خرید از سراسر دنیا


» آشنایی با شهر بوشهر

آشنایی با شهر بوشهر

آشنایی با شهر بوشهر

منطقه تاریخی بوشهر در قسمت شمالی یک شبه جزیره مثلث شکل " در راس مثلث " واقع شده است که دارای یک فرورفتگی در خلیج فارس است و از چهار محله "دهدشتی" ، "شاه آبادی" ، "کوتی" ، "بهبهانی" تشکیل شده است. "و این برای این محله ها با توجه به قومیت هایی که در آن زندگی می کنند بسیار شناخته شده است.

مناطق تاریخی بوشهر مانند سایر شهرهای تاریخی شامل دروازه ها ، برج ها ، بازار ، مخزن ، حمام ، مسجد ، ارگ دولتی ، میدان و غیره است.

رونق منطقه به قاجار برمی گردد که بوشهر دروازه ایران برای ملل مختلف بود. قدمت منطقه تاریخی بوشهر به دوران نادرشاه افشار برمی گردد. نزدیک بودن آن به شیراز به عنوان پایتخت ایران دلیل اهمیت آن در دوره زند بود.

به طور کلی ، تا حدود سال 1335 هجری شمسی ، بندر بوشهر محدود به منطقه تاریخی و منحصر به فردترین و مهمترین عملکرد شهری برای اطمینان از زندگی یکجانشینی بود که در این منطقه متمرکز شده است.

عمارت و بناهای مسکونی مناطق تاریخی بوشهر از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است به طوری که یافتن موارد مشابه در برخی دیگر از مناطق کشور غیرممکن است.

دارای سبک معماری معروف به " بیت میلانی " نمای داخلی و خارجی ساختمان مهمترین وجه تمایز ویژگیهای تاریخی بوشهر است که محدود به نمای مرکزی خانه ها در مناطق مرکزی ایران است.

مصالح اصلی مورد استفاده در سازه های ساختمان سنگ ، چوب و گچ بود. گچ ، آهک ، آینه کاری ، اورسی ، لمبه کوبی و ... تزییناتی است که در منطقه تاریخی بوشهر دیده می شود. 

عناصر سازنده خانه در مناطق تاریخی عبارتند از: 1-ورودی 2- حیاط مرکزی 3- اتاق 4- تراس که در ساحل جنوبی خلیج فارس به "Moshrebie" معروف است و در نمای خارجی و گاهی در قسمت های داخلی به صورت تزئینی و تزئینی دیده می شود.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده