» هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به چه میزان است؟ به طور کلی ، پایین بودن ارزش پول کشور ترکیه در مقایسه با پول آمریکا و اروپا موجب شده تا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه باشد.

لذا ، دانشگاه های ترکیه در ضمن ارائه آموزش هایی با کیفیت و در سطح جهانی ، از ارزان ترین شهریه ها نسبت به دانشگاه های آمریکایی و اروپایی برخوردارند که همین امر ، از جمله عوامل اصلی جذابیت تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف به خصوص رشته های پزشکی و دندانپزشکی است.

ابتدا لازم است تا به معرفی موسسه مهاجرتی مهرآفرین پرداخته شود. این موسسه از سال 98 فعالیت خود را شروع نموده است و پرونده های متعددی را به سرانجام رسانده است. به طور کلی موسساتی مانند studyingmedicineinturkey.com و mehraffarin.com و www.medlinkstudents.com در زمینه تحصیل پزشکی در کشور ترکیه فعالیت دارند و شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این موسسات اطلاعات خوبی کسب نمایید.


هزینه تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟ هزینه تحصیل در کشور ترکیه می تواند بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت باشد و به طور کلی ، هزینه تحصیل در رشته های پزشکی بالاتر از سایر رشته ها نظیر مهندسی و حقوق است.

همچنین ، دانشگاه های پزشکی ترکیه شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی هستند که از تفاوت های اصلی این دو نوع دانشگاه می تواند شهریه های دریافتی آن ها باشد ؛ چرا که هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور بالاتر است ؛ اما این در حالی است که شرایط ورود به این نوع از دانشگاه ها راحت تر می باشد.

اما باز هم برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه دارای شهریه های مناسبی هستند ؛ برای مثال ، شهریه دانشگاه باشکنت در گرایش های مختلف پزشکی می تواند به شرح زیر باشد:

دانشگاه باشکنت - شهریه هر ترم

دانشکده پزشکی - 11939 دلار

دانشکده دندانپزشکی -11939 دلار

داروسازی - 10148 دلار

دانشکده علوم بهداشت - 8357 دلار


در مجموع ، شهریه دانشگاه های پزشکی دولتی در ترکیه بین 240 تا 1500 دلار در هر سال خواهد بود که البته این شهریه می تواند با توجه به دانشگاه و زبان آموزش متفاوت باشد ؛ شهریه پزشکی دانشگاه خصوصی ترکیه نیز در حدود 14000 تا 27500 دلار می تواند باشد.

دقت کنید ، در صورتی که زبان آموزش برای تحصیل پزشکی در ترکیه را انگلیسی انتخاب نمایید ، به پرداخت شهریه بیش تری نیاز خواهد بود و از آن جا که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه پایین است ، لذا رقابت در این نوع دانشگاه ها بیش تر خواهد بود.


وکیل مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل پزشکی در این کشور در صورتی که آشنایی لازم با روندهای موجود در پرونده های تحصیلی را ندارید پیشنهاد میشود از یک مشاور مهاجرت به ترکیه استفاده نمایید. وکیل مهاجرت به ترکیه ابهامات شما را برطرف می‌سازد و به شما کمک می‌کند تا در پرونده به بهترین نتیجه برسید.


هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دوره دندانپزشکی در ترکیه 5 سال است و هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با توجه به دانشگاه می تواند متفاوت باشد ؛ میانگین هزینه تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی بین 1835 تا 27500 دلار خواهد بود:

در ادامه شهریه و هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را مورد بررسی قرار داده ایم:

نام دانشگاه - نوع مدرک و مدت دوره - شهریه سالانه

دانشگاه آنکارا - کاردانی دندانپزشکی: 5 سال - 3158 دلار

دانشگاه مارمارا - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 5000 دلار

دانشگاه استانبول (Cerrahpasa) - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 1835 دلار

دانشگاه یدی تپه - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 27500 دلار

دانشگاه باهچه شهیر - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 27500 دلار

دانشگاه آیدین استانبول - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 17500 دلار

دانشگاه مدیترانه شرقی - کارشناسی دندانپزشکی: 5 سال - 18250 دلار


هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه

علاوه بر هزینه های تحصیل در ترکیه ، دانشجویان می بایست به فکر تامین هزینه های زندگی در این کشور نیز باشند ؛ هزینه زندگی و اقامت دانشجو در کشور ترکیه بسته به شهر و سبک زندگی فرد ، متفاوت خواهد بود.

به طور کلی ، هزینه‌ های زندگی برای دانشجویان در کشور ترکیه می تواند بین 300 تا500 دلار هر ماهه باشد ؛ همچنین ، دانشجویان می بایست برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی در حدود 200 دلار هر ماهه هزینه کنند.

اما در صورتی که متقاضی قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی را نداشته باشد ، می بایست به دنبال آپارتمانی برای اجاره باشد و برای این موضوع هزینه ای را در نظر بگیرد که می تواند بر هزینه زندگی در ترکیه بیفزاید.

اما دقت کنید که از جمله روش های کاهش هزینه ها برای دانشجویان در ترکیه ، استفاده از تخفیفاتی است که برای سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است که این امر با ارائه ی کارت دانشجویی امکان پذیر است ؛ همچنین ، دانشجویان در ترکیه به صورت رایگان بیمه خواهند شد که این بیمه در مکان های درمانی خاصی معتبر است.

به طور کلی ، هزینه های زندگی در کشور ترکیه می تواند موارد زیر را شامل شود:

آیتم -هزینه

غذا در یک رستوران ارزان قیمت - 3.23 دلار

غذا در مک دونالد و یا رستوانی شبیه به آن - 3.05 دلار

شیر (یک لیتر) -0.72 دلار

فیله مرغ (یک کیلو گرم) - 2.59 دلار

گوشت قرمز (یک کیلو گرم) - 8.44 دلار

هزینه رفت و آمدهای ماهانه - 24.41 دلار

آپارتمانی در مرکز شهر (یک خوابه) - 187.77 دلار

آپارتمانی در مرکز شهر (سه خوابه) - 321.68 دلار

آپارتمانی در خارج از مرکز شهر (یک خوابه) - 121.43 دلار

آپارتمانی در خارج از مرکز شهر (سه خوابه) - 208.00 دلار


بورسیه ها تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه ها راهی عالی برای کاهش هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه می باشند و دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی را جهت حمایت از دانشجویان بین المللی دارای شرایط در نظر گرفته اند.

بورسیه های تحصیلی ترکیه با توجه به نوع دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده و در صورتی که متقاضی شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه را داشته باشد ، می تواند بدون پرداخت هزینه هایی چون هزینه خوابگاه ، هزینه بیمه سلامت و نیز شهریه دانشگاه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه مشغول شود.

علاوه بر این ، ممکن است به طور ماهانه حقوقی نیز به دانشجو تعلق گیرد که بدین ترتیب باز هم بر کاهش هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه تاثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی ، دولت ترکیه در حدود 111 برنامه ی بورسیه تحصیلی را برای دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند ، در نظر گرفته است.

از جمله بورسیه های تحصیلی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه شامل بورسیه علوم پزشکی ابن سینا ، بورسیه هایی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی جهت حمایت از متقاضیان بین المللی و نیز بورسیه های پژوهشی STRC می باشند.

جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://mehraffarin.com/study-medicine-in-turkey/



فرم ارسال نظر