خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 آبشار دیدنی جهان

10 آبشار دیدنی جهان

10 آبشار دیدنی جهان


آبشارها برخی از زیباترین عجایب طبیعی جهان هستند، هر کدام دارای افسانه، خواص و تشکیلات منحصر به فرد، همراه با تاریخ منطقه ای متنوع هستند. اینها 10 آبشار شگفت‌انگیز و حیرت انگیز روی زمین برای بازدید بعدی از سراسر جهان هستند.


آبشار فرشته - ونزوئلا

بزرگترین آبشار پیوسته جهان در قله کوه مسطح Auyán-tepu در دومین پارک ملی بزرگ ونزوئلا قرار دارددر سال 1933 توسط جیمز کرافورد، که به نام جیمی آنجل نیز شناخته می شود، کشف شد. خلبان آمریکایی از طریق هواپیمای تک فلامینگو خود در حال جستجوی سنگ معدن در منطقه بود که به طور تصادفی با این منظره نفس گیر روبرو شد. او چهار سال بعد به همراه همسر دومش برای بازدید از آبشار زیبا برگشت، زمانی که هنگام فرود بر روی کوه، چرخ هواپیما در گل و لای گیر کرد. این هواپیما تا سال 1970 در آنجا باقی ماند، در حالی که گروه مجبور بود در مناظر دیدنی پیاده روی کند تا به شهرک کاماراتا برسد. کسانی که از ماجراجویی بدشانسی و در عین حال شگفت‌انگیز او اطلاع داشتند، این آبشار را به افتخار جیمی نامگذاری کردند.


آبشار فرشته در پارک ملی کانایم


آبشار Ban Gioc/Detian - چین/ویتنام

آبشار دتیان

آبشار Ban Gioc یا آبشار Detian در رودخانه Quay Son بزرگترین آبشار آسیا است که از دو آبشار مجزا تشکیل شده است. بین چین و ویتنام، حدود 169 مایل (272 کیلومتر) شمال هانوی و تقریباً کل مرزهای این کشورها را در بر میگیرد. این آبشار شهرستان داکسین در استان گوانگشی در چین و تپه های کارست در ناحیه ترونگ خان در استان کائو بانگ در ویتنام را از هم جدا می کند. همچنین با عبور از مرز ملی به آبشار Banyue در ویتنام می پیوندد.


آبشار ایگوازو - برزیل/آرژانتین

آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو یک آب مرواریدی بلند و طولانی است که توسط جزایر صخره ای و درختی در لبه به ۲۷۵ آبشار جداگانه تقسیم شده است. عرض آن به عرض تریپل-نیاگارا، در دو کشور به طول 1.7 مایل (2.7 کیلومتر) است. برزیل دارای آبشارهای چشمگیر بنجامین کنستانت، دئودورو و فلوریانو است. Isla Grande San Martín بهترین منظره را از سمت آرژانتین ارائه می دهد، در حالی که مناظر زیبا نیز در امتداد مسیرهای جنگلی و مسیرهای Dos Hermanas ("دو خواهر")، Bozzetti، San Martín، Escondido ("پنهان") دنبال می شود. ) و ریواداویا سقوط می کند. این منطقه با پوشش گیاهی غنی مملو از ارکیده ها، کاج ها، بامبوها، درختان نخل، خزه ها، لیانا و بگونیاهای رنگارنگ است.


آبشار جوگ - هند

آبشار جوگ، هند

آبشار جوگ بلندترین آبشار هند است که از پرتگاهی پوشیده از فضای سبز به ارتفاع 829 فوت سقوط می کند. این شهر در جنوب غربی کشور و در 100 کیلومتری شهر شیموگا در مرز کامارای شمالی واقع شده است. آبشار بدون لایه که به عنوان آبشار Gerusoppaa در حال سقوط آزاد است، خالی از سنگ است که در غیر این صورت آب را منحرف می کند. رودخانه شاروتی در چهار آبشار، راجا ، رانی ("ملکه") یا لادام بلانچ، رورر و روکار که از میان جنگل‌های انبوه گات‌های غربی می‌گذرد.


جوگ در باران های موسمی


Kaieteur Falls - گویان

آبشار Kaieteur در فضای سبز.

آبشار Kaieteur یکی از بزرگترین گنجینه های جنگل های بارانی است که در اعماق آمازون پنهان شده است. افتخار بزرگ آمریکای جنوبی بزرگترین آبشار تک قطره ای در جهان از نظر حجم آب است. در یافتن آبشارهایی که برای تلاش با الهام‌بخش‌ترین مناظر پاداش می‌دهند، پیاده‌روی و جستجو درگیر است. آب ها از ارتفاع 741 فوتی (226 متری) با شکوه طبیعی چشمگیر احاطه شده توسط فضای سبز استوایی سقوط می کنند. 

آبشارهای دورافتاده کشف شده در سال 1870 یک ماجراجویی سرگرم کننده برای گردشگران گویان است که به دنبال تجربه سفری هستند که باید حتما ببینید. می توان از طریق پروازهای منظم با هواپیماهای کوچک از پایتخت شهر جورج تاون به آبشار Kaieteur دسترسی پیدا کرد و در هنگام فرود یا صعود بهترین منظره را مشاهده کرد. از باند هوایی تا بالای آبشارها ۱۵ دقیقه صعود وجود دارد که در فصل خشک این کشور از مارس تا ژوئن بهتر است از آن بازدید کنید.


آبشار نیاگارا - کانادا/ایالات متحده

آبشار نیاگارا

آبشارهای مرز بین انتاریو در کانادا و نیویورک در ایالات متحده یکی از شناخته شده ترین و پربازدیدترین آبشارهای جهان است .


Seljalandfoss - ایسلند

ایسلند دارای حداقل 1600 آبشار است که در میان آنها ساعت سلجالاندفوس با ارتفاع بیش از 62 متر است. به گفته مردم محلی، این آبشار زیبا در 121 کیلومتری ریکیاویک در مکانی بسیار پرانرژی پیدا شده است. جو برجسته آبشار را با وجود موقعیت دوردست، جاذبه ای برای گردشگران سالانه ایجاد می کند. 


Veliki Slap Falls - کرواسی

آبشار Veliki (بزرگ) Slap در پارک ملی زیبای Plitviče Lakes در منطقه داخلی خوش منظره مرکزی کرواسی واقع شده است. این بزرگترین آبشار از بین آبشارهای متعدد و فوق‌العاده زیبای پارک است که به 16 دریاچه پلکانی و آبی می‌پیوندند. این آبشار از رودخانه Plitviča سرچشمه می گیرد که از ارتفاع 256 فوتی (78 متری) پایین می آید.

دریاچه‌ها و آبشارها در میان مناظر آهکی و تپه‌های پوشیده از درخت قرار دارند، جایی که Veliki Slap راه خود را از صخره به سمت استخر آبی شفاف می‌بافد. این یک منظره دیدنی و یک مقصد زیارتی است که سالانه 1 میلیون بازدید کننده دارد که به آبشارهای زیبا سفر می کنند. بهتر است در طول تابستان از جولای تا سپتامبر با دمای گرم و آسمان آفتابی یا بعداً در پاییز برای شاخ و برگ و هوای نه چندان گرم از آن بازدید کنید.


آبشار ویکتوریا - زیمبابوه/زامبیا

این آبشار توسط کاشف بریتانیایی دیوید لیوینگستون به نام ملکه انگلیس نامگذاری شد، که برای اولین بار در 16 نوامبر 1855 آنها را دید. عرض این آبشار 5500 فوت (1700 متر) دو برابر نیاگارا است. آنها همچنین دو برابر عمق دارند و باید نزدیک به 33000 فوت مکعب (935 متر مکعب) آب توزیع شده در ثانیه جمع آوری کنند که به ورطه 355 فوتی (108 متری) می افتد.


آبشار یوسمیتی - ایالات متحده

آبشار یوسمیتی

بلندترین آبشار در آمریکای شمالی و پنجمین آبشار بلند جهان در پارک ملی معروف ایالات متحده قرار دارد. آب را از نهرهای متعددی که از دره های فرعی رودخانه مرسد سرریز می کنند جمع آوری می کند و از ارتفاع 2425 فوتی (740 متری) به دره یوسمیتی پایین پرتاب می شود. آبشار یوسمیتی به خاطر جلوه منظره و دو شکاف افقی در درزهای عمودی سنگ زیرین شهرت دارد. آبشار یوسمیتی بالا شامل یک افت 1430 فوتی (436 متری) و به دنبال آن یک سری آبشارها و آبشار پایینی 320 فوتی (98 متری) دیگر است. پنج آبشار میانی 675 فوتی را نمی توان از اکثر نقاط دید. زمانی که قبیله Ahwahneechee در کنار آبشار زندگی می‌کردند، آنها معتقد بودند که استخری که در این پایگاه قرار دارد محل سکونت جادوگران شیطانی به نام پولوتی است.


مجله ارم بلاگ




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده