» آوای جادویی شهر فرش و شهر لوازم خانگی حامی استعدادهای برتر در میان جوانان ایرانی

آوای جادویی شهر فرش و شهر لوازم خانگی حامی استعدادهای برتر در میان جوانان ایرانی

مجموعه‌های شهر فرش و شهر لوازم خانگی همیشه به نیروهای جوان توجه کرده و از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنان در اقتصاد بهره گرفته‌اند. این مجموعه‌ها به منظور ارج نهادن به قابلیت‌های ارزشمند جوانان ایرانی و حفظ و پرورش استعدادها، به حمایت از استعدادهای برتر در قالب یک برنامه بزرگ استعدادیابی پرداخته‌اند. طبق گزارش روابط عمومی مجموعه شهر فرش، این مجموعه همراه با مجموعه بزرگ شهر لوازم خانگی، به عنوان حامیان آوای جادویی نقش برجسته ای در پشتیبانی از استعدادهای برتر ایرانی بر عهده گرفته‌اند. شناسایی استعدادهای برتر و پرورش آنان برای حفظ جوانان ایرانی و بهره گیری از قابلیت‌های آنان در مسیر توسعه و تعالی کشور از جمله اهداف اصلی حضور این مجموعه ها به عنوان حامی در برنامه استعدادیابی است. برنامه "آوای جادویی" رویدادی تازه برای معرفی استعدادهای برتر در عرصه خوانندگیست که از مسیر یک رقابت سالم و پر هیجان، صورت خواهد پذیرفت. مجموعه‌های شهر فرش و شهر لوازم خانگی به عنوان حامیان این برنامه، برای اشتراک گذاری تجربیات پیشکسوتان موسیقی ایران و همچنین چهره‌های نام آشنا در این حوزه با جوانان و افراد تازه کار در عرصه موسیقی و خوانندگی، مجالی را فراهم آورده‌اند.


درباره برنامه آوای جادویی

آوای جادویی یک رویداد و تریبون رسمی است که به منظور به تصویر کشیدن رقابتی سالم و معرفی استعدادهای خوانندگی کشور برگزار می‌شود. این برنامه صرفا یک برنامه تولیدی با رویکرد سرگرمی نیست، بلکه با نمایش به اشتراک گذاشتن تجربیات بزرگان موسیقی کشور، تبادل نظرات کارشناسی، آموزش‌ها و تمرین‌های کاربردی لازم، به همراه خلق لحظات متفاوت و جذاب برای بینندگان، هدفمندی روند رقابت شرکت کننده‌های مستعد را بهبود می‌بخشد و در نهایت قضاوت را به مخاطبین واگذار می‌کند.

 

در آوای جادویی، استعدادهای خوانندگی در سراسر کشور که به هر دلیلی امکان حضور در یک اتفاق موسیقیایی بزرگ و یکپارچه را ندارند، از طریق فراخوان به مرحله راستی‌آزمایی وارد می‌شوند و پس از اخذ رای مثبت مربی خود، به مسابقه اصلی با سطح حرفه‌ای وارد می‌شوند.

 

مسابقه آوای جادویی

برنامه خوانندگی آوای جادویی، محصول سال ۱۴۰۰ کشور ایران، با تهیه کنندگی محمد تهرانی و مجری گری علی اوجی، شاید اولین برنامه و مسابقه استعداد یابی خوانندگی در ایران نباشد، اما میتوان آن را یک سر و گردن بالاتر از باقی مجموعه های ساخته شده در این زمینه دانست. با این حال، مانند بسیاری از برنامه های مشابه در ایران، آوای جادویی هم با حواشی و مسائل متعددی همراه بود.


 

ساخت مسابقه آوای جادویی از اوایل سال ۱۴۰۰ در ایران آغاز شد و شرکت کنندگان متعددی از سراسر کشور از طریق وب سایت این مسابقه ثبت نام کردند. پس از پایان فراخوان و فیلمبرداری برنامه، انتظار می‌رفت که این مسابقه در سال ۱۴۰۱ به عنوان یک ویژه برنامه نوروزی منتشر شود، اما به دلایلی پخش این مجموعه توسط پلتفرم میزبان برنامه آوای جادویی صورت نپذیرفت. این مساله، همانند بسیاری از مسابقه‌های خوانندگی در ایران، با ممیزی‌ها و حواشی متعدد در پخش مواجه شد.

 

پس از یک سال و نیم بلاتکلیفی در پخش و انتشار، در اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱، اعلام شد که این برنامه با تغییر پلتفرم میزبان خود در پخش، از تاریخ اسفند ماه ۱۴۰۱ به عنوان ویژه برنامه نوروزی وارد شبکه نمایش خانگی نیز خواهد شد. در پایان، برنامه آوای جادویی در اواخر اسفند 1401 از شبکه نمایش خانگی پخش شد. این برنامه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و باعث شد که تماشاگران بیشتری به این مسابقه علاقه مند شوند.


 

در برنامه آوای جادویی، مسابقه ای برای شناسایی استعدادهای خوانندگی برگزار می شد که شرکت کنندگان باید با خواندن قطعات موسیقی، اعضای هیئت داوری و تماشاگران را به خود متصل کنند. همچنین در هر قسمت از برنامه، یکی از هنرمندان معروف ایران به عنوان داور و مشاور بازی می کردند. این برنامه با حضور هنرمندان معروفی همچون حمیدرضا علیمردانی، فرهاد آسرایی، امین حیایی و ستارگان دیگر همراه بود.

 

با پخش برنامه آوای جادویی، نام محمد تهرانی به عنوان تهیه کننده این مسابقه و نام علی اوجی به عنوان مجری این برنامه مطرح شد. علی اوجی با اجرای قوی و موفق در برنامه آوای جادویی، به یکی از پرطرفدارترین مجریان برنامه های تلویزیونی در ایران تبدیل شد.

 

داوران برنامه آوای جادویی چه کسانی هستند؟

در آوای جادویی سعی شده است که از خوانندگان مطرح ایرانی نیز استفاده شود که محمد اصفهانی، رضا صادقی، محمد معتمدی و رضا یزدانی به عنوان داوران و مربیان این مسابقه نیز شاخته میشوند تمامی قوائد و اصول این مسابقه برگرفته از مسابقه بزرگ The voice نیز می باشد.


 

زمان پخش مسابقه آوای جادویی

همان طور که گفته شد پخش مسابقه بزرگ استعداد یابی خوانندگی آوای جادویی از اواخر اسفند ماه 1401 در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است و پنج شنبه ی هر هفته قسمت جدید آن منتشر می شود.


فرم ارسال نظر