» مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما | این 7 مدرک را فراموش نکنید!

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما | این 7 مدرک را فراموش نکنید!

در گذشته با حضور فیزیکی در دفترهای هواپیمایی و بررسی مدارک لازم بلیط هواپیما برای مقصد موردنظر صادر میشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در کنار این راه می توانید خرید بلیط هواپیما را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید و با آپلود مدارک لازم بلیط را برای مقصد مورد نظر خریداری کنید.

اما اینکه چه مدارکی برای خرید بلیط هواپیما مورد نیاز است، در ادامه با ما همراه باشید تا در صورت سفر با هواپیما نسبت به مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما آگاهی داشته باشید.


مدارک لازم برای خرید بلیط پرواز داخلی

خرید بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی زیاد کار سخت و پیچیده ای نیست . برای خرید بلیط آنلاین هواپیما برای پرواز داخلی کافی ست شماره ملی داشته باشید تا بتوانید بلیط هواپیما را رزرو کنید.

در زمان پرواز کافیست نسخه ای از بلیط صادر شده و کارت شناسایی را به همراه داشته باشید. کارت شناسایی یا کارت ملی از ضروری ترین وسیله برای سوار شدن به هواپیماست به طوری که اگر کارت شناسایی به همراه شما نباشد ممکن است از سفر جا بمانید و از سفر شما ممانعت کنند.



مدارک لازم برای خرید بلیط پرواز خارجی

در صورتی که قصد خرید بلیط برای پرواز خارجی و سفر به خارج از کشور را دارید باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.


  • گذرنامه ای که اعتبار داشته باشد و 6 ماه از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد.
  • در صورتی که کشوری به ویزا نیاز دارد باید قبل سفر ویزای آن کشور را دریافت کرده باشید.
  • فیش پرداخت عوارض خروج از کشور را باید قبل از سفر پرداخت کنید.
  • بلیط پرواز باید به نام شما صادر شده باشد و اطلاعات گذرنامه در آن ثبت شده باشد.

در بعضی موارد مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما ممکن است شامل موارد اضافه تری باشد مواردی مانند کارت واکسیناسیون، گواهینامه بیمه سفر و...


خرید بلیط ترانزیتی

گاهی اوقات افراد در سفرهای طولانی مدت ترجیح می دهند ساعتی را از هواپیما در کشورهای دیگر پیاده شوند و دوباره به مسیر ادامه دهند و به پروازهایی که در مسیر در چند مکان توقف می کند پرواز ترانزیتی گفته می شود.

باید توجه کنید برای پیاده شدن در آن کشور و توقف و استراحت در آنجا باید ویزای آن کشور را دریافت کنید . برای همین برای خرید بلیط ترانزیتی باید ویزای آن کشورها را قبل خرید بلیط هواپیما دریافت کنید تا با خیال راحت به خرید بلیط ترانزیتی بپردازید.



مدارک موردنیاز برای حمل حیوان در هواپیما

همانطور که انسان ها برای خرید بلیط هواپیما و سوار شدن به هواپیما نیاز به مدارکی دارند، حیوانات خانگی نیز برای خرید بلیط هواپیما و سوار شدن به هواپیما به مدارکی نیاز دارند. مهم ترین مدارک برای خرید بلیط هواپیما و سوار شدن برای حیوان خانگی در هواپیما شامل موارد زیر می باشد.


  • شناسنامه حیوان
  • مدرک واکسیناسیون حیوان
  • تکمیل فرم مخصوص
  • اصل فیش پرداخت کرایه حمل
  • مدارک مربوط به انگل شناسی
  • اصل گواهی بهداشتی بین المللی و...

برای پرواز با هواپیما به چه مدارک و وسائلی نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید پرواز داخلی و خارجی را به راحتی انجام دهید با طی مراحل زیر می توانید سفر خوبی را تجربه کنید.


خرید بلیط هواپیما

اولین قدم برای سفر خرید بلیط ارزان هواپیما است. شما می توانید خرید بلیط هواپیما را به صرت اینترنتی یا حضوری با ارائه مدارک لازم انجام دهید. امرزوه با پیشرفت تکنولوژی با مراجعه به سایت های خرید بلیط هواپیما به راحتی با فشردن چند دکمه و پر کردن مدارک لازم می توانید خرید و رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید و در هنگام سفر با ارائه پرینت از بلیط خریداری شده و کارت شناسایی سوار هواپیما شوید.


مدارک لازم را فراموش نکنید

حتما به یاد داشته باشید بعد خرید بلیط هواپیما نسخه ای از فایل را در گوشی یا به صورت کاغذی به همراه داشته باشید. با اطلاعات روی بلیط به راحتی می توانید متوجه شوید از چه گیتی باید وارد فرودگاه شوید، همچنین زمان پرواز و مقدار بار مجاز برای حمل در هواپیما که می توانید با خود حمل کنید اطلاعاتی ست که بر روی بلیط نوشته شده و شما با آگاهی از آن می توانید در فرودگاه بدون مشکل حاضر باشید.


کارت شناسایی را فراموش نکنید

کارت شناسایی یا کارت ملی از جمله مواردی ست که باید در فردگاه به همراه داشته باشید و بدون آن امکان سوار شدن به هواپیما برای شما وجود ندارد و از پرواز جا می مانید.

در پرواز های خارجی علاوه بر کارت شناسایی یا کارت ملی باید پاسپورت را به همراه داشته باشید با داشتن این مدارک، هویت شما به راحتی در زمان کمی بررسی و کارت پرواز برای شما صادر می شود.


کلام آخر

خرید بلیط چارتری هواپیما و سوار شدن به هواپیما مستلزم مدارک و قوانینی ست که با رعایت آنها می توانید سفر آرامی داشته باشید.

اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین در کمترین زمان ممکن را دارید می توانید با مراجعه به سایت روگو تنها با پر کردن چند گزینه و فشردن چند دکمه خرید بلیط هواپیما را به راحتی انجام دهید و با فایلی که برای شما ارسال می شود با کارت شناسایی یا کارت ملی در فرودگاه برا پرواز حاضر باشید و پرواز خوبی را تجربه کنید.

پشتیبانی تیم روگو به صورت تلفنی و آنلاین در صورت بروز مشکل آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.


فرم ارسال نظر