» پیش بینی قیمت دلار کانادا

پیش بینی قیمت دلار کانادا

دلار کانادا یا همانCAD ، جزو شناخته شده ترین واحدهای پولی دنیا محسوب می شود. به همین منظور صرافی های زیادی در کانادا خدمات گسترده ای از قبیل نقل و انتقال وجه، حواله، انتقال ارز و خرید دلار در کانادا را ارائه می دهند. پس اگر قصد دارید از خارج از کانادا برای فردی که در ایران زندگی می کند، حواله انتقال دهید، باید به صرافی های معتبری مراجعه کنید که در کانادا فعالیت می کنند و سال ها سابقه در زمینه ی انجام این قبیل از کارها دارند.

درباره پیش بینی قیمت دلار کانادا در سایت گنجینه بخوانید.


پیش بینی نرخ دلار کانادا

از آغاز جنگ جهانی دوم تا سال 1950 و بازهم از سال 1962 تا 1970، ارزش دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا ثابت بود. بانک کانادا مسئول مداخله در بازار برای حفظ ارزش ثابت ارز بود. در حال حاضر، بین دلار کانادا و هر ارز خارجی توسط عواملی مانند عرضه و تقاضا نرخ مبادلاتی مشخص می شود. عواملی که باعث افزایش (یا کاهش) تقاضا برای دلار کانادا یا کاهش (یا افزایش) تقاضا برای ارز خارجی می‌شوند، تاثیر صعودی یا نزولی بر نرخ ارز دارند.


عوامل موثر بر ارزش دلار کانادا

براساس اصول اقتصادی و شواهد علمی، عواملی هستند که اثرات قابل پیش بینی روی نرخ ارز دارند. با این حال، پیش بینی نرخ دلار کانادا در آینده دشوار است، چون تمام این عوامل به یکدیگر مرتبط می باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

·       نرخ بهره: نرخ های بهره نسبتاً بالاتر در کانادا تقاضای سرمایه گذاران خارجی را برای اوراق بهادار دلار کانادا افزایش می دهند. با این حال، نرخ بازده سرمایه گذاران خارجی به قیمت دلار کانادا در آینده بستگی دارد. در صورتی که سرمایه گذاران خارجی پیش بینی کنند که ارزش دلار کانادا کاهش پیدا می کند، نرخ بهره بالاتری را برای اوراق بهادار دلار کانادا می خواهند.

·       قیمت کالاها: ارزش دلار کانادا ارتباط نزدیکی با میزان قیمت کالاهای جهانی دارد. کشور کانادا یک کشور صادر کننده ی کالاها به کشورهای دیگر است و نسبت به ایالت متحده و سایر کشورها میزان صادرات بیشتری دارد. وقتی که قیمت کالاها افزایش پیدا می کند، اوضاع تجارتی کانادا نیز بهبود پیدا می کند، چون کالاهای آن نسبتاً ارزش بیشتری بدست آوردند. در نتیجه، نرخ دلار کانادا نیز افزایش پیدا می کند. البته، این امکان وجود دارد که عکس این موضوع نیز رخ دهد و کالاهایی با قیمت ضعیف تر باعث کاهش قیمت دلار کانادا شوند.

·       نرخ تورم: نرخ تورم نشان دهنده ی این است که سطح قیمت ها به مرور زمان افزایش پیدا می کند. اگر تورم در کانادا از نرخ تورم در کشورهای دیگر بیشتر شود، این امر باعث کاهش قدرت خرید دلار کانادا نسبت به ارزهای خارجی می شود. این کاهش قدرت خرید دلار کانادا باعث می شود که ارزش دلار کانادا نیز کاهش پیدا کند. البته عکس این موضوع یعنی افزایش قدرت خرید دلار کانادا هم باعث افزایش ارزش دلار کانادا خواهد شد. تورم پایدار و نسبتاً پایین در کانادا تأثیر مثبتی بر نرخ ارز دارد.

·       تجارت بین ‌المللی کالا و خدمات: زمانی که در کشوری صادرات از واردات بیشتر می ‌شود ، روی نرخ ارز فشار صعودی وارد می‌کند (تقاضا برای ارز بیشتر از عرضه است). زمانی که کشوری کسری تجاری دارد و واردات از صادرات بیشتر انجام می شود، میزان نرخ ارز روند نزولی یا کاهشی دارد(عرضه ارز از تقاضا بیشتر است).

·       سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی: جریان سرمایه گذاری خارجی در کانادا تقاضای خارجی ها برای دلار کانادا را افزایش می دهد و نرخ ارز را نیز بالا می برد. سرمایه گذاری مستقیم کانادایی ها در خارج از کشور نیز نتیجه ی معکوس به دنبال دارد. پرداخت بدهی به خارجی ها باعث کاهش نرخ ارز کانادا می شود.

·       بهره وری: میزان بهره وری یک کشور می تواند روی نرخ دلار کانادا تاثیر افزایشی یا کاهشی داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتیکه میزان بهره وری در کشور کانادا بیشتر ایالات متحده بود، قیمت کالاهای کانادایی رقابتی ‌تر می‌شد و به مرور زمان، تولید و صادرات کانادا افزایش پیدا می کرد و این باعث میشد که میزان تقاضا برای دلار کانادا بیشتر شود.

درباره سرمایه گذاری در کانادا بخوانید.


پیش بینی قیمت دلار کانادا توسط اقتصاددانان

در طول مارس 2020، دلار کانادا با شروع رکود ناشی از ویروس کووید به پایین ترین حد چهار سال گذشته، نزدیک به 68 سنت آمریکا سقوط کرد. فدرال رزرو ایالات متحده و بانک کانادا نرخ بهره خود را به پایین ترین سطح تاریخی کاهش دادند. دو بانک مرکزی، خرید اوراق خزانه و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن را آغاز کردند. خرید اوراق قرضه باعث افزایش قیمت دلار و کاهش بازدهی می شود. بانک ها و مؤسسات مالی نرخ وام خود را بر اساس بازده اوراق قرضه دولتی قرار دادند. همچنین، فدرال رزرو برای تشویق بانک ها به افزایش مبلغ وام، ذخایر مورد نیاز بانک های بزرگ را کاهش داد.


مزایای انتقال پول به کشور کانادا از طریق صرافی ها

اگر به دلایل مختلف مانند پرداخت شهریه، انتقال پول از ایران به کانادا یا بالعکس از کانادا به ایران و حواله نیاز به استفاده از خدمات صرافی ها دارید، باید به دنبال صرافی مطمئن باشید. انتقال وجه به کشور کانادا از راه صرافی ها، مزایایی نیز به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

·       هیچگونه محدودیت و مانعی برای انتقال وجه وجود ندارد.

·       شما می توانید با خیال راحت پول را به هر کجا خواستید انتقال دهید. البته، حتماً توجه داشته باشید که صرافی مطمئنی را انتخاب کنید که آدرس و مکان ثابت و سابقه ی کاری نیز داشته باشد.

·       شما می توانید به راحتی از طریق صرافی به کشورهای دیگر پول انتقال دهید و حواله کنید.


پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

دلار کانادا بار دیگر به پایین ترین سطح خود در سال 2021 نزدیک شده است. بازهم به علت شیوع گونه ی جدید کرونا یعنی امیکرون، ارزها با مشکلاتی مواجه شدند. همچنین، نوسانات عمومی در بازارهای مالی که به دلیل کشف گونه جدید کووید 19 صورت گرفته است، به نفع دلار آمریکا است. صادرات کلیدی کانادا از زمان اوج خود در حدود یک ماه پیش 20 درصد کاهش یافته است و با نشست اوپک برای بحث در مورد تعویق احتمالی افزایش عرضه، 2 درصد کاهش یافته است. این موارد تنها برخی از استدلالات درباره دلار کانادا بود و پیش بینی قیمت دلار کانادا در آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد که کمی قبل درباره ی آنها صحبت کردیم. همچنین، نرخ دلار کانادا با توجه به عوامل مختلف ممکن است روند صعودی و نزولی داشته باشد. عوامل مهمی که باعث تاثیر در قیمت دلار کانادا در روزهای آینده می شوند، عبارتند از:

·       سیاست های بین المللی

·       میزان نرخ بهره کانادا

·       بهای نفت و سایر فلزات

·       میزان استخدام و ایجاد مشاغل


نکات لازم در رابطه با انتقال پول و حواله به کانادا

به منظور ممانعت از بروز مشکلات احتمالی، در فواصل زمانی ثابت اقدام به واریز مبلغی ثابت و منظم نکنید. از آنجاییکه منبع پول شما مشخص نمی باشد، این امکان وجود دارد که این مورد به عنوان پولشویی شناخته شود که یک نوع جرم محسوب می شد.

·       مدارکی که برای انتقال پول نیاز دارید را حتماً همراه خود داشته باشید.

·       در صورتیکه قصد واریز مبلغ زیادی را داشته باشید، بانک ممکن است که از شما گزارشی مبنی بر واریز پول به حساب را دریافت کند.

·       نکته ی مهمی که باید در نظر بگیرید، مالیات است. اگر به دولت کانادا اعلام کرده باشید که مبلغی که حواله و انتقال داده شده از محل درآمد شما در کشور ایران است و به علت فروش ملک یا سهام به شما منتقل شده است، باید مالیاتی را بابت این پول بپردازید.

·       مدارکی از قبیل اطلاعات شخصی مانند اسم و فامیل، تلفن، آدرس، کپی از کارت های شناسایی مانند گواهی نامه، کارت ملی و گذرنامه، اطلاعات بانکی و شماره حساب و شماره ترانزیت برای حواله دلار به کانادا مورد نیاز است.


اصطلاحات رایج مورد استفاده در صرافی های کانادا

آیا به صرافی ها مراجعه کردید و اصطلاحاتی به گوشتان خورده است که اطلاعاتی درباره ی آنها ندارید؟ در این بخش شما را با این اصطلاحات رایج صرافی ها آشنا می کنیم. شما می توانید برای واریز وجه، انتقال پول، ارسال و دریافت حواله و خرید ارز از خدمات صرافی های معتبر کانادا استفاده کنید ولی بهتر است در ابتدا با چند اصطلاح متداول صرافی ها نیز آشنا شوید.

  • نرخ حواله فروش: اگر قصد داشته باشید که حواله را تهیه کنید، صرافی می تواند حواله را با قیمت بیشتری بفروشد و به این نرخ حواله فروش می گویند. 
  • نرخ ارز دولتی: به منظور واردات انواع کالاهای ضروری مانند دارو استفاده می شود.
  • نرخ سامانه نیما: اگر قصد داشته باشید که از طریق سامانه نیما یا کارت بازرگانی، حواله را به فروش بگذارید، از نرخ سامانه نیما استفاده می شود.
  • نرخ حواله خرید: در صورتیکه حواله داشته باشید، صرافی می تواند حواله را از شما با قیمت کمتری خریداری کند که به این قیمت نرخ حواله خرید می گویند.
  • کارمزد صرافی: هنگام انجام خدماتی از قبیل فروش حواله یا انتقال وجه ممکن است که صرافی ها مبلغی پول را به عنوان کارمزد از شما اخذ کنند. شما می توانید مبلغ دقیق کارمزد را از صرافی ها جویا شوید.

صرافی‌ های ایرانی در کانادا

اگر در کانادا ساکن هستید و قصد استفاده از خدماتی از قبیل حواله ارزی به ایران را دارید، با مراجعه به صرافی های معتبر ایرانی در کانادا از خدمات این صرافی ها استفاده کنید.  

سوالات متداول

·       کدام راه برای ارسال پول از کانادا به ایران مناسب است؟

بهترین راه ارسال پول به ایران، مراجعه به صرافی ها و استفاده از خدمات صرافی های معتبر موجود در کانادا است.

·       امکان حواله به کدام یک از بانک های کانادا وجود دارد؟

بانک های مونترال، رویال آر بی سی و تی دی بانک جزو آن دسته از بانک هایی هستند که به منظور ارسال حواله های ارزی مورد استفاده قرار می گیرند.

·       آیا برای انتقال پول به کانادا کارمزد توسط صرافی دریافت می شود؟

اگر قصد دارید پول به کانادا انتقال دهید، صرافی ها مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت خواهند کرد و حتماً قبل از انتقال وجه از صرافی درباره ی کارمزد صرافی سوال کنید.

·       کدام روش، سریعترین راه ارسال پول از کانادا به ایران است؟

یکی از سریعترین روش های ارسال پول از کانادا به ایران، مراجعه به صرافی است. چناچه قصد حواله به ایران را دارید، به صرافی های معتبر کانادا مراجعه کنید، نوع مبلغ و نوع حواله را مشخص کنید و پس از ارائه ی مدارک لازم، زمان وصول حواله را نیز از صرافی بپرسید.

 

فرم ارسال نظر