خرید از سراسر دنیا


» جنگلی که در گرمترین دریای جهان رشد می کند

جنگلی که در گرمترین دریای جهان رشد می کند

جنگلی که در گرمترین دریای جهان رشد می کند

جزیره الجبیل، ابوظبی - دریای به شدت شور که در اوج تابستان به دمای بی نظیری گرم می شود، مکانی خصمانه برای بقای بیشتر گیاهان است.


با این حال، در گوشه‌ای از ابوظبی، جایی که آب‌های شور بر خط ساحلی سوزانده شده از آفتاب می‌چرخند، جنگلی وجود دارد که نه‌تنها زنده مانده، بلکه در حال رونق است - پناهگاهی طبیعی برای حیات وحش و مکانی فوق‌العاده آرام از شدت بیابان‌ها و شهرهای امارات متحده عربی.


پارک حرا جبیل فضای سبزی از درختان حرا خاکستری در لبه شمال شرقی جزیره الجبیل ابوظبی است، جایی که آبراه های جزر و مدی کم عمق به دریای آبی شفاف عرب می ریزد.


این پارک که درست قبل از همه‌گیری به عنوان یک جاذبه توریستی افتتاح شد، اکنون دارای یک مرکز پذیرایی زیبا و پوشیده از چوب و شبکه‌ای از پیاده‌روهایی است که از میان درختان و روی آب می‌گذرد و مناظر نزدیک از گیاهان و جانوران را ارائه می‌دهد.

دنیایی آرام و دور از آسمان‌خراش‌های درخشان و هیاهوی غبار گرما در مرکز شهر ابوظبی است، البته در فاصله کوتاهی با ماشین. بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت‌ها در اینجا باشند و به ندای پرندگان، سیلی آبکی ماهی‌های در حال جهش و تپیدن امواج گوش دهند.


دیکسون دولاون، یک راهنمای کهنه کار که تورهای منظم کایاک یا قایق برقی را در جنگل‌های حرا هدایت می‌کند، می‌گوید: «اینجا بودن فرآیندی شفابخش مانند یوگا است، به‌ویژه هنگام طلوع یا غروب خورشید».

"اگر روز بسیار بدی را سپری کرده اید، مکان بسیار خوبی برای استراحت است."

این فقط انسان ها نیستند که از قدرت ترمیمی حرا بهره می برند. دانشمندان می گویند که درختان مقاوم به بازسازی سیاره، جذب و ذخیره دی اکسید کربن، به تنوع زیستی و ماندن یک قدم جلوتر از تغییرات آب و هوا کمک می کنند.


بهترین راه برای دیدن مانگروها روی آب است، با پیروی از راهنماهایی مانند دولاون در یکی از کایاک های رنگارنگ جوبیل. بسته به جزر و مد، تورها در طول روز و گاهی در شب اجرا می شوند.

دولاون که از طریق یک کانال دست ساز راه را هدایت می کند، به انبوه خرچنگ های سیاه ریز اشاره می کند که روی بسترهای شنی اطراف پایه حرا می چرخند.


او توضیح می دهد که گیاهان با سخت پوستان همزیستی دارند. آنها بر روی برگ های دور ریخته شده تغذیه می کنند و از شکارچیان در شاخه ها پنهان می شوند، در حالی که دانه ها را پخش می کنند و رسوبات نمکی متراکم را می شکنند و باعث رشد ریشه می شوند.

این ریشه ها چیزی برای دیدن هستند. 


دولاون به برخی گیاهان دیگر اشاره می کند که اکوسیستم محلی را تشکیل می دهند. سمفایر باتلاق نمکی سبز و کلفت، شبیه به گیاهی که اغلب به عنوان یک عنصر آشپزخانه یافت می شود، وجود دارد. او می گوید بادیه نشینان محلی به طور سنتی از آن به عنوان دارویی برای معالجه شترها یا اسب ها استفاده می کردند.


گل زردی که روی ریشه های سامفایر شکوفا می شود، سنبل بیابانی است، گیاهی انگلی که اغلب برای مصارف دارویی از جمله، دولاون، جایگزین طبیعی ویاگرا برداشت می شود.


در گرمای بی امان یک بعدازظهر تابستانی عربی، بیرون از آب، حرا باید غیرقابل تحمل باشد. با این حال، در حالی که امواج گرم بر روی کایاک‌ها می‌پاشند، در حالی که دولاون به آرامی به صدایی از گیاهان و موجودات اشاره می‌کند، کیفیتی رویایی در هوا معلق است.


پرندگان خرچنگ سهره و حواصیل های سبز اینجا و آنجا در میان درختان بال می زنند و فرود می آیند تا در میان رسوبات نرم ساقه بزنند. در آب زلال، چتر دریایی وارونه را می توان دید که روی علف های دریایی تاب می خورد. دولاون می‌گوید لاک‌پشت‌ها اغلب بازدیدکنندگان هستند.


آرامش این گوشه از ابوظبی تا حدودی به این دلیل است که برنامه جت اسکی و کشتی های تفریحی که در مناطق دیگر خط ساحلی بالا و پایین می چرخند، ممنوع است. «هیچ جای دیگری در امارات وجود ندارد که با اینجا مقایسه شود. "زلالی آب، حیات وحش طبیعی. ایده آل است" و مدام بهتر می شود. برنامه های کاشت دولتی و خصوصی منجر به گسترش مناطق حرا در سال های اخیر، هم در جبیل و هم در پارک حرا شرقی ابوظبی شده است. 


به ازای هر درختی که در اثر توسعه در جای دیگر از دست می رود، سه درخت دیگر کاشته می شود.

جان برت، دانشیار زیست‌شناسی در دانشگاه نیویورک ابوظبی، می‌گوید: این یک داستان موفقیت زیست‌محیطی است.

او حراها را به عنوان «مهندسین اکوسیستم» توصیف می‌کند که نه تنها زیستگاه خود را می‌سازند، بلکه محیط مناسبی را برای تعداد زیادی از گونه‌های دیگر ایجاد می‌کنند.

او می گوید: «آنها کانونی برای تنوع هستند. خرچنگ ها ،ماهی ها خوشحال هستند زیرا غذای زیادی برای پرورش بچه هایشان وجود دارد. ماهیگیران خوشحال هستند زیرا محصول مهم تجاری در آب های عمیق تر است.


و پرندگان خوشحال هستند.

برت می گوید: «این حرا در مسیر مهاجرت بسیاری از گونه های پرندگانی هستند که بین آفریقا و اوراسیا پرواز می کنند. در فصل پاییز شاهد توقف بسیاری از پرندگان برای استراحت و تغذیه در آن منطقه خواهیم بود، زیرا نه تنها برای تامین زیستگاه، بلکه انرژی زیادی در شبکه غذایی از طریق ریختن برگ ها مهم است.

یه چیز دیگه هم هست در عصر ما از تغییرات آب و هوایی، حراهای فوق‌العاده مقاوم ابوظبی می‌توانند کلید پیش‌بینی چگونگی سازگاری محیط‌های سراسر سیاره با گرمایش جهانی و بالا آمدن دریاها و همچنین کمک به کاهش برخی از علل را داشته باشند.


برت می‌گوید، آنها به‌عنوان یک «سیستم کربن آبی» مهم هستند، یک اکوسیستم دریایی که بیش از آن چیزی است که کربن وارد می‌کند.

او می گوید: «آنها CO2 را از طریق فتوسنتز از اتمسفر می مکند و مقدار زیادی از آن انرژی به سیستم ریشه می رود. و وقتی آنها بمیرند... تمام دی اکسید کربنی که از اتمسفر خارج می شود در آنجا باقی می ماند.

"تا زمانی که با توسعه منطقه را مختل نکنید، این نشان دهنده CO2 است. می تواند این ظرفیت را داشته باشد که برخی از کمک هایی را که ما برای مصرف سوخت فسیلی در هوا می گذاریم جبران کند."


درختان حرا در سایر نقاط جهان ممکن است همان ژن‌های سختی را داشته باشند که درختان ابوظبی که منتظرند در شرایط محیطی مناسب بیدار شوند. و مشاهده آن ژن ها در عمل در ابوظبی می تواند نشانه خوبی باشد.



در خنکای آرام عصر، چند زوج و خانواده در حال لذت بردن از مناظر هستند، از جمله بازدیدکننده بالاجی کریسنا.

او می‌گوید: «اگر می‌خواهید بروید و با طبیعت یکی شوید، مکان خوبی است و دور از شهر نیست. این تنها جایی در ابوظبی است که در آن می‌توانید فضای سبز زیادی ببینید.»




مجله ارم بلاگ




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده