خرید از سراسر دنیا


» بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور را دارید، باید قبل از هر اقدام، شهر محل اقامت خود را مشخص نمایید. ماجرا زمانی پیچیده می‌شود که بدانیم آلمان بیش از 80 شهر با جمعیت بالای 100 هزار نفر دارد. بنابراین، انتخاب به این سادگی‌ها هم نخواهد بود.


یک روایت جالب درباره مردم آلمان وجود دارد: آن‌ها مانند نارگیل هستند. ممکن است پوسته پوسته بیرونی سختی داشته باشند؛ اما اگر از این پوسته عبور نمایید، با یک میوه بسیار شیرین برخورد خواهید کرد. پس زندگی در آلمان، در کنار سختی‌هایی که اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسند، لذت‌های خاص خود را هم دارد.


ما در این راهنما قصد داریم با معرفی برخی از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت به شما عزیزان کمک کنیم تا با دید روشن‌تر، کوله بار سفر خود به این کشور اروپایی را ببندید. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.


آخن (Aachen) ارزان‌ترین شهر آلمان

اگر به دنبال ارزان‌ترین شهر آلمان برای زندگی و مهاجرت هستید، ما به شما شهر آخن را پیشنهاد می‌کنیم. این شهر به دلیل زندگی دانشجویی شهرت دارد و مرکز یکی از مشهورترین دانشگاه‌های مهندسی آلمان، یعنی دانشگاه -RWTH- است.

از آن‌جایی که آخن یکی از شهرهای کوچک آلمان به شمار می‌رود، بنابراین نباید انتظار مراکز تفریحی، پاساژهای لوکس، مجموعه‌های گردشگری بزرگ و ... را داشته باشید. چیزی که در آخن به انتظار شما نشسته است، یک مرکز شهر کوچک اما بسیار جذاب است.


فرانکفورت (Frankfurt Am Main) از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان و پایتخت بانک‌داری این کشور و سراسر اروپا است. منطقه اطراف این شهر، زیبایی‌های منحصر به فردی مانند مزارع انگور کنار رودخانه راین و کوه‌های منطقه تاونوس (Taunus) را در خود جای داده است.


جالب است بدانید که فرانکفورت دومین شهر گران قیمت آلمان برای زندگی محسوب می‌شود. پس اگر برای مهاجرت خود به دنبال یک شهر مجلل و لوکس هستید، فرانکفورت می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.


هامبورگ (Hamburg) یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

هامبورگ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت محسوب می‌شود. این شهر بندری، دومین شهر بزرگ آلمان بوده و بیش از هر چیز، به زندگی شبانه پر زرق و برق شهرت دارد. مردم این شهر با مهاجران رفتار بسیار خوبی دارند و این موضوع، زندگی را برای افراد خارجی، راحت و دلپذیر می‌کند.


برلین (Berlin) بهترین شهر آلمان برای کار

اگر ترجیح می‌دهید بلافاصله بعد از ورود به آلمان بتوانید یک کار مناسب پیدا کنید، ما برلین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر که به عنوان یک مرکز استارت آپی بزرگ و همیشه پر هیاهو شناخته می‌شود، موقیعت‌های شغلی بی‌شماری را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد.


البته وضعیت مسکن در برلین چندان مناسب نیست. تجربه برخی از مهاجرین نشان می‌دهد که پیدا کردن یک آپارتمان در این شهر، گاهی بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. این موضوع آن‌چنان پررنگ است که بسیاری از ساکنین خارجی برلین، مجبور هستند در منازل مشترک، زندگی کنند.


مونیخ (Munich) یک شهر عالی برای مهاجرت به آلمان

به گران‌ترین شهر آلمان برای زندگی رسیدیم. مونیخ و مناطق اطراف آن، یکی از نمادهای زندگی لاکچری و مجلل در اروپا محسوب می‌شوند. زندگی در این شهر بسیار لوکس و در عین حال، فوق‌العاده گران است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که درآمد مردم مونیخ، واقعا بالا است!


مونیخ در جنوب آلمان واقع شده و به طور کلی مردم این منطقه، ارتباط خوبی با افراد خارجی برقرار نمی‌کنند. اما گروه زیادی از مهاجران هم‌اکنون در این شهر ساکن هستند که شما می‌توانید با آن‌ها یک تعامل سازنده و زندگی مسالمت‌آمیز را تجربه نمایید.


دوسلدروف (Dusseldorf) شهری مناسب برای یک زندگی جمع و جور

یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت دوسلدروف است. این شهر از نظر وسعت و جمعیت، بهترین شهر آلمان است. به شکلی که هم برای یک زندگی آخر هفته پر نشاط مناسب است و هم می‌تواند برای دوچرخه سواری در یک محیط خلوت، ایده آل باشد.

از طرفی دیگر، دوسلدروف هم‌اکنون به عنوان خانه بسیاری از کسب و کارهای استارت آپی هم شناخته می‌شود. این موضوع سبب شده تا افراد خارجی بتوانند مشاغل انگلیسی زبان را در این شهر، به سادگی پیدا کنند.


کلن (Cologne) شهری تاریخی با قدمتی 1 هزار ساله در آلمان

کلن یکی از نمادهای تاریخی آلمان محسوب می‌شود. این شهر 1 هزار ساله، توسط رود راین به دو قسمت چپ و راست، تقسیم می‌شود. بخش سمت چپ مرکز اصلی کلن بوده و بیشتر جمعیت این شهر، در این قسمت سکونت دارند. البته سمت راست کلن هم دقیقا یک منطقه شهری لوکس و مدرن به شمار می‌رود.

با توجه به وسعت شهر کلن، افراد مهاجر برای پیدا کردن آپارتمان، با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. بد نیست بدانید که از دیدگاه مدرن، کلن به عنوان پایتخت تلویزیون آلمان هم شهرت دارد.


اگر به دنبال یک شهر آزاد و پذیرنده هستید، کلن یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان است. این شهر میزبان بزرگترین رژه غرور در آلمان و یکی از بزرگترین رژه‌های جهان است. همچنین بزرگترین مسجد آلمان در این شهر قرار دارد.


بن (Bonn) یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

بن یکی دیگر از شهرهای حاشیه رودخانه راین است که تنها 18 مایل با کلن فاصله دارد. با این وجود، این شهر به خوبی توانسته هویت خود را حفظ کند و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی محسوب می‎شود.

شهر بن در جنوبی‌ترین منطقه رود راین قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر، فضایی آرام و تلفیقی از سنت و مدرنیته را پیش روی افراد مهاجر قرار می‌دهد. جالب است بدانید که بن زادگاه لودویگ ون بتهوون (یکی از مشهورترین آهنگسازهای تاریخ) است.


نتیجه گیری

برای بررسی بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت، باید فاکتورهای مختلفی از قبیل بازار کار، جمعیت، نحوه برخورد مردم محلی با خارجی‌ها، وضعیت مسکن و ... را مد نظر قرار داد. ما با لحاظ کردن همه این عوامل، برخی از بهترین مقصدهای مهاجرت و زندگی در کشور آلمان را در این مقاله، به شما عزیزان معرفی کردیم.

در پایان از شما عزیزان درخواست می‌کنیم که تجربه‌های خود را از زندگی در شهرهای مختلف آلمان، با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده