» ضرورت استفاده از مکمل مولتی ویتامین چیست؟ خرید انواع مولتی ویتامین از بادی من

ضرورت استفاده از مکمل مولتی ویتامین چیست؟ خرید انواع مولتی ویتامین از بادی من

یکی از مهمترین فاکتورها در بدن به منظور حفظ سلامت و عملکرد نرمال وجود و تامین کافی و به موقع ریز مغذی ها میباشد. انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها شامل ریز مغذی های مهمی هستند که در کنار درشت مغذی هایی به مانند انواع کربوهیدراتها، پروتئین از منابع مختلف و متفاوت در کنار چربی های مفید باعث میشوند که شما یک بدن سالم داشته باشد. امروزه و با توجه به زندگی ماشینی و مدرن، تامین بسیاری از فاکتورهای غذایی مورد نیاز در بدن موضوعی زمانبر و دشوار است. استرس، آلودگی، کمبود ارزش غذایی فست فودها و نوع طبخ نامناسب غذاها و غذاهای از پیش آماده فریز شده و...انواع ویتامین ها در آنها را از بین میبرد و یا از مقدار آنها کاسته میشود؛ در نتیجه تامین ریز مغذی ها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی، برای بدن سخت و دشوار شده و بدن را با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه میسازد.


عوارض کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن

تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن به حد کفایت و نیاز ضروری و حیاتی محسوب میشوند و کمبود هرکدام میتواند بر عملکرد کلی بدن تاثیر منفی ایجاد نماید. مثلا کمبود ویتامین D بدن را با مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان، مشکلات مفصلی، احساس ضعف و خستگی و افسردگی مواجه میکند؛ یا برای مثال کمبود ویتامین C باعث ضعف سیستم ایمنی، خونریزی لثه و...میشود. کمبود مواد معدنی به مانند کلسیم، منیزیم و فسفر نیز مشکلاتی به مانند اختلال در عملکرد سیستم عصبی، پوکی استخوان، مشکلات قلبی عروقی، گرفتگی عضلات و...ایجاد میکند. خرید هر یک از این مکمل ها به تنهایی و تعیین دوز صحیح مصرف تنها در صورت کمبود بسیار شدید آنها توسط پزشک متخصص توصیه میشود. بنابراین یک فرد، نیاز به خریداری جداگانه انواع مکمل ویتامینه یا ماده معدنی به صورت جداگانه را در شرایط عادی بدنی خود نخواهد داشت.


آیا مصرف مولتی ویتامین باعث چاقی میشود؟

امروزه انواع مولتی ویتامین با در نظر گرفتن دوز روزانه و میزان دقیق نیاز بدن توسط متخصصین طی سال ها تحقیق و بررسی براساس سطح کیفی و فرمولاسیون خود، دارای حداقل ۵ تا حتی ۵۰ ریز مغذی میباشند که میتوانند تمامی نیازهای بدن را بدون ایجاد عارضه تامین نمانید. مولتی ویتامین ها در انواع اشکال فیزیکی قرص، سافت ژل، کپسول، قرص جوشان و پودر تولید میشوند. یک باور غلط و اشتباه در میان افراد وجود دارد که مصرف ویتامینها و مواد معدنی باعث چاقی میشود. متاسفانه این باور غلط به خصوص در کشورمان ایران به وجود آمده است و هیچ جنبه علمی ندارد. در حالی که برعکس این موضوع صدق میکند؛ یعنی کمبود ویتامین ها و مواد معدنی میتواند متابولیسم و سیستم هورمونی، سیستم گوارشی شما را دچار اختلال نماید و اختلال در هر یک از این سیستم ها به خودی خود میتواند چاقی و تجمع چربی را به همراه داشته باشید. ریز مغذی ها شامل ( ویتامینها – مواد معدنی – آنزیم ها و...) تقریبا هیچ کالری ندارند و ماده فاقد کالری فاقد انرژی بوده و نمیتواند سوزانده به عنوان انرژی در بدن سوزانده شود و یا در صورت عدم مصرف باعث تجمع چربی گردد. کالری، در درشت مغذی ها و مخصوصا کربوهیدرات و قند های ساده وجود دارد؛ منابعی که به وفور در انواع خوراکی ها و تنقلات یافت میشوند که مصرف بیش از حد آنها در کنار مصرف بی رویه چربی های اشباع سبب بروز افزایش وزن، تجمع چربی و به اصطلاح روزمره چاقی میشوند.


نکته ی بعدی در مورد مولتی ویتامینها این است که آنها ممکن است در رده کودکان و بزرگسالان به صورت جداگانه طراحی و تولید شوند و حتی مولتی ویتامین برای نوزادان و خردسالان در حال رشد نیز موجود میباشد و به صورت اختصاصی تولید شده است. این مکمل ها به دو دسته ی جداگانه مولتی ویتامین مخصوص بانوان و مولتی ویتامین مخصوص آقایان تولید میشوند و در هر دسته نیازهای فردی بر اساس جنسیت شخص، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. مولتی ویتامین ورزشی نیز امروزه توسط ورزشکاران، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و دارای افزودنی های انرژی زا٬ بهبود سیستم هورمونی٬ ریکاوری و…هستند. استفاده از انواع ویتامینها و مواد معدنی میبایست تحت نظر پزشک و متخصص صورت بگیرد و در صورت کمبود این دسته از ریزمغذی ها در بدن تجویز شوند و مصرف خودسرانه آنها ممکن است به بدن آسیب وارد کند و باعث بیماری شود. یکی از مولتی ویتامین های مورد توجه و با کیفیت به انتخاب بادی من مولتی کمپلکس ویتالی تون میباشد.


روش مصرف بر اساس برند، سن، دوز هر کپسول یا قرص و براساس شرایط فردی هر شخص ممکن است کاملا متفاوت باشد و نیاز است در مورد روش و شیوه مصرف از پزشک و متخصص و یا واحد مشاوره بادی من کمک بگیرید. ما همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم بهترین ها را به شما ارائه نمائیم. مولتی ویتامینهایی که در فروشگاه اینترنتی بادی من به شما معرفی و برای فروش ارائه میشوند؛ دستچینی از بهترین برندهای مولتی ویتامین دنیا میباشند و در بخش کنترل کیفی بادی من، تمامی آنها مورد بررسی و تست تیم تخصصی ما قرار گرفته‌اند.


بادی من

جمع بندی

در اینجا تنوع برند در کنار کیفیت برندها مد نظر ما بوده و هست تا کیفیت فدای کمیت نشود. در حدود ۱۳ ویتامین و ۱۵ ماده معدنی هستند که برای سلامتی شما ضروری می باشند. بسیاری از آنها مسئول تولید آنزیم ها و هورمون های بدن هستند، برخی ایمنی بدن را تقویت می کنند و باعث می شوند که اعصاب و اندام های شما به درستی کار کنند. در حقیقت، بدن شما برای تولید مثل، حفظ رشد و تنظیم فرآیندهای بدن، تنظیم سوخت و ساز و... به این مواد مغذی نیاز دارد. مولتی ویتامین ها می توانند بسیاری از این ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه دهند اما در مقادیر مختلف. آنها همچنین می توانند حاوی مواد دیگری از جمله عصاره و ریشه گیاهان با خواص و ویژگی های منحصر به فرد، اسیدهای آمینه یا اسیدهای چرب ضروری نیز باشند. به خاطر داشته باشید که ترکیبات مولتی ویتامین ها ممکن است از غذاهای واقعی یا به صورت مصنوعی تهیه شده باشند، بنابراین، خرید آن از یک فروشگاه معتبر بسیار ضروری است. شما میتوانید بهترین و با کیفیت ترین مولتی ویتامین های شناخته شده و معتبر را از بادی من خریداری نمائید.


فرم ارسال نظر