» چرا نهال گردو تویسرکان و دماوند همچنان پرفروش اند؟

چرا نهال گردو تویسرکان و دماوند همچنان پرفروش اند؟

نهال های گردوی وارداتی با توجه اینکه باردهی بسیار بیشتری به نسبت ارقام نهال گردو ایرانی دارند، اما همچنان هیچ رقم نتوانسته از لحاظ طعم و چربی به گرد پای ارقام گردوی ایرانی برسند. مغز گردو تویسرکان و یا گردو دماوند با درصد چربی قابل توجه، بسیار طعم لذیذ و جذابی دارد و در آن سوی میدان ارقام گردو خارجی طعم معمولی تری داشته اما مقدار باردهی بیشتری را رقم میزنند.

ارقام گردوی وارداتی عموما درجه ی رنگی روشن تری به نسبت گردوهای ایرانی دارند و اصطلاحا شیک و مجلسی تر می باشند اما از لحاظ درصد چربی و طعم گردو های ایرانی همچنان بی رقیب هستند. از همین روی همچنان خرید و کاشت نهال های گردو ایرانی پرطرفدار باقی مانده است. اکنون هم در این مقاله قرار است به معرفی کامل دو نهال گردوی پربار ایرانی بپردازیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


شرایط مورد نیاز پرورش نهال گردو چیست؟


شرایط مختلف آب و هوایی و خاک برای انتخاب یک محیط مناسب و کاشت نهال گردو در آن اهمیت زیادی دارد. مناطق خیلی گرم برای پرورش درخت گردو مناسب نیستند و در این آب و هوا، درختان گردو عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند. در مناطق مدیترانه ای که هوای نسبتاً سردی دارند درخت گردو بهتر ثمر می دهد. شرایط پرورش نهال با انتخاب بهترین نهال گردو ایرانی آسان می شود.

نهال گردو برای رشد به نور کافی نیاز دارد و سرمای ناگهانی می تواند میزان محصول را کم تر کند. خاک های قلیایی برای کاشت درخت گردو مناسب هستند و تمام مواد مغذی برای رشد نهال را فراهم می کنند.

خاک باید کاملا زهکشی شده و شیب ملایمی داشته باشد. با رعایت تمامی این نکات شرایط برای کاشت نهال گردو فراهم می شود. با رعایت اصولی کاشت درخت گردو می توانید یک باغ گردوی پر ثمر داشته باشید و در نهایت سود بسیار خوبی از فروش گردو به دست خواهید آورد.


انتخاب بهترین نهال گردو ایرانی

نهال گردوی ایرانی در جهان شناخته شده و کیفیت بسیار خوبی دارد. برای خرید باید به نوع نهال و شرایط پرورش آن توجه ویژه ای داشته باشید. یک نهال گردوی خوب باید دارای شناسنامه و گواهی سلامت باشد. حداقل اندازه تقریبی نهال گردو 40 سانتی متر است و با این اندازه مراحل کاشت به راحتی انجام می شود.

نهال های گردو باید سالم و بدون هیچ گونه بیماری باشد. بیماری درخت گردو، می تواند باعث از بین رفتن آن در مدت کوتاهی شود و امکان رشد و پرورش نهال وجود نداشته باشد. در این جا دو نمونه از بهترین نهال گردوی ایرانی را به شما معرفی می کنیم:


مشخصات نهال گردو تویسرکان

کاشت نهال گردوی تویسرکان در باغ مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. درخت گردو تویسرکان عمر مفید خیلی بالایی دارد و سال های طولانی بهترین محصولات گردو را برای شما تولید می کند. گردو تویسرکان به قدمت 100 ساله معروف است و بازدهی خیلی خوبی دارد.

قیمت نهال گردو تویسرکان بذری هم در حال حاضر در رنج 120.000 الی 130.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است. برای این که یک درخت گردو پر سود داشته باشید، نهال تویسرکان بهترین گزینه است. وزن گردوی تویسرکان حدود 15 گرم است و اندازه نسبتاً بزرگی دارد. این نهال از ابتدا در ایران تولید شده و با شرایط آب و هوایی کشورمان سازگاری دارد.


معرفی نهال گردو دماوند

از جمله بهترین نهال گردو ایرانی، نهال گردو دماوند است. این نهال بومی ایران و منطقه دماوند می باشد و در مناطق سرد و کوهستانی رشد می کند. این نهال در ارتفاع 1500 متر بالاتر از سطح دریا نیز رشد کرده و انعطاف بسیار زیادی دارد.

 ارتفاع این درخت بسیار بلند است و باردهی خیلی خوبی در سال دارد. گلدهی درخت نهال گردو دماوند در ماه اول بهار است و اواخر شهریور گردو برداشت می شود. وزن میوه گردو دماوند تا 13 گرم می رسد و فروش خیلی بالایی در کشور دارد.


کاشت نهال گردو چگونه است؟

برای کاشت نهال گردو باید دقت خیلی بالایی داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را برداشت کنید. بعد از خرید نهال گردو، باید یک شبانه روز آن را در آب قرار بدهید.

سلامت ریشه اهمیت خیلی زیادی دارد و حتماً سالم بودن ریشه ها را قبل از کاشت چک کنید. چاله هایی به عمق 60 سانت حفر کنید تا نهال درون آن قرار بگیرد. توجه داشته باشید که فاصله بین درختان گردو باید زیاد باشد، زیرا این درختان گردو قامت بسیار زیادی در حدود 20 الی 30 متر می باشد.


خرید آنلاین نهال گردوی خود را از کدام نهالستان معتبر انجام دهیم؟

در این جا با بهترین نهال گردو ایرانی یعنی نهال گردو دماوند و نهال گردو تویسرکان آشنا شده اید. اگر به دنبال تاسیس یک باغ گردو یا کاشت درختان بیش تر در باغ خود هستید؛ می توانید از این نهال ها استفاده نمایید. انتخاب نهال مناسب در کاشت درخت گردو اهمیت خیلی زیادی دارد و باید به شرایط جوی و آب و هوایی منطقه توجه کنید.

مراکز مختلفی در کشور به فروش نهال های خوب ایرانی مشغول هستند. ما این جا بهترین نهال های داخلی و خارجی را برای شما فراهم کرده ایم. می توانید اطلاعات مربوط به هر نهال را در سایت مشاهده کرده و با توجه به نیاز خود خرید مناسبی از سایت ما داشته باشید. اگر تمایل به خرید نهال گردو دارید، می توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید و کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.


فرم ارسال نظر