ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی خانه زینت الملوک شیراز

معرفی خانه زینت الملوک شیراز

خانه زینت الملوک یکی از بناهای تاریخی سلسله قاجار است. ساخت این خانه حدود 12 سال طول کشید. سقف بیشتر اتاقهای این خانه از چوب ساخته شده و تصاویر تزئینی از حیوانات ، پرندگان ، گیاهان و گلها را به نمایش می گذارد. این خانه در نزدیکی باغ قوام واقع شده و از طریق یک تونل زیرزمینی به ساختمان اصلی باغ متصل می شود.

در حیاط ، یک باغ زیبا و دو برکه بزرگ و کوچک یافت می شود. قوس های ساخته شده از کاشی های هفت رنگ در جلوی ساختمان از زیبایی خاصی برخوردار است و دارای تصاویر خورشید ، دو فرشته ، دو شیر با شمشیر در دستان و یک آیه قرآن است که به عنوان "کمک از جانب خدا و پیروزی اولیه" نوشته شده است. به جز ایوان بدون سقف در شرق باغ در شرق ، 20 اتاق در اطراف حیاط به هم پیوسته وجود دارد. در سمت غربی ساختمان، یک تالار اصلی با آثار آینه ای و آثار گچی به سبک اروپایی وجود دارد. در داخل خانه ، مدل های مومی مشاهیر گذشته شیراز وجود دارد.

سال 1290 هجری قمری در شیراز بود که ساخت خانه‌ای با سبک و سیاق خانه‌های قاجاری آغاز شد تا محل زندگی خانوم زینت‌الملک قوامی، دختر حبیب‌الله خان، قوام‌الملک چهارم باشد. خاندان قوام‌الملک از نسل حاج ابراهیم‌خان کلانتر، اعتمادالدوله شیرازی بودند که در زما‌ن‌های مختلف در استان فارس و شیراز با عناوین والی و کلانتر حکومت می‌کردند. ساخت و ساز به عهده محمدخان قوام‌الملک دوم (نوه حاج ابراهیم خان کلانتر اعتمادالدوله شیرازی) قرار گرفت و بعد از چیزی در حدود 10 سال، در نهایت توسط محمدرضاخان قوام‌الملک سوم به پایان رسید. سال‌ها زینت‌الملک قوامی در این خانه روزگار گذراند و همیشه به خوبی از نیازمندان پذیرایی می‌کرد. او زن بسیار خَیِری بود و به مناسبت‌های مختلف در خانه‌اش سفره نذری برپا می‌کرد.

جالب است بدانید در سال 1359 و در طی جنگ تحمیلی این خانه پناهگاهی امن برای مردم بود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده