بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جنگل النگدره گرگان

جنگل النگدره گرگان

آشنایی با جاذبه های گردشگری جنگل النگدره

پارک جنگلی النگداره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی برجسته شمال ایران انتخاب و اعلام می شود. هیچ حسی لذت بخش تر از فرو رفتن در آغوش جنگل و استشمام عطر دل انگیز گل ها و گوش سپردن به آوای رودخانه ها نیست. امروزه بسیاری از ما، غرق شدن در دنیای تکنولوژی و تلفن های همراه را به سفر به دنیای طبیعت ترجیح می دهیم و از طریق تلفن های همراهمان، به تماشای طبیعت می پردازیم. پارک جنگلی النگ دره در 3 کیلومتری جنوب غربی گرگان و در جاده ناهار خوران واقع شده و 185 هکتار وسعت دارد. این پارک جنگلی دارای درختانی از چوب آهن ، ممرز و آلدر تا گردوی قفقاز ، افرا کاپادوکی ، افرا و بید است. 

در تابستان ها، این جنگل پر از مردمی است که از هوای خنک و گرم شهر به این منطقه می آیند. هوای النگدره حداقل 10 درجه از مناطق شهری خنک تر است.

داخل این جنگل یک جاده آسفالته وجود دارد. در دامنه تپه این جنگل ، پوشش گیاهی ویژه ای وجود دارد و همچنین رودخانه ها و چشمه های آبخیز، منظره بسیار چشم نوازی به آن می دهد.

رودخانه ای از این پارک جنگلی به نام قلاشی از وسط این جنگل خارق العاده عبور می‌کند که زیبایی‌های آن را دو چندان کرده است. محوطه‌ای تاریخی با نام محوطه النگدره هم در شمال این جنگل قرار گرفته که این مکان را برای علاقمندان به محوطه های تاریخی نیز جذاب می‌کند.

برخی از امکانات برای گردشگران شامل زمین بازی برای کودکان ، زمین ورزشی ، نمازخانه ، امکانات اردو و همچنین مکان پیک نیک در منطقه النگ دره، موجود است. 

جنگل النگدره طبیعتی مناسب برای چهار فصل سال دارد. در بهار و تابستان بسیاری از طبیعت دوستان برای لذت بردن از طبیعت زیبا و هوای مطبوع اش و فرار از گرمای سوزان تابستان راهی این جنگل بکر می شوند، در زمستان ها نیز برف بازی در جنگل النگدره یکی از تفریحات ویژه گرگانی هاست، پاییز هم که با طبیعت رنگارنگش بسیار لذت بخش است.

پاییز پارک النگدره غیرقابل توصیف است به طوری که زیبایی خیره کننده آن زبانزد همگان شده و شهرت خاصی در بین مردم پیدا کرده است. در این فصل با سردتر شدن هوا برگها تغییر رنگ میدهند و میتوان شاهد کلکسیونی از رنگهای جذاب و خیره کننده پاییزی بود. درختانی با رنگ های متنوع، بارش باران و مه آلود شدن جنگل النگدره گرگان، چشم اندازی جذاب و دیدنی را بوجود می‌آورد.




مجله گردشگری ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده