» 4 دلیل وسوسه‌انگیز که شما را به واردات از چین ترغیب می‌کند!

4 دلیل وسوسه‌انگیز که شما را به واردات از چین ترغیب می‌کند!

امروزه واردات از چین به‌عنوان یک تجارت پرسود و با مزیت بالا برای تاجران محسوب می‌شود. علت این امر آن است که اقتصاد چین رشد رو به بالایی داشته و میزان تولید ناخالص آن نیز در این رشد اقتصادی سهیم بوده است. این رشد اقتصادی موجب شده تا چین میزان تولید خود را افزایش داده و کالاهای مورد نیاز سایر کشور‌ها را نیز فراهم کند. به همین‌ جهت است که به چین لقب کارخانه جهان را داده‌اند.

یکی از نکته‌های مهم آن است که تاجران باید در خصوص واردات از چین با اصول و نحوه این کار آشنا باشند. مزیت مهمی که دارد این است که ریسک کمتری در تجارت ایجاد کرده و سبب سودآوری بیشتر می‌شود. در واقع شما به‌عنوان واردکننده کالا از چین باید با کارخانه‌های مختلف در این کشور، انواع کالاهای مصرفی، کیفی، قیمت، و هزینه‌های حمل‌ونقل و گمرک آشنا باشید. ویژگی‌ها و مزایای مهمی که در تولید و واردات کالاهای چینی وجود دارد باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به انجام آن ترغیب شوند.  

دلایل مهم برای واردات از چین

قبل از انجام هر معامله‌ای لازم است تا منافع و مضراتی که در پی دارد را شناسایی کنید. واردات از چین می‌تواند منافع زیادی را برای واردکنندگان داشته باشد. دلایل زیر به اثبات این موضوع کمک می‌کند. علاوه بر این، وجود شرکت‌های بازرگانی که در این حوزه تجربه داشته به واردات سودآور کمک بزرگی می‌کنند. شرکت بازرگانی وانیکس بیش از 11 سال سابقه در امر واردات داشته و به تاجران کمک می‌کند تا از مزایای این تجارت سودآور بهره‌مند شوند.

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید


1.    قیمت مناسب کالاها 

یکی از ویژگی‌های مهم در کشور چین این است که قیمت کالاهای تولیدی بسیار ارزان است. در واقع هزینه تولید کالاها کمتر از سایر کشور‌هاست؛ زیرا‌ چین دارای نیروی کار زياد و ارزان بوده و عوارض و مالیات بر بخش تولید در این کشور پایین‌تر یا در حد صفر است. همچنین دولت چین برای افزایش تولید به کارخانه‌ها یارانه می‌دهد.

 کارخانه‌های زیادی در این کشور ایجاد شده و رقابت‌پذیری بین آنها باعث تولید بیشتر شده است؛ این موضوع سبب شده که شما هر نوع کالایی را که بخواهید در حجم‌های بالا و با کیفیت‌های متفاوت تهیه نمایید. کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات چینی یکی از دلایل مهم افزایش واردات از چین است در حقیقت بر خلاف باوری که وجود دارد کالاهای چینی در بسیاری از موارد مرغوب و با بهترین متریال تهیه می‌شوند. 

همچنین با افزایش تقاضا برای کالاهای چینی فروشندگان نیز رویه خود را تغییر داده و به تولید کالاهایی باکیفیت و مرغوبیت بیشتر پرداختند. درنتیجه شما می‌توانید در واردات از چین هر نوع کالایی را با کیفیت‌ متنوع و قیمت مناسب از سطح پایین تا بالا تهیه نمایید.


2.     سفارشی‌سازی تولید کالاها

یکی دیگر از مواردی که سبب می‌شود تا تجارت از چین به‌صرفه باشد، سفارشی‌سازی محصولات است. در واقع اگر شما می‌خواهید محصولی با برند خود تولید کنید می‌توانید با تولیدکنندگان چینی این موضوع را در میان گذاشته و با همکاری آن‌ها کالای مورد نظر را دریافت کنید. 

نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که داشتن یک برند تجاری باعث اعتماد بیشتر مردم به کسب‌وکار شما می‌شود و از این رو میزان فروش و سود افزایش قابل توجهی خواهد داشت. سفارشی‌سازی در کشور ‌ما هزینه‌های بالایی داشته و این سبب می‌شود تا بسیاری از تاجران از آن صرف نظر نمایند. اما هزینه‌های سفارشی‌سازی کالا در چین هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد.


3.    کالاهای منحصربه‌فرد و کمیاب

شاید اکنون زمان خوبی برای این باشد که تصورات درمورد کالاهای بنجل و یکنواخت چینی را کنار بگذاریم. از خواندن این جمله تعجب نکنید، زیرا این واقعیتی است که درمورد کالاهای ساخت چین وجود دارد. پیش‌تر خواندید که کارخانه‌های زیادی در این کشور مشغول تولید هستند و این سبب رقابت بیشتر بین آنها شده است. با افزایش رقابت تولیدکنندگان سعی می‌کنند تا کیفیت و خلاقیت را افزایش داده تا از این طریق بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. 

آنها با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته، کالاهایی را تولید می‌کنند که شما را ترغیب به خرید و واردات آنها خواهد کرد. از طرفی مشتریان زیادی که چین از سراسر دنیا دارد باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در تولید کالاها شده است.


4.    حاشیه سود بالا

هدف همه کسب‌وکارها و تجارت‌ها افزایش سود است. یعنی همه افراد به دنبال راهی هستند که سود خود از معاملات را افزایش دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که واردات از چین می‌تواند شما را این هدفتان برساند.

 همان‌طور که بیان شد، قیمت کالاهای تولیدی در چین بسیار کم بوده و اگر بتوانید آنها را شناسایی و از راه درست به کشور وارد کنید، قطعاً حاشیه سود شما افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. شرکت بازرگانی وانیکس این امکان را برای واردکنندگان ایجاد کرده تا با واردات کالاهای ارزان و سودآور بتوانند سود خود از تجارت با کشور چین را افزایش دهند.


چگونگی انجام واردات کالا از چین

برای یک واردات عالی و به‌صرفه از چین رعایت یک سری از موارد لازم ضروری است. ما در ذیل به این موارد اشاره می‌کنیم. دقت کنید که هرگونه اشتباه در این فرایند ممکن است باعث ایجاد ضرر و زیان شود. پس قبل از اقدام به این باید به‌خوبی این مسیر را شناسایی کرده تا متحمل زیان نشوید.


انتخاب محصول مناسب

برای یک تجارت سودآور شما باید تمامی جوانب کار را بسنجید و سپس با توجه به سرمایه و اطلاعات کسب شده نوع محصول خود را انتخاب کنید. درواقع شما باید به دنبال کالایی باشید که علاوه بر کیفیت، متقاضیان آن در بازار هم بالا باشد. نکته دیگر در خصوص انتخاب کالا‌های وارداتی آن است که شما باید محصولی را انتخاب کنید که همواره در تمامی زمان‌ها، تقاضا داشته باشد.

 کالاهایی که به یک‌باره ترند شده و فقط تا یک مدت‌زمان خاصی مد هستند گزینه مناسبی برای تجارت طولانی‌مدت محسوب نمی‌شوند. در واقع عموم مردم از این نوع کالاها استفاده نکرده و مشتریان شما محدود به موارد خاصی خواهد بود که این نمی‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد.


یافتن تأمین‌کننده معتبر

 در قدم بعد لازم است که شما تأمین‌کننده معتبر و مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای یافتن تأمین‌کننده مناسب چندین راه وجود دارد. شما می‌توانید به کشور چین سفر کنید و تأمین‌کنندگان کالا را از نزدیک ببینید. اما باید هزینه‌های بالای سفر مانند هزینه رفت‌وآمد، اقامت و موارد دیگر را پرداخت کنید؛ بنابراین سفر به چین روش مقرون‌به‌صرفه‌ای نخواهد بود. 

در روش بعد شما می‌توانید از طریق شرکت‌های تجاری مطمئن در چین از تأمین‌کننده مورد نظر آگاه شوید. شرکت بازرگانی وانیکس به شما کمک می‌کند که با توجه به نیاز‌هایتان بهترین تأمین‌کننده را پیدا کرده و از این جهت هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم امکان خرید آسان و مطمئن فراهم خواهد شد.


بررسی و خرید محصول

بعد از اینکه محصول و تأمین‌کننده آن را انتخاب کردید باید نسبت به کیفیت کار نیز مطمئن شوید. در واقع سعی کنید به‌جای خرید عمده ابتدا چندین نمونه از تأمین‌کننده دریافت و بررسی کنید. مشاهده نمونه به شما آگاهی عمیق‌تری نسبت به محصول می‌دهد. 

توجه داشته باشید که برای یک کسب‌وکار مطمئن علاوه بر قیمت پایین اجناس، کیفیت کار نیز بسیار اهمیت دارد. پس اگر کالایی ارزان‌قیمت بدون کیفیت مطلوب تهیه نمایید به نتیجه سوددهی خود در بلندمدت نخواهید رسید، زیرا که مشتریان خود را از دست خواهید داد. خرید از علی بابا چین یکی از گزینه‌ها برای تهیه کالا از این کشور است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.


حمل‌ونقل کالا

روش‌های مختلفی برای حمل‌ونقل کالاها از چین به ایران وجود دارد. شما با توجه نوع کالا و بودجه خود می‌توانید برای واردات از کشور چین اقدام کنید. حمل‌ونقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی، انواع گزینه‌های حمل کالا از چین هستند.

 ارسال از مسیر هوایی زمان کمتری را صرف می‌کند اما با توجه به هزینه‌های آن برای ارسال کالاهای خریداری شده با سرمایه کم، مناسب نیست. اگر وقت کافی برای حمل‌ونقل کالا دارید می‌توانید از روش‌های زمینی یا ریلی استفاده نمایید. هزینه‌های حمل‌ونقل در این روش نسبت به روش هوایی کمتر است و از این رو باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سود خواهد شد.


ترخیص کالاهای از گمرک

شاید بتوان گفت که یکی از کارهای زمان‌بر و پرهزینه در امر واردات، ترخیص کالاها از گمرک است. کالاهایی که به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، لازم است تا از گمرک عبور کرده و به دست واردکنندگان برسند. کوچک‌ترین بی‌دقتی در این مرحله باعث ایجاد مشکلات بزرگی خواهد شد. یعنی در برخی موارد ممکن است این اشتباهات در ترخیص موجب می‌شود که کالای شما به‌عنوان یک کالای قاچاق شناخته شود. 

با توجه به اینکه انجام مراحل ترخیص از گمرک دردسرهای زیادی دارد بهتر است که آن را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید. شرکت بازرگانی وانیکس با داشتن تجربه بالا می‌تواند در این امر مهم به شما کمک کند تا کالاها را در حداقل زمان ممکن تحویل بگیرید. این شرکت بازرگانی صفر تا صد مراحل واردات از چین را انجام داده و کالاها را درب انبار به شما تحویل خواهد داد.


خرید از علی بابا چین و نکاتی که باید به آن توجه کنید

همواره یکی از گزینه‌های سفارش و واردات کالا، خرید علی بابا چین است. علی بابا یکی از پلتفرم‌های خرید خرده و عمده از چین است که با ارائه محصولاتی متنوع، باکیفیت و همچنین با قیمت مناسب به یکی از بستر‌های بین‌المللی خرید و واردات کالا تبدیل شده است. آنچه که سایت علی بابا را خاص‌تر می‌کند وجود تعداد زیادی از تأمین‌کنندگان چینی در آن است. 

برای خرید از علی بابا چین با وانیکس کلیک کنید


موضوعی که وجود دارد این است که شما می‌خواهید سرمایه کثیری را در این مسیر صرف کنید پس باید یک خرید مطمئن داشته باشید. سایت علی بابا در این راه به شما کمک خواهد کرد. به این نکته دقت داشته باشید که برای خرید از علی بابا چین به دام افراد کلاهبردار نیفتید. بدین منظور تأمین‌کنندگانی که دارای نشان طلایی هستند را انتخاب کنید. 


مزایای واردات از دبی با سرمایه کم

امروزه دبی به‌عنوان یکی از شهر‌های تجاری برای واردات کالا محسوب می‌شود. در حقیقت طی سال‌های اخیر نمایندگی‌های تجاری بسيار زيادی در دبی ایجاد شده و کالا‌های زیادی عرضه می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را در هر زمینه‌ای مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل و بسیاری از موارد دیگر را از دبی به کشور وارد کنید.

برای واردات از دبی با سرمایه کم با وانیکس کلیک کنید


 هر چند که قیمت‌ کالاهای لوکس در دبی نسبت به چین ممکن است بیشتر باشد ولی همواره کالاهای ارزان و مناسب برای واردات نیز وجود دارد. برای این کار تنها لازم است که کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب را شناسایی کرده و از راه‌های کم‌هزینه وارد کشور کنید. یکی دیگر از مزایای روابط تجاری با دبی این است که امکان واردات کالاهای خارجی که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان مستقیماً از آن کشورها وارد کرد، فراهم شده است.


هزینه‌های واردات از دبی

همانند واردات از چین، در واردات از دبی نیز عوامل زیادی بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند. یکی از این هزینه‌ها، هزینه حمل‌ونقل است. دبی در همسایگی ایران قرار دارد و همین موجب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و تسریع در واردات می‌شود. یعنی شما به‌راحتی و با طی‌کردن مسیری کوتاه می‌توانید کالاهای خود را وارد نمایید. برای حمل کالاها از دبی به ایران، از مسیر دریایی و هوایی استفاده می‌شود که مسیر هوایی هزینه بیشتری را به دنبال دارد. 

هزینه‌های گمرکی یکی دیگر از این عوامل است. در کشور امارات برای افزایش صادرات تعرفه‌های گمرکی را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. این باعث شده تا هزینه کلی واردات کاهش قابل توجهی داشته و امکان واردات از دبی با سرمایه کم نیز فراهم شود. ته لنجی یکی از مهم‌ترین عوامل برای کاهش هزینه‌های واردات از دبی است. 

در این روش از لنج‌ برای حمل محموله‌ها استفاده می‌شود. مزیتی که در حمل با ته لنجی وجود دارد، این است که دیگر نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی در ایران وجود ندارد. شرکت بازرگانی وانیکس به واردکنندگان کمک می‌کند تا با صرف کمترین هزینه کالاهای مورد نیاز و معتبر را از دبی وارد کرده و سود بیشتری را به دست بیاورند.



فرم ارسال نظر