دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» به گفته 8 سفرنامه نویس زمستان امسال کجا برویم

به گفته 8 سفرنامه نویس زمستان امسال کجا برویم

به گفته 8 سفرنامه نویس زمستان امسال کجا برویم


از سواحل طلایی مصر گرفته تا شهر کوچک ماساچوست، اینها بهترین مقاصد برای سفر در زمستان هستند - همانطور که سفر نویسان جهانگرد انتخاب کرده اند.


ما به سراغ تعدادی از سفرنامه نویسان مورد علاقه خود که امسال کتاب منتشر کرده اند رفتیم و از آنها در مورد مکان مورد علاقه آنها در زمستان پرسیدیم. فهرست به دست آمده، مقاصدی را که در ماه‌های سردتر می‌درخشند، - خواه این مکان‌ها مکان‌های زمستانی-آفتابی باشند که فرار از سرما را ارائه می‌دهند، یا مکان‌هایی برای پذیرایی از لذت‌های فصل سرد.


پس منتظر نمانید تا تابستان بیرون بروید. چکمه های برفی (یا لباس شنا) خود را بردارید و بهترین مقاصد زمستانی روی زمین را کشف کنید.


بهترین مقاصد زمستانی جهان


عکس: markveleigh.com

غرب بالی، اندونزی

انتخاب شده توسط Mark Eveleigh

بیش از حد شلوغ، توسعه یافته و بیش از حد استثمار شده، یا زیباترین جزیره جهان؟ یک باور بالیایی وجود دارد که همه چیز - خوب و بد، زندگی و مرگ، زیبایی و زشتی - در حالت تعادل دائمی است.


در 25 سال به عنوان یک روزنامه نگار مسافرتی در بسیاری از نقاط آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا زندگی کرده ام. اما دلیل خوبی وجود دارد که چرا، این روزها، من تصمیم می‌گیرم از فرودگاه بالی چهار ساعت رانندگی کنم، جمعیت را پشت سر بگذارم و به سمت «غرب وحشی» جزیره حرکت کنم. اغلب، زمانی که برای گشت و گذار با دوستان بالیایی به نقطه‌بازی محلی خود می‌روم، هنوز از زیبایی باورنکردنی سپیده‌دم در غرب بالی نفس نفس می‌زنم. پرتوهای برنزی خورشید در تراس های پر آب می درخشد. تکه نئونی گیاهان جوان برنج. امواج کف آلود از ساحل سیاه آتشفشانی بالا می‌آیند. 


من در انگلستان بزرگ شده ام، بنابراین جای تعجب نیست که آب و هوای گرمسیری را برای مقصد زمستانی انتخاب کنم. همه چیز در اینجا به سرعت در حال تغییر است، اما، حداقل در حال حاضر، من همچنان معتقدم که بالی شایسته شهرت خود به عنوان زیباترین جزیره جهان است.

مارک اولی رمان نویس و سفرنامه نویس است. کتاب او " ‘Kopi Dulu: Caffeine-Fuelled Travels through Indonesia’ در آگوست 2022 منتشر شد.


عکس: Shutterstock

سالار دو ییونی، بولیوی

به انتخاب شفیق مگجی


Salar de Uyuni - بزرگترین نمکزار جهان - منظره ای ماورایی است. این بستر دریاچه باستانی که تقریباً به اندازه جامائیکا است، در فلات مرتفع آند در جنوب غربی بولیوی، بیش از 11000 فوت از سطح دریا قرار دارد. این گستره ای خیلی صاف و به طرز خیره کننده ای سفید است که با جزایر کاکتوس های غول پیکر پر شده است که در کنار آن کوه ها و آتشفشان های سر به فلک کشیده، و خانه ویزکاچاهای خرگوش مانند و ذخایر عظیم لیتیوم ارزشمند است.


در 18 سال گذشته، بارها و بارها به این بیابان فوق العاده زیبا کشیده شده ام. زمان مورد علاقه من برای بازدید در فصل تابستان بارانی بولیوی، از نوامبر تا آوریل است. این زمانی است که در بخش‌های بزرگی سیل می‌آید و جلوه‌ای آینه‌مانند خلق می‌کند. سفر به اینجا در این زمان از سال می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما تجربه ای فراموش نشدنی است.


شفیق مگجی روزنامه‌نگار، سفرنامه‌نویس و نویسنده کتاب «‘Crossed off the Map: Travels in Bolivia’» است.


عکس: Shutterstock

کاپری و ساردینیا، ایتالیا

انتخاب شده توسط Giancarlo Ascari و Pia Valentinis

جیانکارلو آسکاری: زمستان بهترین فصل برای بازدید از جزیره کاپری در خلیج ناپل است.. جریان گردشگرانی که در طول سال به آن وارد می شوند کاهش می یابد و می توانید مکانی با تاریخ باورنکردنی را کشف کنید. تیبریوس آخرین سالهای زندگی خود را در اینجا گذراند و با سیگنالهای نوری که از ویلای او به سمت قاره فرستاده می شد، بر امپراتوری روم حکومت می کرد. در کاپری زاهدان، تئوسوفیست ها، صنعت گرانی مانند آلفرد کروپ، نویسندگانی مانند گراهام گرین و پابلو نرودا، پزشکان مشهوری مانند اکسل مونته زندگی کرده اند. یافتن ردپای آنها، شناخت مکان هایی که گفته اند آسان و جذاب است. طبیعت زیبا است، مناظر فوق العاده است، تاکسی ها ماشین های قدیمی آمریکایی دهه 50 هستند. و در زمستان، اگر خوش شانس (یا بدشانس) باشید، دریای مواج مسیر کشتی را برای چند روز مسدود می کند - بنابراین شما بیشتر از حد انتظار در کاپری خواهید ماند.


پیا والنتینیس: من دریا را در زمستان ترجیح می دهم، زمانی که نور کمتر خیره کننده است، آب ابرهای تیره را منعکس می کند و هیچ انسانی در اطراف نیست. در ساردینیا ، ساحل کالیاری - Poetto - هفت مایل امتداد دارد: برای پیاده روی طولانی. با نگاه کردن به بالا، می توانید پرندگان دریایی مانند سهره اوراسیا، پایه های بال سیاه، حواصیل های قرمز، سفید و خاکستری را ببینید. در خط ساحلی می‌توانید اشیایی را که دریا در طول طوفان‌ها به داخل می‌آورد، مانند صدف‌ها و بطری‌های حاوی پیام‌هایی در داخل آن جمع آوری کنید. و همیشه می‌توانید یک بار برای مقداری ماکارونی میگو یا یک لیوان نوشیدنی باز پیدا کنید، بهترین جرعه جرعه جرعه‌ای که به افق خیره شوید.

«پل های جهان » نوشته جیانکارلو آسکاری و پیا والنتینیس توسط انتشارات OH منتشر شده است.


عکس: فلیکر

پیتسفیلد، ماساچوست

انتخاب شده توسط Mark Vanhoenacker

"زمستان فصل مورد علاقه من است. من هم سرما را دوست دارم و هم تمام لذت هایی را که از آن وارد می شود - شکلات داغ، آتش های خروشان. و من عاشق این هستم که چگونه برف می تواند مکانی را که فکر می کردم می شناسم را ساکت و متحول کند.


برای استراحت مطمئن برفی در یک کلان شهر بزرگ، به مونترال بروید . با این حال، برای یک مقصد کوچکتر و کمتر شناخته شده، پیتسفیلد، زادگاه من در تپه های برکشایر در روستای غرب ماساچوست را توصیه می کنم . این شهر کوچک نقش بزرگی را در " Imagine a City" ایفا می کند ، خاطرات و سفرنامه من که در آن رویاهای شهر کوچکم برای خلبان شدن در خطوط هوایی و سفرهایم در بزرگسالی به برخی از بزرگترین کلان شهرهای روی زمین را مستند می کنم. مهم نیست چقدر دور پرواز می کنم، قلبم در پیتسفیلد می ماند.


برای بازدیدکنندگان، پیتسفیلد و اطراف آن، اسکی آلپاین دوستانه، ارزان و تقریباً بدون صف را ارائه می‌دهند (در واقع، چندین المپیکی برای اولین بار در دامنه‌های آن یاد گرفتند). برکشایرها همچنین دارای ده‌ها حوضچه و دریاچه برای اسکیت و مسابقات غیررسمی هاکی، و زمین‌های بی‌پایان و مسیرهای جنگلی برای اسکی نوردیک و کفش‌بازی برفی هستند. برای یک یا دو لحظه (سرد) بایستید، و شاید هجوم خیره کننده یک کاردینال قرمز خون را بر فراز دنیای برفی ببینید، چشم اندازی که زیبایی زمستان های آمریکای شمالی را برای پدر بلژیکی الاصل من مجسم می کرد.


«برکشایرز فعالیت‌های فضای باز را با موزه‌های کلاس جهانی مانند مؤسسه هنر کلارک و موزه هنرهای معاصر ماساچوست همراه می‌کند. با این حال، مقصد داخلی مورد علاقه من، Arrowhead ، مزرعه هرمان ملویل در پیتسفیلد است. کنار آتشگاه نویسنده «موبی دیک» بایستید و از هارپونی که به عنوان پوکر تغییر کاربری داده است شگفت زده شوید، سپس از پنجره اتاق کار ملویل به کوه گریلاک، بلندترین قله در ماساچوست، نگاه کنید، سپس به سالن قهوه Dottie در خیابان شمالی در مرکز شهر پیتسفیلد بروید تا از خوشمزه ترین شکلات داغی که من می شناسم لذت ببرید.


مارک ونهوناکر با بوئینگ 787 دریم لاینر برای بریتیش ایرویز پرواز می کند. او نویسنده ‘Imagine a City: A Pilot Sees the World’ است.


عکس: Shutterstock

دهاب، مصر

انتخاب شده توسط ربکا لو

«ذهب» در زبان عربی به معنای «طلا» است، اگرچه منشأ دقیق نام آن مشخص نیست. برخی معتقدند که این عبارت از بادیه نشینی برای "زمان طلایی است"، الوقت من ثهاب ، گرفته شده است، در حالی که برخی دیگر می گویند از طلای باستانی گرفته شده از کوه ها توسط باران های فصلی یا شن و ماسه های ته نشین شده توسط آب های سیلاب به خلیج گرفته شده است.


پس از گذراندن زمستانی شاد در آب‌های فیروزه‌ای این دهکده ماهیگیری دلپذیر، که تبدیل به مرکز غواصی شده است، نمی‌دانم آیا می‌توان تعابیر دیگری نیز داشت: ماهی هامور و ماهی قرمز برنزی که در کباب‌های ساحلی در حد عالی برشته می‌شوند. قله های دور از شبه جزیره عربستان کهربایی طلایی شده توسط طلوع خورشید.


یکی از انواع طلای دهاب مدتهاست که برای نگه داشتن آن تلاش کرده است، با این حال، طلایی است که شما در جیب خود حمل می کنید. از زمانی که یک دهه پیش یک شورش خشونت‌آمیز در شمال سینا به وجود آمد، گردشگران خارجی عمدتاً از این منطقه دور مانده‌اند و باعث آسیب‌های پایدار به تجارت محلی شده‌اند. اما دهاب در جنوب، دویست مایلی دور از خطر قرار دارد، این یک مکان واقعا جادویی است - و برای زنده ماندن به عادت ما نیاز دارد.


ربکا لو، نویسنده کتاب «راه آهسته به تهران » ، روزنامه‌نگار آزاد و عضو انجمن سلطنتی جغرافیایی است که در خاورمیانه تخصص دارد.


عکس: Shutterstock

استونی

انتخاب شده توسط ریچارد هاموند

در سال 2010، من از لندن با قطار به بندر روستوک آلمان و سپس با کشتی از دریای بالتیک به استونی رفتم، جایی که اروپا به شرق می رسد. گردشگری در این کشور زیبا و با فناوری در دهه گذشته بسیار تکامل یافته است. غذا جذابیت زیادی دارد: اوایل امسال میشلن اولین راهنمای خود را در این کشور منتشر کرد که بیش از 30 رستوران را در خود جای داده بود. (مانور Põhjaka در Mäeküla و Fotografiska در تالین جایزه ستاره سبز میشلین را برای پایداری دریافت کردند.)


زمستان زمان بسیار خوبی برای استفاده بیشتر از ورزش‌های زمستانی جایگزین این کشور در میان هوای پاک جنگل‌های فراوان آن است، از کفش‌بازی برفی و اسکیت روی یخ گرفته تا سورتمه سواری، شنا در باتلاق و قایق‌رانی: یک پنجم مناظر استونی را پوشانده است. باتلاق هایی که قدمت برخی از آنها به بیش از 10000 سال پیش می رسد. شیرجه زدن در آب یخ زده و سپس سونای سنتی دود Võromaa در موسا (که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس جهان یونسکو شناخته شده است) و بازار کریسمس در میدان شهر قدیمی پایتخت قرون وسطی، تالین را از دست ندهید. پایتخت سبز اروپا در سال 2023.


ریچارد هاموند نویسنده، فیلمبردار و بنیانگذار GreenTraveller.co.uk است. کتاب او "مسافر سبز: ماجراجویی آگاهانه که برای زمین هزینه ندارد " توسط پاویلیون در سال 2022 منتشر شد.


عکس: مایکل وبستر

پورتو ایگواسو، آرژانتین

انتخاب شده توسط مایکل وبستر


اگر در انگلستان وسط زمستان است، در آرژانتین باید اواسط تابستان باشد . رویای بازگشت به پورتو ایگوازو(ایگواسو)، درست در شمال آن کشور بزرگ را دارم.


'دیدنی و جذاب - تماشایی! این یک کلمه آبشارهای ایگوازو را خلاصه می کند. حتما زود می رسم و اولین قطار را می گیرم. میمون‌های کاپوچین سیاه در کنار هم می‌دوند و من نگاهی اجمالی به توکانی می‌اندازم که بالای سرم پرواز می‌کند. با حیرت به وسعت آب‌هایی که هزاران کیلومتر از آمازونیا پیموده‌اند تا به این نقطه برسند، نگاه می‌کنم که در تنگه باریک غرش می زند.


مکان مورد علاقه من، منطقه حفاظت شده Surucua است، جایی که من در مسیرهای جنگلی احاطه شده توسط پروانه های مورفو آبی، طوطی های آواز خوان و ارکیده های عجیب و غریب پیاده روی می کنم.


مایکل وبستر، حامی محیط زیست و پرندگان، فیلم‌ساز و نویسنده «‘The Condor’s Feather » است که خاطرات سفری الهام‌گرفته از حیات وحش درباره سفری پر درام در امتداد کوه های آند



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده