خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه گردشگری باداب سورت

جاذبه گردشگری باداب سورت

جاذبه گردشگری باداب سورت

آیا یک سفر یک روزه لذت بخش از تهران میخواهید؟ چیزی که شما را حیرت زده کند و همزمان به شما الهام بخشد؟ پله های سنگی رنگارنگ پر از آب معدنی گازدار که در زیر نور آفتاب می درخشند چطور؟ ما به شما باداب سورت را پیشنهاد میکنیم. باداب سورت  دراستان مازندران ، طیف وسیعی از سازه های پلکانی تراورتن که در نتیجه جریان آب معدنی طی هزاران سال ایجاد شده است.

آب ذخیره شده در پلکان ها با جریان یافتن به پلکان های پایین و رسوب مواد معدنی سنگین تر در تراس های بالا ،شفاف تر می شوند. نتیجه این کار تعدادی استخر طبیعی نارنجی ، قرمز و زرد رنگ است که به صورت یک راه پله تشکیل شده است.  زیبایی این پلکان ها و موقعیت چشمه در حومه کوه ها و همچنین مناظر اطراف آن صحنه فوق العاده و جذابی را خصوصاً در هنگام غروب آفتاب فراهم می کند.

پلکان های باداب سورت از سنگ تراورتن ، سنگ رسوبی ساخته شده توسط جریان آب از دو چشمه معدنی فعال ، واقع در 1840 متر (6،040 فوت) بالاتر از سطح دریا تشکیل شده است. اعتقاد بر این است که چشمه های معدنی در دوران پالئوسن و همزمان با آخرین چین خوردگی های رشته کوه البرز ایجاد شده اند. چشمه اول حاوی آب بسیار نمکی است که در یک استخر کوچک طبیعی جمع می شود. آب آن دارای خواص دارویی است ، به ویژه به عنوان درمانی برای روماتیسم و ​​برخی از انواع بیماری های پوستی. چشمه دوم طعم ترش دارد و بیشتر نارنجی است که عمدتا به دلیل رسوبات زیادی از اکسید آهن در خروجی آن است.

باداب ترکیبی فارسی از "باد" به معنای گاز ، و "آب" است ، ترجمه شده به "آب گازدار" ، که به آب معدنی گازدار چشمه اشاره دارد. سورت یک نام قدیمی برای دهکده اوروست و یک کلمه فارسی به معنی شدت است.

 چگونه به آنجا برویم

واقع در 95 کیلومتری جنوب شهر ساری در جنوب استان مازندران و 7 کیلومتری غرب روستای اوروست ، فاصله کلی تهران تا باداب سورت 370 کیلومتر است که آن را به مکانی ایده آل برای بازدید در آخر هفته تبدیل کنید.

روستای اوروست و چشمه های باداب سورت از طریق جاده از طریق استان های سمنان و مازندران به راحتی قابل دسترسی هستند. هر دو مسیر به راحتی آسفالت شده اند به جز چند کیلومتر که جاده خاکی است. در حالی که جاده عبوری از سمنان از کیفیت بهتری برخوردار است ، مسیر مازندران به دلیل زیبایی های طبیعی این استان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

مسیر سمنان از شهر سمنان می گذرد. با رانندگی به سمت شهرستان مهدیشهر ، باید به سمت شهرستان های شهرمیرزاد و فولاد محله ادامه دهید تا سرانجام به روستای اوروست برسید. هنگام سفر از طریق استان مازندران ، ابتدا باید از طریق جاده یا به ساری بروید و سپس به سمت شهرستان کیاسر ، یکی از زیباترین مسیرهای جنگل در استان شمالی بروید تا به روستای اوروست برسید.

 مکانهای مشابه در سراسر جهان

سازندهای تراورتن مانند باداب سورت فقط در شش مکان در سراسر جهان یافت می شود ، از جمله Pamukkale در ترکیه ، Huanglong در چین ، چشمه های آب گرم ماموت در ایالات متحده آمریکا ، پلکان های صورتی و سفید نیوزیلند ، Bagni San Filippo ایتالیا و Hierve el Agua مکزیک .

 میراث ملی

چشمه های باداب سورت در سال 2008 به عنوان دومین مکان طبیعی ایران به ثبت رسیده است. کوه دماوند، چشمه های باداب سورت و سد ابرکوه سه مکان طبیعی بودند که توسط سازمان میراث فرهنگی در سال 2008 به ثبت رسیده اند.

دوستداران محیط زیست و دوستداران طبیعت بارها در مورد حفاظت از این شگفتی طبیعی ابراز نگرانی کرده و اظهار داشتند.

با توجه به عدم اقدامات حفاظتی ، حتی به اندازه نصب تابلوی اطلاعات در نزدیکی سایت ، حفاظت از چشمه هایی که سالهای زیادی برای آنها گرامی داشته شده به عهده اهالی روستا گذاشته شده است. کاملاً متداول است که می بینیم پسران روستا از بازدید کنندگان می خواهند برای گرفتن عکس یا فقط غوطه ور شدن در آب ، روی پلکان ها قدم نزنند. این در حالی است که بازدیدکنندگان Pamukkale در ترکیه اجازه دسترسی به منطقه را ندارند و فقط برای دیدن چشمه های از راه دور باید بلیط خریداری کنند.

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده