» هولد کردن بیت کوین به چه معناست؟

هولد کردن بیت کوین به چه معناست؟

هولدد کردن

هولد کردن (HODL) از همان کلمه انگلیسی هولد (HOLD) به معنای نگه داشتن است. در دنیای ارزهای دیجیتال هولد کردن به معنی نگه داشتن بیت کوین به جای فروختن آن است. این اصطلاح امروزه نه تنها برای بیت‌ کوین بلکه برای برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار استفاده می ‌شود. در زمان نوسانات شدید بازار و یا کاهش شدید قیمت ‌ها کاربران به یکدیگر پیشنهاد می ‌کنند سهام خود را نگه دارند و آن را هولد کنند. البته هولد کردن تنها به نگهداری ارز محدود نمی ‌شود. به عبارت دیگر هولد جورچینی است متشکل از خرید بیت کوین (یا هر ارز دیگر) با قیمتی بسیار مناسب و نگهداری آن به صورت طولانی مدت که به منظور کسب سود بیشتر و افزایش ارزش آن صورت می‌ گیرد.

این اصطلاح در سال ۲۰۱۳ توسط یکی از کاربران حوزه بیت کوین با انتشار پستی با عنوان I AM HODLING و در اثر یک اشتباه تایپی ایجاد شد. اشتباهی که عمداً آن را اصلاح نکرد. این شخص به همه پیشنهاد داد که از ترید کردن دوری کنند و بیت کوین‌های خود را نگه دارند چرا که نگه داشتن بیت کوین برای زمان طولانی سودآور خواهد بود. بعد از این پیام عجیب و غریب اصطلاح HODL بر سر زبان‌ها افتاد و در نتیجه آن بسیاری از تریدرها از اصطلاح هولد استفاده کردند. همچنین به افرادی که ارزهای دیجیتال را به صورت بلند مدت در سبد دارایی خود ذخیره می کنند، HODLER یا هولدر گفته شد. تریدر‌هایی که در بازار سرمایه یا بازار رمز ارز‌ها مشغول فعالیت هستند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول معامله گران آماتور و دسته دوم باهوش های این حوزه. تریدر‌های دسته اول به محض افت بازار اقدام به فروش بیت کوین خود می کنند و در مقابل تریدر‌های باهوش همان کسانی هستند که خریدار بیت کوین در قیمت پایین هستند. از آنجایی که هولد کردن نیز مانند سرمایه گذاری بلند مدت به منظور کسب سود بیشتر صورت می گیرند، می توان هولد کردن را سرمایه گذاری بلند مدت تلقی کرد.

زمان هولد کردن رمز ارز با خود فرد است. شخص تصمیم می گیرند چه زمانی ارز خود را هولد کند. برخی سرمایه‌ گذاران استراتژی هولد را انتخاب می کنند؛ به این معنی که رمز ارز خود را می‌ خرند و تا ماه‌ ها و یا حتی سال‌ ها آن را نمی ‌فروشد. این استراتژی را کسانی که به افزایش قیمت بیت کوین یا دیگر رمز ارزها اعتقاد دارند به کار می برند. اما این استراتژی همیشه کاربرد ندارد؛ زیرا اتفاقات در آینده قابل پیش‌بینی نیستند و گاهی می توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر داشته باشند.

استراتژی هولد برای افرادی که نمی‌خواهند به طور مداوم درگیر خرید و فروش ارز دیجیتال باشند و همچنین افرادی که هنوز آشنایی کامل با تحلیل تکنیکال شرایط خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ندارند مناسب است. در این استراتژی سرمایه گذاران می توانند به جای بررسی هر روزه نمودارها چند ارز دیجیتال را خریداری کنند و آنها را نگهداری کنند.

استراتژی دیگری که در زمینه ارزهای دیجیتال می تواند بسیار مفید باشد، متنوع سازی سبد سرمایه گذاری است که در این صورت اگر یکی از ارزها با ریزش مواجه شود مابقی بتوانند ضرر را جبران کنند.

زمانی که شخص تصمیم به نگهداری بلند مدت رمز ارز خود می گیرند اطمینان داشتن در مورد امنیت دارایی برای او بسیار مهم است و در این صورت نگهداری رمز ارز در والت یا کیف پول کاغذی و یا کیف پول سخت افزاری بسیار امن تر از نگهداری آن در کیف پول ‌های آنلاین یا صرافی‌ها است زیرا کیف پول سخت افزاری به اینترنت متصل نیست و دسترسی هکرها به آن بسیار دشوار است. با هولد کردن دارایی‌ های رمز ارز بر روی یک کیف پول، می توان اطمینان داشت تا زمانی که کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی را محفوظ نگه داشته شود، ارزهای دیجیتال تحت هر شرایطی در مالکیت شخص باقی می ‌مانند.

کیف پول‌ های گرم به اینترنت متصل هستند و بنابراین می تواند مورد حملات سایبری قرار بگیرد و امکان سرقت دارایی‌ ها وجود دارد. با این وجود، نکته مهم اینست که این کیف پول ‌ها بخاطر ضروری بودنشان در برخی شرایط بسیار رواج پیدا کردند. در این دسته بندی، ‌امن ترین گزینه داشتن کیف پولی غیر امانی است که امکان کنترل کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی بر عهده شخص باشد، زیرا کنترل بیشتری بر دارایی‌های وجود خواهد داشت و امنیت آن‌ها بهتر تامین می ‌شود.

هر چند ممکن است باز هم دارایی‌ ها به دلیل اتصال به اینترنت در معرض خطر همیشگی باشند. با این حال افراد بسیاری دارایی‌ های رمز ارز خود را در یک کیف پول گرم و امانی بر روی یک صرافی ارز دیجیتال نگهداری می کنند که با ماهیت تمرکز زدایی رمز ارز در تضاد است.

هنگام استفاده از یک کیف پول صرافی، صرافی مالک کلیدهای خصوصی رمز ارزها است و این بدین معنا است که صرافی‌ کنترل نهایی دارایی‌ ها را در دست دارد. شاید این وضعیت در کوتاه مدت مشکلی ایجاد نکند، اما بدون شک مالکیت و امنیت کامل ارزشمند تر است. بنابراین استفاده از کیف پول سرد برای هولد کردن ارز دیجیتال توصیه می ‌شود.

برای کسانی که ارزهای خود را هولد می کنند، متنوع سازی سبد سهام یک اصل کلیدی به شمار می ‌رود. به این شکل که با ارزهای خود بازی کنند و جایگزین بیارند.

اصول اساسی که برای هولد کردن رمز ارز باید توجه کنیم شامل مفاهیم کسب و کار، اعضای تیم سازنده، موارد استفاده و کاربرد، ویژگی ‌های رمز ارز، مدیریت ریسک و شفافیت است.


مفاهیم کسب و کار

یک سرمایه گذار واقعی باید داستان تکنولوژی را درک کند. این که ایجاد یک ارز دیجیتال با ارزش تنها نیازمند دانش فنی نیست و باید درکی از عملکرد بازار نیز داشت. بنابراین پیش از وارد کردن پول به بازار رمز ارز باید وایت پیپر آن رمز ارز را مطالعه کرد. از سازندگان آن اطلاع داشت، برنامه آن‌ ها را دانست، راه حل برای مشکلات را دانست و مهم ‌تر از همه مفهوم آن ارز دیجیتال را باید به طور کامل فهمید. باید دانست که با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فرد در تکنولوژی آن ارز سرمایه گذاری نمی‌ کند، بلکه در کسب و کاری که انتظار می‌ رود در آینده به فرد سود برساند سرمایه گذاری می ‌کند. بنابراین تکنولوژی باید مکمل تجارت باشد نه جایگزین آن.


اعضای تیم سازنده

تمامی پروژه‌ هایی که در کسب و کارها موفق می شوند، لزوماً در زمینه ارزهای دیجیتال نیز به موفقیت نمی ‌رسند و باید پیشینه فعالیت در حوزه ارز دیجیتال را داشته باشند. بنابراین باید در مورد شرکت‌ ها، بنیانگذاران پروژه ها و حوزه فعالیت آن ‌ها تحقیق کرد.


موارد استفاده و کاربرد

از ارزهای دیجیتال نمی توان انتظار استفاده به عنوان درگاه پرداخت را داشت، زیرا قوانین برخی از کشورها مانع از این کار می شوند. بنابراین برای داشتن دید خوبی از عملکرد پلتفرم باید کاربرد آن در دنیای واقعی را دانست.


ویژگی ‌های رمز ارز

یکی از ویژگی ‌های مهم رمز ارز را می توان میزان ارزش آن دانست. ارز دیجیتال به مقدار مشخصی تولید می ‌شود و همین امر باعث ارزش ذاتی آن است. بنابراین برای دانستن میزان ارزش رمز ارز دیجیتال می توان بررسی کرد که چه تعداد از آن ارز دیجیتال وجود دارد، چقدر از آن وارد چرخه شده است، حجم بازار چقدر است و کشش قیمتی آن در طول زمان چقدر است.


مدیریت ریسک

در حقیقت یک ارز دیجیتال عدد و رقم است و ارزش آن در بازار معین می ‌شود. بنابراین باید توان ریسک در زمان معکوس شدن روند بازار را داشت. زیرا ارزشمندترین ارزهای رمزنگاری شده نیز در صورت عدم خرید و فروش ارزش خود را از دست می ‌دهند.


شفافیت

در دنیای ارز دیجیتال تغییر دادن اعداد بسیار راحت است بنابراین باید از شفافیت اطلاعات پروژه‌ ها مطمئن بود. دانستن محل ثبت شرکت، تعداد توکن ‌های در دسترس و تعداد فروش رفته، محل ذخیره دارایی ‌ها، زمان بازبینی کدهای پروژه و وجود اسناد و مدارک می تواند به شفافیت اطلاعات پروژه ‌ها کمک کند. تمامی تراکنش ‌ها و اطلاعات مربوط به آن‌ ها بر روی بلاک چین ثبت می‌شود و همین افراد می توانند آن ‌ها را ببینند پس برای هولد کردن به منظور خرید و نگهداری بلند مدت شفافیت عامل بسیار مهمی برای اعتمادسازی است.


نتیجه گیری

غالباً خرید بیت کوین کار سختی نیست اما هولد کردن دارایی برای زمان طولانی یک چالش واقعی محسوب می‌شود. به این دلیل که با نوسانات قیمت بیت کوین در بازار هر سرمایه گذار خواستار کسب سود بیشتر و ضرر کمتر هستند. 


فرم ارسال نظر