» اپن کارت چیست؛ 6 دلیل استفاده از آن

اپن کارت چیست؛ 6 دلیل استفاده از آن

اگر فروشگاهی دارید و به تازگی تصمیم گرفته اید محصولات خود را از طریق دنیای اینترنت به فروش برسانید، ممکن است این سوال رایج برایتان پیش آید، اپن کارت چیست؟ 

اپن کارت یک پلتفرم ساده و رایگان است که شرایط لازم برای خرید و فروش محصولات آنلاین را امکان پذیر می سازد. با کمک این ابزار می توانید فروشگاه آنلاین خود را به صورت سفارشی طراحی کنید و با دسترسی به کد منبع یک کسب و کار ویژه برای محصولات داشته باشید. نحوه کار کردن با این ابزار بسیار ساده است و رابطه کاربری راحتی دارد.

همچنین امکانات زیادی برای مدیریت وب سایت در اختیار شما قرار می دهد و به خوبی می توانید بهترین نتیجه را از راه اندازی فروشگاه مشاهده کنید. در ادامه خواهیم گفت اپن کار چیست و با مزایای فوق العاده آن بیشتر آشنا می شوید.


اپن کارت چیست؟

اپن کارت پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و امکان به روز رسانی آن وجود دارد. نیازی نیست به صورت ماهانه برای استفاده از اپن کارت هزینه پرداخت کنید و به دلیل داشتن مدیریت فروشگاه قوی امکان سئو داخلی آن وجود دارد. همچنین قسمت های مختلف آن مانند محصولات، کدهای تخفیفی، سفارشات و قوانین مالی وب سایت را به خوبی می توانید مدیریت کنید و این امکان وجود دارد تم ها و ماژول های منحصر به فرد را با گسترش فروشگاه انتخاب کنید.

امروزه این نرم افزار با تقویت بیش از ۴۷۰,۰۰۰ کسب و کار اینترنتی به جهان معرفی شده است و فروشگاه های مختلف از این فرصت استفاده کردند و با ادغام کردن عملکردهای ویژه ای مانند درگاه های پرداخت و روش های حمل و نقل فروشگاه خود را به صورت حرفه‌ای در اختیار مخاطبین قرار می دهند.

منبع باز بودن این نرم‌افزار به این معناست که شخص می تواند با توجه به سلایق و خواسته اش محیط وب سایت را طراحی و شخصی سازی کند و امکان دسترسی به برنامه نویسی وجود دارد. در واقع اپن کارت مبتنی بر PHP و MVC طراحی شده که اعتماد و دسترسی توسعه دهندگان وب برای طراحی سایت های تجارت الکترونیکی با کارایی بالا محقق ساخته است. اما به طور کلی، ساخت فروشگاه با کمک این نرم افزار بسیار راحت است و حدود ۱۳ هزار افزونه آماده برای کاربر وجود دارد که با کمک آن ها می توانید ساختار و ویژگی های جذاب و چشم گیری برای فروشگاه خود طراحی کنید.


دلایل استفاده از آن

هنگام شروع برنامه نویسی برای طراحی سایت احتمالا با سیستم هایی همچون مجنتو و اپن کارت آشنا می شود. اما قبل از هر کاری باید بدانید مجنتو چیست یا اپن کارت چه ویژگی هایی دارد. مجنتو نیز یکی دیگر از سیستم ها وب ساز است که با امکانات متفاوتی ارائه می شود. اپن کارت نیز مانند هر نرم افزار و سیستم دیگری دارای ویژگی های خاصی است که با بررسی آن ها بهتر می‌توانید برای شروع کسب و کار اینترنتی تصمیم بگیرید.


1- بهره مندی از زبان فارسی

با کمک فروشگاه ساز اپن کارت می توانید به زبان فارسی دسترسی داشته باشید و فروشگاه خود را با زبان فارسی ایجاد کنید. همچنین امکان قرار دادن فروشگاه روی حالت چند زبان بودن وجود دارد و با استفاده از این ویژگی می توانید یک وب سایت بین المللی چند زبانه تجربه کنید.


2- دسترسی به قالب های متفاوت

این نرم افزار سایت ساز با ارائه قالب ها و الگوهای مختلف رایگان و پولی امکانات گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد و با کمک قالب های بهینه سازی شده می توانید فروشگاه خود را با سرعت بی نظیری لود کنید.

در واقع قالب ها به صورت فریم ورک های بک اند به صورت ساده و سریع اجرا می شوند و شامل ابزارها و ماژول های از پیش ساخته شده اند.


3- رایگان و در عین حال ساده بودن 

اپن کارت نرم افزاری رایگان است که برای استفاده از آن نیازی نیست هزینه ای پرداخت کنید. رایگان بودن این فروشگاه ساز باعث شده است از آن در کشورهای مختلفی استفاده کنند و سایت های مختلفی برای ارائه خدمات پشتیبانی و حتی آموزش داخل این نرم افزار حضور داشته باشند.

دسترسی و استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است و با مشاهده تنها چند فیلم آموزشی رایگان می توانید در کمترین زمان نحوه اجرا و نصب آن را یاد بگیرید، اما برای دسترسی به برخی ویژگی ها مانند طراحی پورتال سازمانی باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.


4- به روزرسانی به موقع و مفید 

هر ساله به تعداد فروشگاه هایی که از اپن کارت استفاده می کنند اضافه می شود و توسعه دهندگان بسیاری برای ارائه خدمات شان این سیستم را برمی گزینند. به همین دلیل، برخلاف دیگر سیستم های وب ساز آپدیت های به موقعی روی سیستم انجام می شود و با هر بار به روزرسانی امکانات جذابی اضافه و مشکلات قبل ناپدید می شود. 


5- دارای هزاران افزونه های متفاوت 

اپن کارت برای گسترش فروشگاه دارای هزاران افزونه یا ماژول است که همانند برنامه های جانبی طراحی شده اند و با اضافه کردن آن ها امکانات فروشگاه ارتقا پیدا می کند. خوب است بدانید هنگام استفاده از نسخه اولیه هیچ افزونه ای برای امکانات فروشگاه وجود ندارد و شما برای گستردگی خدمات باید قابلیت های مختلفی را از این طریق اضافه کنید.


6- سرعت عالی و دسترسی به بهترین رتبه سئو

از دیگر مزایای اپن کارت، سرعت بالای آن است. این ویژگی روی موتورهای جستجو گوگل تاثیر فوق العاده ای دارد و به ارتقا رتبه سئو سایت کمک بزرگی می کند.

در واقع نحوه برنامه نویسی این نرم افزار به گونه است که درخواست ها در کمترین زمان پردازش و پاسخ آن ارسال می شود. اما اگر از پلت فرم ورد پرس استفاده می کنید و نگران سرعت آن هستید، تنها راهکار رفع مشکل استفاده از بهترین افزونه کش وردپرس است که به ارتقا رتبه سئو نیز کمک بزرگی می کند.

نتیجه گیری

حال که می دانید اپن کارت چیست به عنوان فردی که تصمیم گرفته اید فروشگاه تجاری خود را با کمک این پلت فرم اجرا کنید با اطمینان بیشتری در این راه قدم می زنید، اما برای رفع برخی مشکلات اپن کارت مجبور هستید از پشتیبان یا فرد متخصص کمک بگیرید.

ویژگی های مختلف این فضا موجب می شود چگونگی خدمات رسانی فروشگاه خود را با سلیقه تان طراحی کنید و هر چیزی که برای موفقیت بیشتر نیاز است، قابل دسترسی است.

 منبع: emizentech.com


فرم ارسال نظر