خرید از سراسر دنیا


» 6 جالب ترین و عجیب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان

6 جالب ترین و عجیب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان

عکس: omihay / Shutterstock.com

6 تا از جالب ترین و عجیب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان


کلیساها، پارک ها و تونل های آتشفشان خاموش: اینها شگفتی های دنیای زیرزمینی هستند


افراد زیادی از رفتن به اعماق زمین راحت نیستند حتی در بهترین زمان، قرار گرفتن در زیر زمین می تواند احساس تنگناهراسی و وحشت داشته باشد


اما از زمان پیدایش انسان تا اکنون، انسان ها ، به زیرزمین می‌روند - معدن‌کاری، غارنوردی، زندگی و مانند آن. و این بدان معنی است که بسیاری از جاذبه های جالب، عجیب و غریب و کاملاً زرق و برق دار در آنجا پنهان شده اند. برخی از شگفتی‌های ساخت انسان هستند، برخی دیگر شگفتی‌های طبیعی هستند. در سرتاسر جهان انواع و اقسام پدیده های زیرزمینی باشکوه را خواهید دید.


جالب ترین و عجیب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان :


عکس: Shutterstock

1.  کلیسای جامع نمک زیپاکویرا، کلمبیا

این واقعیت که مهندسان، معدنچیان و مجسمه سازان موفق شدند کلیسای جامعی را در زیر 200 متر نمک، سنگ و مواد معدنی بسازند، به خودی خود یک شاهکار فوق العاده چشمگیر است. اما شگفت‌انگیزتر این است که کلیسای جامع نمک Zipaquirá در کلمبیا چقدر تماشایی است. نور به طرز باشکوهی از درون آن عبور می‌کند و اتاق‌ها و تونل‌ها را با مه‌ای تقریباً نئونی از رنگ‌های آبی و بنفش پر می‌کند.


عکس: omihay / Shutterstock.com

2.  سالینا توردا، رومانی

یک «پارک زیرزمینی ترانسیلوانیا» شبیه چیزی خارج از اسکوبی دو به نظر می رسد. اما در واقع وجود دارد - و اصلاً ترسناک نیست. سالینا توردا که در اعماق سطح زمین در یک معدن نمک غاردار ساخته شده  است دارای جاذبه هایی مانند چرخ پانوراما، مینی گلف، بولینگ، تنیس روی میز و حتی قایق سواری در دریاچه معدن است.


عکس: ایوار کوال / آندر

3.  Under، نروژ

اگر چه نه آنقدر زیر زمین که زیر آب، Under ، در بندر کریستیانسان نروژ ، هنوز مکانی در این لیست قرار دارد. این رستوران درجه یک، پنج و نیم متر زیر سطح آب است، علیرغم طوفان دریاهای اطراف ، یک سکون عجیب و غریب در این زیر وجود دارد ... اگرچه شما هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است از اعماق بیرون بیاید.


عکس: Shutterstock

4.  Derinkuyu ، ترکیه

قدمت شهر زیرزمینی درینکویو در منطقه کاپادوکیه ترکیه به هزاران سال قبل می رسد. این در نوع خود عمیق ترین جاذبه زیر زمینی در منطقه است، شبکه ای پیچیده از گذرگاه های پیچ در پیچ در هشت سطح، که به عمق 85 متر می رسد. زندگی در زیر زمین به شهروندان درینکویو این امکان را می دهد که از دمای شدید دوری کنند . اگرچه امروزه این مکان مسکونی نیست، اما بقایای مدارس، مغازه‌ها و کلیساها در این مکان وجود دارد. این یک نمونه جذاب از انگیزه انسان برای زنده ماندن است.


عکس: Shutterstock

5.  غارهای آجانتا، هند

با در نظر گرفتن این که آنها در عمق یک صخره بریده شده اند، حدود 30 غار آجانتا به طرز شگفت انگیزی به خوبی روشن و نورانی هستند. تمام آن نور زیبایی این مجموعه شگفت انگیز از معابد، صومعه ها و بناهای بودایی را که مربوط به قرن اول و دوم قبل از میلاد هستند، بسیار آسان می کند. آنها حاوی برخی از بهترین نمونه های باقی مانده از نقاشی دیواری هند باستان هستند.


عکس: Shutterstock

6.  Thrihnukagigur، ایسلند

بعضی اوقات صعود به دهانه آتشفشان یا مشاهده آن از دور فقط کافی نیست. برخی از افراد باید آن قدم را طی کنند و در داخل آتشفشان وارد شوند. کمی عجیب به نظر می رسد ، اما دقیقاً می توانید در Thrihnukagigur در ایسلند این کار را انجام دهید. آسانسور بازدید کنندگان را 700 فوت به داخل محفظه ماگما آتشفشان می برد. ما اطمینان داریم که Thrihnukagigur "خفته" است و در 4000 سال فوران نکرده است ، اما حتی با این وجود ... این نوع خاصی از هیجان را می خواهد که بتوان به یک آتشفشان نزدیک شد.


مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده