بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری بابلسر

جاذبه های گردشگری بابلسر

بابلسر

شهرستان بابلسر در دشتهای ساحلی استان مازندران واقع شده است و مرکز آن شهر بابلسر است که در فاصله 268 کیلومتری تهران قرار دارد.

در زمان های قدیم ، بابلسر مشهدسار نامیده می شد و بیش از یک قرن است که وجود دارد و در دهانه رودخانه بابلرود قرار گرفته است. در زمان های قدیم این شهر به عنوان یک بندر ، نقش مهمی در تجارت بین ایران و روسیه داشته است.

اما پس از آن اهمیت خود را از دست داد ، و فقط در دوران پهلوی اول بار دیگر مورد علاقه قرار گرفت. این شهر هر چند کوچک است ، اما به دلیل مناطق تفریحی و فضای آرامش بخشش مشهور است.

تاریخ: این شهر نام فعلی خود را در سال 1927 به دست آورد. نام تاریخی این شهر MaÞhad-e Sar یا Mashhadsar است ، به معنی "راه ویژه مشهد" ، اشاره به تنها جاده اتصال شمال غربی ایران به شمال شرقی ، از جمله مشهد ، که از بابلسر می گذشت در قرن هجدهم ، بابلسر به یک بندر تجاری شلوغ تبدیل شده بود.

در زمان نادرشاه ، این پایگاه برای ناوگان دریای خزر ایران بود. در سال 1909 ، این بندر 12 درصد از کل درآمد گمرکی ایران را بدست آورد. با این حال ، تا سال 1895 ، بنادر در گیلان قبلاً با بابلسر رقابت می کردند. در زمان سلطنت رضاشاه ، بابلسر عمده تجارت خود را به بندر جدید بندر شاه در انتهای راه آهن فرامرزی از دست داد. محموله های حمل شده در بابلسر در سالهای 1935 و 1936 فقط 25000 تن بود. در این دوره یک محله مدرن و یک هتل ساخته شده است. پایان جنگ جهانی دوم دوره جدیدی از نشاط و شادابی را به عنوان تفرجگاه تابستانی ساحلی برای مردم تهران به ارمغان آورد ، که باعث ایجاد مرحله جدیدی از گسترش سریع شد.

جمعیت بابلسر از حدود 3500 در سال 1945 به 11،781 در 1966 و 18،810 در 1976 افزایش یافت.

در این جا چند جای توریستی گردشگری بابلسر راه معرفی میکنیم.

1.خزر شهر یا شهرک ساحلی بابل از مکان های دیدنی بابلسر است که در فاصله ۶ کیلومتری شهرستان فریدون کنار قرار گرفته است و دارای دو بخش شمالی و جنوبی می باشد گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند باید کارت ورودی داشته باشند و قبل از سفر خود آن را تهیه کنند.

2.باغ وحش

این باغ وحش به صورت خصوصی در خیابان دریا قرار دارد و گونه های مختلفی از حیوانات مانند خرس، شیر، گوش سیاه، گرگ، میمون و شتر نگهداری می شود که گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

3.« منطقه توریستی کرفون-بابلسر»

یکی از مناطق بکر با چشم اندازی بی نظیر در شهرستان بابلسر است که در فاصله ی ۱۳ کیلومتری از جاده ی ساحلی بابلسر به ساری، واقع شده است.

آرامش کم نظیر، غروب زیبای خورشید، ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی شگرف را به مسافران و گردشگرانی که در این منطقه حضور می یابند حس خوبی میدهد. 


مجله گردشگری ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده