» 11 کاری که باید بعد از خرید آیفون 13 انجام دهید

11 کاری که باید بعد از خرید آیفون 13 انجام دهید

اگر به‌تازگی یک گوشی آیفون 13 تهیه کرده‌اید یا قصد دارید که برای خرید این گوشی اپل اقدام کنید، احتمالا دوست دارید که تمام بخش‌های این گوشی را بررسی کنید و با قابلیت‌ها جدید آن آشنا شوید. اما عجله نکنید، درادامه 11 کاری که باید پس از خرید گوشی آیفون به آنها بپردازید را معرفی می‌کنیم.


1. راه‌اندازی گوشی آیفون

گوشی آیفون 13 خود را روشن کرده و زبان مورد نظر را انتخاب کنید. رمز عبور گوشی آیفون فعلی خود را در آیفون جدید خود وارد کنید. درصورتی که گوشی قبلی شما از یک برند دیگر بود، یک Apple ID برای گوشی جدید خود بسازید.

 


2. بکاپ اطلاعات

این مرحله یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید پس از خرید گوشی اپل انجام دهید. درصورتی که گوشی قبلی شما از سیستم ios بوده، از گزینه بکاپ اطلاعات از سیستم ios به ios استفاده کنید. اگر هم دستگاه قبلی شما دارای سیستم اندروید بود هیچ نگران نباشید، چراکه گزینه بکاپ اطلاعات از سیستم android به ios هم وجود دارد.


3. ریستور اطلاعات

توجه داشته باشید که بکاپ اطلاعات، اتمام ماجرا نیست! درادامه مرحله بکاپ لازم است که از گزینه ریستور برای بازیابی اطلاعات و دسترسی به آنها استفاده کنید.

4. فعال‌سازی قابلیت Face ID

به‌عنوان رمز گوشی آیفون خود می‌توانید از روش‌های Touch ID یا Face ID استفاده کنید. گوشی شما به‌طور خودکار درهنگام پردازش از شما برای تنظیم و فعالسازی قابلیت Face ID درخواست خواهد کرد.


5. استفاده از سرویس iCloud

سرویس iCloud یک پلتفرم ابری است که اطلاعات کاربران را به‌صورت اینترنتی ذخیره می‌کند. کاربران گوشی اپل تنها می‌توانند از 5 گیگابایت ظرفیت رایگان برای یک اپل آی‌دی استفاده کنند و درصورت نیاز به فضای بیشتر، باید به مقدار 2 دلار در ماه هزینه پرداخت کنند. درصورتی که می‌خواهید از این فضای ابری برای نگهداری اطلاعات خود بهره ببرید، ازطریق تنظیمات گوشی آیفون خود اقدام کنید.


6. فعالسازی سرویس موقعیت یابی

سرویس Find My به‌صورت پیش فرض در محصولات اپل وجود دارد که کاربران را قادر می‌سازد تا گوشی آیفون خود را به‌صورت کامل ردیابی کنند. استفاده از این سرویس فقط درصورت لاگین بودن دستگاه از طریق یک اپل آی‌دی میسر است. درصورت گم شدن گوشی می‌توانید ازطریق یک دستگاه دیگر لاگین کرده و گوشی خود را بیابید.


7. شخصی سازی دستگاه

گرچه در گوشی های آیفون امکان شخصی‌سازی بسیار محدودتر است، اما همچنان می‌توانید آنها را براساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. به تنظیمات گوشی آیفون بروید و برای تغییر پیش زمینه، تغییر زنگ گوشی،‌ نصب صفحه کلید مورد علاقه و... اقدام کنید.



8. یک محافظ صفحه نمایش تهیه کنید

حتی اگر صفحه نمایش آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11 شما از نمایشگر همه گوشی‌های دیگر مقاوم‌تر باشد،‌ استفاده از یک محافظ صفحه نمایش ضروری است. اولین دلیل استفاده از یک محافظ، جلوگیری از خراش افتادن برروی صفحه اصلی گوشی است. علاوه ‌بر آن، قیمت تعمیر صفحه نمایش آیفون بسیار گران است،‌ پس هرگز در استفاده از محافظ کوتاهی نکنید.


9. گوشی را به شارژ بزنید!

باوجود اینکه گوشی آیفون 13 شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند،‌ استفاده از کابل‌های لایتنینگ همچنان سریع‌ترین روش برای شارژ گوشی محسوب می‌شوند. البته، درنظر داشته باشید که کابل و اداپتور مورد نظر باید با گوشی شما سازگار باشند تا گوشی با سرعت مناسب شارژ شود.


10. لوازم جانبی مورد نیاز را تهیه کنید

همانطور که گفتیم، گوشی اپل شما دارای قابلیت شارژ بیسیم است، اما برای استقاده از این روش، شما به یک پد شارژ بی‌سیم سازگار با گوشی خود نیاز دارید. علاوه‌بر آن، تهیه لوازم جانبی دیگر، مانند اداپتور و کابل مناسب، هندزفری یا ایرپاد، قاب مناسب برای محافظت گوشی و... برای شما واجب است.


11. برنامه‌ها را به‌روز کنید

درآخر، وقت آن است که اپ استور را باز کنید و نگاهی به برنامه‌های خود بیندازید. اگر اطلاعات خود را از یک گوشی اندروید ریستور کرده باشید، ممکن است برخی از آنها در اپ استور وجود نداشته باشند و توسط گوشی شما پشتیبانی نشوند. اما اگر سیستم عامل قبلی شما IOS بوده، بهتر است قسمت به‌روزرسانی برنامه‌ها در اپ استور را بررسی کنید تا درصورت نیاز، به آپدیت آنها بپردازید.


جمع بندی

انجام برخی از مواردی که در این مطلب گفتیم، بعد از خرید گوشی آیفون واجب هستند و به شما کمک می‌کنند تا در طول استفاده از گوشی خود به مشکل برنخورید. برخی از موارد دیگر گرچه ضروری نیستند، اما باعث می‌شوند که شما تجربه بهتری برای استفاده از گوشی اپل خود داشته باشید. به‌نظر شما انجام کدام یک از مراحل گفته شده اهمیت بیشتری دارد؟

 

 


فرم ارسال نظر