» به چه گوشی هایی میانرده گفته می شود و حدود قیمت آن چیست؟

به چه گوشی هایی میانرده گفته می شود و حدود قیمت آن چیست؟

درحال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را گوشی‌های میانرده تشکیل داده‌اند. درواقع، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای تهیه یک گوشی پرچمدار با قیمت بالا و قابلیت‌های فوق‌العاده، به خرید گوشی بین 8 تا 12 میلیون قانع باشند. افزایش قیمت گوشی های پرچمدار هم عاملی است که روزبه‌روز به محبوبیت گوشی های میان‌رده اضافه می‌کند. شاید برخی از افراد این رده از گوشی‌ها را با محدوده قیمتی آنها تشخیص دهند، اما قیمت مناسب تنها تفاوت آنها نیست. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که به چه گوشی هایی میانرده گفته می‌شود.


گوشی های میان رده در گذشته

درگذشته، گوشی های میانرده کاملا معمولی ساخته می‌شدند، به‌طوریکه اگر به‌دنبال کمی قابلیت و ویژگی بودید چاره‌ای به‌جز خرید گوشی پرچمدار نداشتید! اما امروزه، تفاوت‌های میان این دو رده به حداقل رسیده است. گرچه هنوز هم مدل‌های پرچمدار عملکرد بهتری دارند، اما گوشی‌های میان رده هم نسبت به قیمت خود، ویژگی‌هایی نزدیک به آنها ارائه می‌دهند که این موضوع برای افراد با بودجه محدود بسیار اهمیت دارد.

با کمی دقت می‌توان به پیشرفت گوشی های میانرده از گذشته تاکنون پی برد. برای مثال، میانرده‌های قدیمی برند سامسونگ طراحی بسیار معمولی داشتند و عملکرد ضعیفی ارائه می‌دادند. اما درحال حاضر، عملکرد مناسب این گوشی‌ها نه‌تنها در زمینه طراحی بلکه در تمام زمینه‌ها بسیار آشکار است.


گوشی میانرده چیست؟

امروزه، تولیدکنندگان گوشی هوشمند خط تولید گوشی های میانرده را ایجاد کردند تا با پایین آوردن هزینه‌های ساخت، محصولات باکیفیت و درعین حال قیمت مناسب روانه بازار کنند. این موضوع باعث می‌شود تا تمام افراد جامعه بتوانند از گوشی های باکیفیت استفاده کنند.

به‌طور معمول، هنگام خرید گوشی میانرده باید به این موضوع توجه کرد که آیا افراد به تمام قابلیت‌های موجود در یک گوشی پرچمدار نیاز دارند یا آیا به استفاده از این قابلیت‌ها مسلط هستند؟ اگر جواب این سوال منفی باشد پاسخ مشخص است! یک گوشی میانرده با قابلیت‌های ضروری و قیمت مناسب برای آنها کفایت می‌کند.


گوشی های میان رده امروزی

گوشی های میانرده جدید تمام نیازهای عادی کاربران را رفع می‌کنند. درنتیجه، با خرید آن‌ها دیگر نیازی نیست که نگران دوربین مناسب، سخت‌افزار یا صفحه‌نمایش قوی باشید. البته، حرف اصلی ما این نیست که گوشی های پرچمدار دیگر کارایی لازم را ندارند. تنها افرادی که به‌دنبال بهترین‌ها هستند به سراغ این رده می‌روند. درحالی‌که تمام افراد می‌توانند با بهترین انتخاب برای خرید گوشی بین 8 تا 12 میلیون از میان میانرده‌ها، یک دستگاه با رابط کاربری جذاب و ویژگی‌های مورد نیاز داشته باشند.

یکی از عوامل اصلی محبوبیت میانرده‌های امروزی، بهبود کیفیت تراشه‌های این گوشی‌ها است. دیگر در این روزها خبری از هسته‌های ضعیف در این گوشی‌ها نیست، در برخی از موارد حتی تراشه‌های مورد استفاده در مدل‌های رده‌ بالا هم برای میان رده‌ ها استفاده می‌شود. همین موضوع باعث شده تا بتوانیم برخی از ویژگی‌های مدل‌های پرچمدار را در میانرده‌ها داشته باشیم. برای مثال، نمایشگر با رزولوشن بالا، تکنولوژی وای‌فای و بلوتوث با سرعت، استفاده از چندین لنز دوربین و... .



تفاوت گوشی های میانرده و پرچمدار

بدون شک، اولین و مهم‌ترین تفاوت میان گوشی‌های میانرده و پرچمدار قیمت آن دو است. مورد اول در بازار جهانی با قیمتی حدود 1000 دلار یا بیشتر عرضه می‌شود. البته، این عدد برای خرید گوشی شیائومی 350 دلار است، چراکه این برند همواره محصولاتی مقرون‌به‌صرفه تولید می‌کند. این درحالی است که حدود قیمت برای گوشی‌های میانرده تقریبا 600 تا 700 دلار ارزان‌تر برآورد شده است. به عنوان مثال شما گوشی پوکو x3 پرو را با قیمت حدود 10 میلیون تومان می توانید تهیه کنید.



در قسمت نمایشگر این دو رده از گوشی، باید بگوییم که هرگز در مدل‌های بالا رده از پنل‌های معمولی استفاده نمی‌شود. اما در میانرده‌ها می‌بینیم که گاهی از پنل IPS LCD، آمولد یا سوپر آمولد استفاده شده است. همچنین، این باور به اشتباه به‌وجود آمده است که فقط پرچمداران دوربین‌های باکیفیت دارند. درحالی‌که بسیاری از میانرده‌ها می‌توانند در این زمینه همان عملکرد بالارده‌ها را ارائه دهند. البته،‌ باید بگوییم که سنسورهای استفاده شده در گوشی های پرچمدار بیشتر است و راحت‌تر می‌توان با آن عکاسی کرد. اما درنهایت، درصورت انتخاب درست گوشی میانرده، عکس‌های خروجی این دو رده، تفاوت چندانی نخواهند داشت.


نتیجه‌گیری

به‌طور کلی، گوشی های میانرده دیگر مفهوم سابق را ندارند و به‌خوبی در بین عموم مردم دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. درنتیجه، اگر به‌دنبال مدل‌های لوکس پرچمدار نیستید و توانایی لازم برای کار با آن‌ها را ندارید، بهتر است یک گوشی میانرده با قیمت پایین‌تر و با ویژگی‌های مورد نیاز خود تهیه کنید. همچنین، روزبه‌روز تفاوت بین این گوشی‌ها و مدل‌های پرچمدار کمتر می‌شود،‌که این موضوع برای کاربران گوشی های میانرده بسیار خوشایند است. نظر شما درمورد خرید یک گوشی میانرده چیست؟



فرم ارسال نظر