» بهترین مکان های تاریخی ژاپن را بشناسید

بهترین مکان های تاریخی ژاپن را بشناسید

یکی از جذاب ترین جنبه های سرزمین آفتاب، فرهنگ و معماری آن است که در طول تاریخ طولانی این کشور نقش مهمی داشته است. در سراسر ژاپن، هزاران زیارتگاه، معبد و قلعه وجود دارد که قدمت آنها به صدها سال می‌رسد و اغلب در کنار مناظر زیبا واقع شده‌اند و جزو بهترین مکان های دیدنی ژاپن هستند. در تمام طول سال، مکان های تاریخی ژاپن مسافران زیادی را برای یادگیری فرهنگ و تاریخ کشور به خود جذب می کند. در اینجا به 10 مورد از برترین جاذبه های تاریخی ژاپن می پردازیم.


بهترین مکان های تاریخی ژاپن

مکان های تاریخی ژاپن شامل موزه ها، معابد، قلعه ها و یادبودهای جنگ است که هر کدام جذابیت و داستان تاریخی خاصی را روایت می کنند و اگر علاقه مند به تاریخ ژاپن هستید، لازم است که ۱۰ مکان تاریخی را که معرفی می کنیم، در لیست مقاصد خود قرار دهید. بنابراین اگر می خواهید در تور ژاپن شرکت کنید، حتما این مکان های دیدنی را در جاذبه های سفر خود داشته باشد. نارون اکوتور یکی از مجموعه هایی است که بهترین مکان های تاریخی ژاپن را در برنامه مقاصد خود قرار داده است.


1. معبد میجی

میجی جینگو زیارتگاهی مقدس برای امپراتور میجی، اولین امپراتور ژاپن مدرن پس از سقوط سامورایی ها است. معبد میجی از سه بخش شامل ساختمان های زیارتگاه، باغ های داخلی و خارجی و یک گالری عکس یادبود میجی تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق دو دروازه بزرگ ژاپنی یا «توری»، وارد معبد میجی شوند که قدمت آن‌ها به بیش از 1700 سال پیش می‌رسد و مهر امپراتوری را بر خود دارند. بازدید از معبد میجی یک تجربه پر از آرامش و آغشته به یک حس عالی از فرهنگ ژاپنی در شهر توکیو است.


2. معبد یاسوکونی

معبد یاسوکونی نیز توسط امپراتور میجی، به افتخار سربازانی که برای کشور جنگیدند و جان باختند، تأسیس شد. ۲/۵ میلیون نام از جان باختگان جنگ های بوشین، جنگ سینان، جنگ چین و ژاپن، جنگ روسیه و ژاپن، جنگ جهانی اول، حادثه منچوری و حادثه چین در یاسوکونی ذکر شده است. زیارتگاه یاسوکونی همچنین دارای مجسمه ها و یادبود قربانیان دیگر جنگ مانند بیوه ها، خلبانان کامیکازه و حیوانات می باشد.


3. بنای یادبود صلح هیروشیما

بنای یادبود صلح هیروشیما، که به نام گنبد بمب هسته ای نیز شناخته می شود، در هیروشیما واقع شده و تنها ساختمانی در شهر بود که پس از اولین انفجار بمب اتمی پا بر جا ماند. در 6 آگوست 1945، نیروهای آمریکایی در اولین استفاده تاریخی از بمب اتمی، آن را بر سر شهر هیروشیما پرتاب کردند.

ساختمان یادبود صلح هیروشیما که در سال 1915 ساخته شد، یک سازه گنبدی بود که به عنوان یک ساختمان اداری برای مشاغل دولتی در طول جنگ عمل میکرد. امروزه ساختمان یادبود صلح هیروشیما بخشی از پارک یادبود صلح هیروشیما است که شامل یک موزه نیز می شود و از جاهای دیدنی هیروشیما به شمار می رود. این بنای یادبود در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.


4. معبد سنسوجی

معبد سنسوجی یک معبد بودایی در شهر توکیو است. اعتقاد بر این است که ساختار اصلی معبد سنسوجی در سال 628 پس از میلاد ساخته شده است که آن را تبدیل به قدیمی ترین معبد توکیو می کند. بیشتر این معبد در طول جنگ جهانی دوم از بین رفت اما معبد فعلی پس از جنگ بازسازی شده است.

معبد سنسوجی به کانون، الهه رحمت تقدیم شده است که مجسمه او در این معبد نگهداری می شود اما برای بازدید عموم به نمایش گذاشته نشده است. طبق افسانه ها، معبد اصلی سنسوجی پس از صید این مجسمه توسط دو ماهیگیر در سال 628 پس از میلاد بنا شد. امروزه معبد سنسوجی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی توکیو می باشد.


5. موزه ادو

موزه ادو در شهر توکیو قرار دارد و تاریخ این شهر را که در ابتدا با نام "ادو" شناخته می شد، ارائه می دهد. موزه ادو به سه بخش تقسیم می‌شود که به تاریخ قدیم ادو و تاریخ معاصر توکیو اختصاص داده شده است و بیش از 2500 اثر هنری و اشیای تاریخی را در خود به نمایش گذاشته است. یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های موزه ادو، بازسازی پل اصلی نیهونباشی است که از طریق آن وارد موزه ادو توکیو می‌شوید.


6. موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو گنجینه‌های ملی ژاپن و شرق آسیا را به نمایش گذاشته است. یافته های باستان شناسی موجود در موزه ملی توکیو، از آثار هنری ژاپنی و قطعات باستان شناسی گرفته تا مصنوعات مصر و هند را شامل می شود. همچنین مجموعه ای به نام گنجینه های هوریوجی در موزه وجود دارد که از بیش از 300 قطعه هنر بودایی تشکیل شده است.


7. معبد کیومیزودرا

معبد کیومیزودرا، یک معبد بودایی معروف در فهرست یونسکو در شهر کیوتو ژاپن است. معبد کیومیزودرا در سال 780 پس از میلاد در دوره هیان تأسیس شد و در سال 805 پس از میلاد به عنوان یک معبد امپراتوری تعیین شد. تالار اصلی کیومیزودرا بر فراز صخره ای شیب دار قرار دارد و مناظر زیبایی را ارائه می کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد کیومیزودرا، این است که هر قسمت از آن به یک خدای بودایی متفاوت اختصاص دارد.


8. پارک صلح ناکازاکی

پارک صلح ناکازاکی یادبود بمباران اتمی این شهر ژاپنی توسط نیروهای آمریکایی در جنگ جهانی دوم است. این حادثه، در 9 آگوست 1945، سه روز پس از بمباران هیروشیما رخ داد و بیش از ۷۴ هزار نفر کشته شدند و 30 درصد شهر به معنای واقعی تبدیل به ویرانه شد.

پارک صلح ناکازاکی دارای چندین بنای یادبود است که به این رویداد اتمی اختصاص دارد، از جمله محل افتادن بمب اتمی.


9. معبد تودایجی

معبد تودایجی بزرگترین ساختمان چوبی جهان، است که با نام «معبد بزرگ شرقی» نیز شناخته می شود و مقر مکتب بودایی کگون در کشور ژاپن است. ساختمان‌های اصلی مجموعه معبد تودای جی در شهر نارا واقع شده است که بین سال‌های 745 تا 752 قبل از میلاد در زمان امپراتور شومو، ساخته شد و نماد پذیرش بودیسم به عنوان دین رسمی در ژاپن است.


10. قلعه اوساکا

قلعه اوساکا در شهر اوساکا واقع شده است و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی ژاپن می باشد. ساخت این قلعه در سال 1583 در محل سابق معبد ایشیاما هونگانجی که انجام شد. قلعه اوساکا بزرگترین به عنوان بزرگترین قلعه ژاپن در آن زمان عمل می کرد و هدف از ساخت آن، نمادی برای اتحاد کل ژاپن بود. این قلعه شامل پنج طبقه است و یکی از محبوب ترین مکان های تاریخی ژاپن می باشد. می توانید با پرداخت هزینه ای به طبقه آخر معبد بروید و چشم انداز زیبای شهر اوساکا را تماشا کنید.

منبع: نارون اکوتور

فرم ارسال نظر