» علت چشمک زدن لباسشویی ایندزیت

 علت چشمک زدن لباسشویی ایندزیت

یکی از برندهای نام آشنای ماشین لباسشویی، برند ایندزیت است. این برند لباسشویی مجهز به پنل هوشمندی است که تمامی برنامه های اجرایی، خطاها و ارور لباسشویی ایندزیت چشمک زن احتمالی با استفاده از این پنل قابل مشاهده است. در صورت بروز هر نوع خطا در لباسشویی ایندزیت، پنل به حالت چشمک زن باقی می ماند. علت چشمک زدن لباسشویی ایندزیت می تواند مختلف و متعدد باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلات و علت های چشمک زدن لباسشویی ایندزیت بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

علت های مختلف چشمک زدن لباسشویی ایندزیت

شناخت دلایلی که باعث چشمک زدن پنل لباسشویی ایندزیت می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. از طریق این چشمک زدن ها می توان پی به مشکل و خطای ایجاد شده در ماشین لباسشویی برد. بر هیمن اساس، هر چه سریع تر اقدام به تعمیر لباسشویی ایندزیت نمایید. در ادامه به بررسی علت های مختلف چشمک زدن لباسشویی ایندزیت می پردازیم.


خطا در مدار موتور

در صورتی که کد F02 یا لامپ شماره 3 در پنل لباسشویی روشن شود، مدار موتور لباسشویی دارای ایراداتی است. در چنین شرایطی، درام در زمان چرخه شستشو به چرخش خود ادامه نمی دهد. مشکل در خود موتور، سرعت سنج و برد مدار اصلی می تواند باعث چشمک زدن لباسشویی شود.


خطا در مدار برد الکترونیکی

در صورتی که کد F01 یا لامپ شماره 4 روشن و چشمک بزند، ایراد جدی در ماشین لباسشویی ایجاد شده است. بروز خطا در مدار برد لباسشویی ایندزیت باعث می شود ماشین لباسشویی به طور قطع کار نکند و هیچ کدام از برنامه های مورد نیاز روی پنل قابل اجرا نباشند. برای رفع این مشکل، جریان برق لباسشویی باید به مدت 2 دقیقه قطع شود و در ادامه 30 ثانیه پس از وصل شدن، لباسشویی راه اندازی شود.


خطا در سنسور دما

در صورتی که کد F03 یا لامپ های 3 و 4 در لباسشویی ایندزیت چشمک بزند، خرابی در قسمت سنسور دما و اتصالات آن ایجاد شد است. با خراب شدن سنسور دما در ماشین لباسشویی، دستگاه توانایی گرم کردن در مراحل شستشو و خشک کردن لباس را نخواهد داشت.


خطا در دکمه فشار

با روشن شدن و چشمک زدن لامپ شماره 2 یا کد F04 ایراداتی در قسمت دکمه فشار لباسشویی ایندزیت وجود دارد. دکمه فشار وظیفه تشخیص وجود آب در درام را بر عهده دارد. چشمک زدن این کد، نشان از خالی گیر کردن دکمه فشار و اختلال در چرخه شستشو است.


مسدود شدن لوله تخلیه

علت چشمک زدن کد F05 یا لامپ های 2 و 4، مسدود شدن لوله تخلیه لباسشویی ایندزیت عنوان می شود. با چشمک زدن این چراغ، به دلیل مسدود شدن لوله تخلیه، درب ماشین لباسشویی باز نمی شود. در صورت باز شدن درب، آب تخلیه نشده است و داخل درام آب هنوز باقی مانده است.



خراب شدن قفل درب

روشن شدن کد F06 به تنهایی دلیل بر خراب شدن قفل درب لباسشویی ایندزیت است. در صورتی که درب لباسشویی باز یا بسته نشود، هیچ نوع برنامه ای در لباسشویی قابل اجرا نخواهد بود. علت چشمک زدن کد F17 یا لامپ های 5 و 6 نیز نشان از خراب شدن قفل درب لباسشویی است که نیاز به تعویض دارد.


خطا در مدار گرمایشی

در صورتی که کد F07 یا لامپ شماره های 2، 3 و 5 روشن شود، ایراداتی در مدار الکترونیکی یا مدار گرمایشی وجود دارد. با چشمک زدن این چراغ ها احتمال متوقف شدن عملکرد لباسشویی در میانه کار بالا می رود. در این شرایط لباسشویی گرم نمی کند، در صورتی که موتور آن به طور مداوم کار می کند.


خطا در المنت گرمایشی

روشن شدن کد F08 یا لامپ شماره 1 خبر از وجود ایراداتی در قسمت المنت گرمایشی لباسشویی ایندزیت می دهد. با استفاده از المنت گرمایشی، جریان برق به تولید گرما در ماشین لباسشویی منتقل می شود. در زمان بروز این خطا، چرخه لباسشویی در صورت فعالیت داشتن به طور ناگهانی متوقف می شود.


مشکلات نرم افزاری

پنل و نمایشگر نصب شده روی لباسشویی وظیفه انتخاب برنامه ها و نحوه اجرای آن ها بر عهده دارد. با ایجاد مشکل در این بخش از لباسشویی ایندزیت، کد F09 یا لامپ های شماره 1 و 4 روشن می شوند. رفع مشکلات نرم افزاری لباسشویی نیاز به تکنسین ها و متخصص های نمایندگی های برند ایندزیت دارد.


خطا در مدار پمپ

باقی ماندن آب در لباسشویی و پمپاژ نکردن آن به بیرون یکی از علت های چشمک زدن لباسشویی ایندزیت است. در این حالت کد شماره F11 یا لامپ شماره های 1، 3 و 4 روشن می شود که نشان از وجود ایراد در مدار پمپ است. در برخی موارد برای رفع این مشکل، پمپ لباسشویی را تعویض می کنند.


خطا در سنسور دکمه فشار

با روشن شدن کد شماره F10 یا لامپ های شماره های 1 و 3 ایرادای در سنسور دکمه فشار وجود دارد. این خطا یکی دیگر از علت های چشمک زدن لباسشویی ایندزیت به شمار می آید.


قطع شدن جریان برق

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای لباسشویی ها پیش می آید، خطا در اتصالات الکترونیکی و قطع شدن جریان برق است. در صورت بروز این مشکل در لباسشویی ایندزیت کد شماره F12 یا لامپ شماره های 1 و 2 روشن می شود. در صورت بروز این مشکل، لباسشویی روشن نخواهد شد.


داغ شدن بیش از اندازه

در صورتی که دستگاه لباسشویی بیش از اندازه داغ کرده باشد، کد شماره F13 یا لامپ های 1، 2 و 4 به حالت چشمک زدن مشاهده می شوند. داغ کردن بیش از اندازه لباسشویی ناشی از خراب شدن سنسور دمای خشک کن، گرفتگی فیلتر الیاف و خراب شدن موتور لباسشویی ایندزیت است. در این شرایط، خشک کن قادر به خشک کردن لباس ها نخواهد بود. تعویض قطعات خراب شده از مهم ترین روش های رفع این مشکل در لباسشویی است.


خطا در المنت خشک کن

وجود مشکلاتی مانند ایراد در ترموستات، المنت گرمایشی و موتور فن علت چشمک زدن لباسشویی ایندزیت می شود. در این شرایط کد شماره F14 یا چراغ های 1، 2 و3 چشمک می زنند. دلیل اصلی چشمک زدن، کار نکردن گرمکن خشک کن لباسشویی است. عیب یابی درست و انجام تعمیرات، باعث رفع خرابی می شوند.

در صورتی که کد شماره F15 یا چراغ های 1، 2، 3 و 4 همگی باهم چشمک بزنند، مشکلاتی در المنت خشک کن لباسشویی ایندزیت ایجاد شده است. با بروز این مشکل، لباسشویی نمی تواند لباس ها را به طور کامل خشک کند یا در چرخه خشک کردن لباس توقف هایی ایجاد خواهد شد.


خطا در سنسور موقعیت قفل

در صورتی که قفل درام در موقعیتی درستی بسته نشده باشد، کد شماره F16 چشمک خواهد زد و چرخه شستشو متوقف خواهد شد. برای رفع این مشکل، سنسور موقعیت قفل درام را تعویض می کنند.


خطا در اطلاعات وارد شده

در صورتی که اطلاعات اشتباهی برای شستشوی لباس ها به لباسشویی ایندزیت داده شود، کد شماره F18 یا لامپ شماره 3 چشمک می زند. وارد کردن داده های غلط به لباسشویی باعث کار نکردن لباسشویی می شود.

 

تعمیر خرابی لباسشویی ایندزیت

در مطالب فوق به بررسی علت چشمک زدن لباسشویی ایندزیت و همچنین اهمیت این موضوع پرداخته شد. در صورت بروز هر نوع مشکل یا خطا با چشمک زدن های غیر عادی ماشین لباسشویی، بایستی استفاده از لباسشویی را متوقف کرد. در ادامه برای رفع و تعمیر خرابی ایجاد شده از تکنسین های مجرب و ماهر نمایندگی برند ایندزیت کمک گرفت. 


فرم ارسال نظر