نام ICONSIAM Mall در بانکوک واقع شده است. این توسعه دیدنی با کاربری مختلط در کنار رودخانه منحصر به فرد است، زیرا به غیر از فروشگاه های خرده فروشی معمول، یک بازار شناور سرپوشیده عجیب و غریب نیز دارد که خریداران می توانند غذا بخرند. ICONSIAM که در سال 2018 افتتاح شد، بیش از 5.6 میلیون فوت مربع کار کرده است، که فرصتی واقعی برای استراحت مهمانان است.


خریداران بسیاری از بزرگ‌ترین مراکز خرید را در سراسر آسیا پیدا می‌کنند، مخصوصاً به این دلیل که فرهنگ مراکز خرید در آنجا یک تجارت جدی است. با ایجاد اشتغال ارزشمند برای هزاران نفر از مردم محلی و تقویت بخش تجاری کشور، اقتصاد را تقویت می کند. در برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی، یک مرکز خرید با تهویه مطبوع، استراحتی راحت از دمای گرم یا مرطوب بیرون فراهم می کند و مردم را تشویق می کند تا روزانه به مراکز خرید بروند. چه به خرید علاقه مند باشید و چه فقط به دنبال مکانی برای ویترین فروشی هستید، اینها بزرگترین مراکز خرید در جهان هستند که ارزش دیدن را دارند. از تهران تا بانکوک، این غول‌های خرده‌فروشی شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کنند. بنابراین سفر خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید و آماده باشید تا کارت اعتباری خود را پر کنید!


مجله ارم بلاگ

 worldatlas.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده