» آموزش تصویری نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

آموزش تصویری نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

در دنیای ابزارهای الکترونیکی و دیجیتال، همواره افراد سودجویی وجود دارند که از نام و اعتبار برندهای مطرح در این حوزه سوء استفاده کرده و با تولید نمونه تقلبی و مشابه با نمونه اصلی محصولات پرطرفدار در بازار، در صدد بدست آوردن سود هستند. گوشی‌های آیفون از کمپانی اپل نمونه بارز این ابزارها هستند که از محبوبیت بالایی در نزد کاربران برخوردار بوده و به همین دلیل برخی افراد دست به ساخت نمونه‌های تقلبی از این گوشی می‌زنند تا با استفاده از محبوبیت بالای این محصول در بین کاربران بتوانند سود کلانی به جیب بزنند.

 

روش‌های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

 

اگر از علاقمندان به گوشی‌های آیفون هستید و نمی‌خواهید که با خرید نمونه تقلبی در دام سودجویان افتاده و سرمایه خود را هدر دهید، بهترین راه این است که گوشی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. اما آشنایی با روش‌هایی که می‌توان نمونه اصلی را از تقلبی تشخیص داد نیز می‌تواند در هنگام خرید گوشی خیال شما را راحت کند. در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شویم.


بررسی بسته‌بندی

 

در هنگام خرید گوشی آیفون در قدم اول بسته‌بندی آن را مورد بررسی قرار دهید. بسته‌بندی اصلی دارای رنگ و نوشته‌های منحصر به فردی است به طوری‌ که با کمی دقت می‌توان نمونه تقلبی را از اصل تشخیص داد.


بررسی شماره سریال گوشی

 

گوشی‌های آیفون دارای یک شماره سریال هستند که حروف و اعداد به کار در رفته در آن می‌تواند به راحتی نمونه اصلی را از تقلبی متمایز کند. در قسمت تنظیمات گوشی و بخش About شماره سریال را بررسی کنید. در صورتی که عدد اول آن 5 نبوده و با حرف M شروع شده باشد، گوشی اصل است.


معتبر بودن اپل استور

 

پس از انتخاب گوشی و روشن کردن آن بلافاصله اطلاعات حساب کاربری اپل (Apple ID) را وارد کرده و وارد اپل استور شوید. در صورتی که نتوان وارد اپل استور شد، گوشی مورد نظر، نمونه تقلبی آیفون است.

 

بررسی کد IMEI گوشی در سایت اپل

 

یکی از بهترین روش‌های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی بررسی کد IMEI گوشی است. ابتدا کد درج شده بر روی بدنه و جعبه را با کد داخل گوشی در بخش About تنظیمات مطابقت دهید تا یکسان باشند. در قدم بعدی می‌توانید کد IMEI را در سایت اپل جستجو کنید. در صورتی که کد ثبت نشده باشد دستگاه تقلبی است.

 

بررسی ظاهر گوشی

 

گوشی‌های آیفون از لحاظ ظاهری دارای طراحی بی‌نقص هستند. به همین دلیل با نگاه دقیق به ظاهر گوشی می‌توان اصلی یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد.


لوگوی سیب اپل

 

لوگوی کمپانی اصل یکی از شاخص‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی نام برد. در قدم اول لوگوی اپل را بر روی بدنه گوشی بررسی کنید. اگر ظاهر لوگو، براق و آینه‌ای بود و نقص و ایرادی در طراحی آن وجود نداشت، گوشی مورد نظر اصل است.

 

در قدم دوم گوشی را روشن کنید و اجازه دهید که گوشی بوت شود. در زمان بوت شدن در گوشی‌های اصلی آیفون، لوگوی اپل به شکلی ساده و زیبا نمایش داده می‌شود تا زمانی که گوشی به طور کامل روشن شود. در گوشی‌های تقلبی این اتفاق رخ نمی‌دهد و عباراتی مانند Welcome نمایش داده می‌شود.

 

جمع‌بندی

 

یکی از راه‌های فرار از دام سودجویان و خرید مطمئن گوشی‌های آیفون این است که روش‌های تشخیص مدل‌های اصلی را از تقلبی را به خوبی بشناسیم. داشتن آگاهی در مورد این روش‌ها و ویژگی‌های کلیدی و مهم در نمونه‌های اصلی گوشی آیفون، باعث می‌شود که افراد با نگاه تیزبینانه‌تری نسبت به خرید این گوشی اقدام کنند تا به این ترتیب خرید مطمئنی داشته باشند.

 

 

فرم ارسال نظر