» مشاوره تبلیغات ، کلیدی برای موفقیت در کسب و کارها

مشاوره تبلیغات ، کلیدی برای موفقیت در کسب و کارها

فرآیند مشاوره تبلیغات به مجموعه ای از اقدامات اطلاق می شود که در آن مشاور بهترین راهکارها و ایده های مرتبط با موضوع را برای بهبود و اثربخشی کلیه امور مرتبط با تبلیغات و برند سازی شما ارائه می دهد.

مشاور تبلیغاتی به متخصصین دارای دانش آکادمیک و تجربه کافی در حوزه تبلیغات گفته می‌شود که تمرکز اصلی آن ها بر روی ساخت برند و بهینه سازی فرآیند تبلیغات و برند سازی قرار دارد.

راهبری امور تبلیغات و برند سازی خود یا سازمان به صورت سعی و خطا و یا الگو برداری از رقبا یکی از جدی ترین آسیب ها و ایرادات حوزه تبلغات و بازاریابی می باشد که علاوه بر از بین بردن سرمایه های مادی به تخریب سرمایه معنوی چون برند شخصی و هویت برند منجر خواهد شد.

در حالیکه مدیران شرکت ها و کسب و کارها عموما دارای توانایی اولیه و ظاهری لازم برای اجرای کمپین های تبلیغاتی هستند و حتی ممکن است نیروهایی را بدین منظور استخدام نموده باشند  پس ضرورت و منفعت اخذ مشاوره تبلیغاتی چیست ؟


ضرورت انجام مشاوره تبلیغات از چند جهت قابل ارزیابی می باشد :

1.     چالش های جدی بر سر محصولات یا خدمات عمده توان ذهنی و اجرایی شما و مجموعه تان را درگیر می نماید ، لذا این خطر وجود دارد که تبلیغات شما از تمرکز فکری و اجرایی لازم برخوردار نباشد

2.     تضاد منافع شما با منافع شرکت های تبلیغاتی که در اجرای کمپین های تبلیغاتی و نه مشاوره ذنیفع هستند این چالش بزرگ را برای شما ایجاد می نماید که شما به اجرای یک کمپین بزرگ و بزرگتر رهنمون شوید بدون اینکه ضرورت و کیفیت انجام آن برای شما مشهود باشد . به عنوان مثال شرکت تبلیغاتی که کار آن فروش بیلبوردهای تبلیغاتی است با مواجه شدن با هر کسب و کاری سعی در فروش بیلبوردهای خود را دارد در حالیکه مثلا برای یک سالن زیبایی کوچک و محلی تبلیغاتی محلی به اشکال گوناگون مانند تراکت و .... مثمر ثمر تر می تواند باشد.

3.       صرف وقت و انرژی کافی برای طراحی و برنامه ریزی یک سناریوی تبلیغاتی توسط یک مشاور حرفه ای تبلیغات که تجربه طراحی و اجرای صدها کمپین را دارد

4.     انتخاب یک یا چند رسانه قدرتمند و موثر برای تبلیغات از میان دهها و صدها رسانه موجود نیازمند تخصص و دانش و تجربه سطح بالایی می باشد که تنها یک مشاور حرفه ای تبلیغات و تمام وقت می تواند از عهده آن بر آید.


به عنوان یک نمونه کوچک به انواع انواع کانال ها و رسانه های تبلیغاتی زیر توجه کنید :

کانال های تبلیغاتی با مخاطب زیاد و هزینه بالا مثل تلویزیون، بیلبورد و ...

کانال های تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط مثل نمایشگاه، شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین و ...

کانال های تبلیغاتی با مخاطب کم و هزینه اندک مثل ارسال نامه و ایمیل و کوپن تخفیف و ...

در تمامی موارد فوق جدا از هزینه وقت و انرژی و هویت سازمان شما در حال هزینه شدن می باشد و طبیعتا هرگونه سهل انگاری می تواند خسارتی قابل توجه برای شما به ارمغان بیاورد. چگونگی حضور در این رسانه، میزان بودجه تخصیصی برای هر یک از ان ها و ...متغیرهایی است که لازم است توسط یک مشاور حرفه ای تبلیغات مورد بررسی وپایش قرار گیرد.

 

چه زمانی شما به یک مشاور تبلیغاتی در سازمان خود نیازمند هستید؟

در هر زمان و مکانی که شما تصمیم به شروع برنامه تبلیغاتی یا برنامه ای برای برندسازی ، بازاریابی ، توسعه فروش و ... دارید .با توجه به نوع کسب و کارتان حضور یک مشاور تبلیغات و برند سازی می تواند برای شما بسیار اثر گذار و مفید باشد .

با احترام - دکتر احمد میرابی  مولف و مترجم بیش از 15 جلد کتاب در حوزه تبلیغات ، برند سازی ، فروش و بازاریابی



فرم ارسال نظر