دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آشنایی با گردشگری بندر چابهار

آشنایی با گردشگری بندر چابهار

چابهار یک مقصد زیبا و ناشناخته است ، حتی بیشتر ایرانی ها نمی دانند برای چه به این منطقه از کشور می آیند. اما مطمئناً دلایل خوبی برای سفر به چابهار وجود دارد. شهر منطقه آزاد چابهار انفجاری از فرهنگ ، رنگ ، مردم ، مناظر تاریخی ، دریای عمان باورنکردنی و طبیعت نادر و خیره کننده آن است!

علاوه بر این ، بادهای موسمی شبه قاره هند (در تابستان) چابهار را به خنک ترین بندر جنوبی در تابستان و گرمترین نقطه ایران در زمستان تبدیل می کند. به همین دلیل به آن چابهار گفته می شود که در فارسی به معنی "چهار چشمه" است که نشانگر این واقعیت است که آب و هوا در تمام طول سال شبیه بهار است.

از دریای عمان می توان برای انجام ورزش های آبی ، غواصی ، گشت و گذار یا فقط از طلوع و غروب خورشید خلیج چابهار در دریا لذت برد.

همچنین با مکان های خیره کننده مانند دریاچه صورتی شگفت زده شوید. نگاهی به بازارهای دارای فضای پاکستانی و هندی بیندازید ، در چایخانه های کلاسیک استراحت کنید و با خون گرم محلی های جهان ملاقات کنید. همچنین کراهی (خورشت تند تهیه شده با مرغ / گوشت بره و گوجه فرنگی که از غذاهای پاکستانی محبوب چابهار است) را نیز بخورید.



مکان های دیگر برای بازدید چابهار عبارتند از: دهکده Raamin با یک ساحل صخره ای با شکوه ، تالاب Lipar و یک دریاچه صورتی. اما همچنین مسجد جامع ، باغ گیاه شناسی ، آتشفشان های گلی ، غارهای باستانی Banmasity ، قلعه پرتغالی ها در Tish و خود دهکده بندر همه مکانهایی هستند که باید هر زمان که به چابهار می رسید به دیدن این مکان ها بروید.

چیزی که هر مسافر را متحیر خواهد کرد فضای عجیب کوه ها ، معروف به کوه های مریخی که در مسیر چابهار به جنگل حرا و پاکستان واقع شده است و رنگی رنگی به نظر می رسند. جنگل حرا حتی به جایگاه تمساح ایرانی مشهور است! آنها تمساح های گاندو نیز نامیده می شوند و می توان آنها را در اینجا مشاهده کرد.

چابهار از معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی تکرار نشدنی و بی نظیر است.

خلیج گواتر، جنوب شرقی ترین نقطه ایران، خلیج نسبتا کوچکی در طول ساحل مکران در کرانه دریای عمان است.در این منطقه با قایق نیم ساعت تا پاکستان راه است و عبور و مرور ساکنان محلی به پاکستان و بالعکس وجود دارد. لذا با توجه به موقعیت سیاسی-جغرافیایی خاص منطقه برای کمپینگ و رفت و آمد در محدوده ساحلی نیاز به هماهنگی حضوری با مأموران گارد ساحلی است. در این منطقه یک خط مرزی نامرئی هم وجود دارد که خاک ایران را از پاکستان جدا می کند. هنگامی که در ساحل خلیج گواتر می‌ایستید، در آرامشی باورنکردنی خاک پاکستان هم در میدان دیدتان است.




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده