» خدمات دکتر آنلاین چیست و چطور می توان از آن استفاده نمود؟

خدمات دکتر آنلاین چیست و چطور می توان از آن استفاده نمود؟

امروزه نقش تکنولوژی در زندگی بیش از گذشته به چشم می خورد، بطوریکه با قطعی اینترنت ممکن است بسیاری از زندگی خود عقب بمانند و یا کسانیکه بصورت نتورک کار می کنند از کار بیکار شوند، اکنون یکی از مهم ترین استفاده از این دنیای تکنولوژی، استفاده از اینترنت در حوزه پزشکی می باشد.

قطعا شما هم واژه دکتر آنلاین را شنیده اید! ممکن است این سوال در ذهن شما پیش بیاید که، دکتر آنلاین چیست؟ اصلا در چه موردی می توان از این روش استفاده کرد؟ آیا دکتر آنلاین هم در همه زمینه ها مشاوره می دهند؟ یا اصلا این سبک از مشاوره به چه صورت است؟

اگر می خواهید جواب همه سوالات خود را بگیرید، با ما همراه باشید تا در مورد دکتر آنلاین و خدماتی که ارائه می دهند، توضیحاتی را ارائه دهیم.


 پزشک آنلاین 

پزشک آنلاین اصطلاحی است که در دهه 2000 بوجود آمده است، که توسط رسانه ها و دانشگاهیان برای توصیف نسلی از پزشکان و پزشکان استفاده می شود که خدمات درمانی از جمله تجویز دارو را از طریق اینترنت ارائه می دهند.

در دهه 2000، بسیاری از افراد به عنوان منبع اول اطلاعات یا ارتباطات اینترنتی یا حداقل یک منبع اصلی با اینترنت برخورد کردند. توصیه های بهداشتی اکنون دومین موضوع محبوب است که مردم در اینترنت جستجو می کنند. با ظهور پهنای باند و کنفرانس ویدیویی، افراد زیادی برای دریافت مشاوره آنلاین و خرید داروهای تجویزی به پزشکان آنلاین مراجعه کرده اند. استفاده از این فناوری مزایای زیادی هم برای پزشک و هم برای بیمار دارد از جمله صرفه جویی در هزینه، راحتی، دسترسی و بهبود حریم خصوصی و ارتباطات.


مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

وقتی فردی ناگهان احساس بیماری می کند و به کمک یک پزشک احتیاج دارد، ایده آل ترین روش برای دریافت موارد پزشکی، مشاوره انلاین پزشکی می باشد، اگرچه این روش برای مسائل بهداشتی مناسب نیست ولی در کل مشاوره آنلاین، بهره گیری از مشاوره ایمن و محرمانه با پزشکان در دسترس است و در مدت زمان خیلی کوتاه به دکتر دسترسی دارید.

 

مشاوره پزشکی آنلاین (مشاوره آنلاین شبانه روزی) امروزه دغدغه‌ی ترافیک و شلوغی مطب‌ها را از ما گرفته است؛ تا هموطنان عزیزمان در صورت عدم تمایل به حضور در مطب پزشک و به جهت صرفه جویی در زمان، بصورت اینترنتی با مشاوره تلفنی پزشکی 24 ساعته، بتوانند از دکتر آنلاین مشاوره انلاین ( مشاوره تلفنی و متنی ) بگیرند. همچنین در صورت تمایل می‎‌توانید مشاوره آنلاین رایگان دریافت کنید.


چگونه یک پزشک آنلاین خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک پزشک آنلاین خوب، اول به دنبال عناصر اصلی بروید، یعنی ببینید این پزشک قابل اعتماد و مؤثر هست یا نه؟ و در مرحله بعدی ممکن است هزینه برایتان مهم باشد، وقتی دیدید پزشک انتخابی همه موارد اصولی که شما نیاز دارید را دارد، هزینه هنگام انتخاب سرویس پزشکی آنلاین را مورد توجه قرار دهید.

یکی از ویژگی های مهم که پزشکان انلاین را با ارزش می کند، روش های مختلف ارتباطی با بیماران خود می باشد، پزشکان آنلاین باید امکان برقراری گپ تصویری و تلفنی، ایمیل، گفتگوی زنده و ارسال پیام متنی را داشته باشند.

 


خدماتی که پزشکان آنلاین انجام می دهند

پزشکان آنلاین طیف گسترده ای از مراقبت ها را به بیماران ارائه می دهند، از جمله:

  • درمان موارد حاد و مزمن سلامت
  • مراقبت های بهداشت روانی و رفتاری
  • مراقبت های پیشگیرانه
  • خدمات تجویزی
  • خدمات آزمایشگاهی

مزایای استفاده از خدمات دکتر آنلاین

در زمان های گذشته برای هر سوال کوچک یا هر بیماری هرچند ناچیز، بیماران مجبور بودند مسافت طولانی را طی کنند تا بتوانند با پزشک خود ملاقاتی داشته باشند، شاید در آن زمان همه دوست داشتند که بتوانند بصورت تلفنی و غیرحضوری از خدمات درمانی استفاده کنند، امروزه این امکان برای همه فراهم شده است که از خدمات دکتر آنلاین استفاده نمایند، در این مبحث به مزایای استفاده از خدمات دکتر انلاین برای بیمار و پزشک می پردازیم.


مزایای استفاده از دکتر آنلاین برای بیمارن عبارتند از:

  • برای مشاوره آنلاین با پزشک هیچ محدودیتی وجود ندارد، شما می توانید بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، روز و ساعت با پزشک دلخواه خود مشورت نمائید.
  • در وقت شما صرفه جویی می شود، شما برای استفاده از خدمات آنلاین پزشکی، لازم نیست روزها و ساعت ها منتظر بمانید و در لحظه ای که احساس ناراحتی می کنید، می توانید از آنها کمک بگیرید.
  • مشاوره خوب زمانی اتفاق می افتد که، از طریق تماس تصویری با پزشک خود ملاقات کنید و با او صحیت کنید.
  • با استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی در هزینه شما هم صرفه جویی می شود، و هزینه ایاب و ذهاب پرداخت نمی کنید.
  • یکی دیگر از مزایای مهم مشاوره آنلاین پزشکی این است که سوابق پزشکی شما بصورت آنلاین ذخیره می شود و شما در خانه نیز می توانید مراقبت های اولیه و مصرف داروها را در دسترس داشته باشید.
  • دریافت سریعتر پاسخ مورد نظر از پزشک
  • پرسیدن سوالهایی که شاید در مراجعه حضوری، مطرح کردن آن برای شما سخت باشد.

مزایای استفاده از دکتر آنلاین برای پزشکان عبارت است از:

  • افزایش میزان رضایت بیماران
  • ارتباط نزدیکتر بین بیمار و پزشک
  • ارتباط با بیماران در هنگام مسافرت و تعطیلات
  • امکان پاسخگویی به بیماران بدون اینکه شماره تلفن شخصی بیمار در اختیار دیگران قرار بگیرد

خدمات دکتر آنلاین چیست؟

  • امکان رزرو بصورت آنلاین برای ویزیت حضوری در مطب
  • ثبت نوبت برای ویزیت مشاوره آنلاین
  • امکان مشاوره آنلاین بیمار
  • امکان گفتگوی تلفنی یا متنی با پزشک
  • امکان ارتباط مستقیم با پزشکان متخصص و عمومی

جمع بندی و کلام آخر 

در این مبحث در مورد دکتر آنلاین و خدماتی که ارائه می دهند، صحبت کردیم، همانطور که می دانید پزشکان آنلاین در رشته های تخصصی خود از طریق سایت های پزشکی اقدام به ارائه خدمات به بیماران می کنند، بیماران با کمی جستجو در محیط اینترنت، متخصص مورد نظر خود را از سایت های معتبر انتخاب و می توانند از خدمات دکتر آنلاین بهره ببرند. همچنین در اکثر سایت های پزشکی راه ارتباطی با پزشکان آنلاین ذکر شده است. ویزیت آنلاین علاوه بر مزایای بسیار برای بیماران، متخصصان را قادر می سازد که بتوانند وضعیت بیمار و روند درمان را از فاصله زیاد و بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی مورد بررسی قرار داده و همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که بررسی بیماران دیابتی و فشارخون بالا با خدمات دکتر آنلاین، بسیار مفید می باشد به این دلیل که اغلب این بیماران به دلیل نداشتن ارتباط کافی با پزشک، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. امید است با مطالعه دقیق مطالب این مقاله، شما را در زمینه مشاوره آنلاین و خدماتی که دکتر آنلاین ارائه می دهد، آشنا کرده باشیم.


فرم ارسال نظر