» تاثیر استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان در سلامت کودکان به چه صورت است؟

تاثیر استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان در سلامت کودکان به چه صورت است؟

ارتوپد یک نوع تخصص در علم پزشکی می باشد که به تشخیص و جلوگیری از صدمات بیماری ها و عضله می پردازد. متخصص ارتوپد به درمان اختلالات عضله ای در نوزادانی که مادرزادی دچار اختلالات اسکلتی یا نخاعی هستند می پردازد و ممکن هست اشخاص به علت سانحه تصادفات یا عوامل دیگر دچار مشکلات عضله ای و بیماری بشود و لذا متخصص ارتوپد به تمامی سنین رسیدگی می کند.

در مواردی مانند تشخیص درمان بیماری به وسیله دارو یا تمرینات و پیشگیری از اختلالات عضله ای به متخصص ارتوپد مراجعه می نماییم. ارتوپد روشی هست که در آن شخص به دنبال جلوگیری از تغییر شکل بدن یا موارد دیگر می پردازد. از جمله بیماری هایی که متخصص ارتوپد به درمان آن می پردازد مانند آرتروز، خار پاشنه، تومورهای استخوانی، کمردرد، رگ به رگ شدن و درد مفاصل می باشد.

در ارتوپد دو روش جراحی و تشخیص وجود دارد که در مرحله اول ابتدا متخصص ارتوپد به بررسی و تشخیص بیماری شخص می پردازد و در صورتی که درمان بیماری به وسیله دارو ممکن باشد، پزشک ارتوپد دارو برای شخص بیمار تجویز می نماید و در صورتی که مشکل شخص بیماری جدی ویک تهدید جدی و حاد برای شخص باشد در این صورت نیاز به جراحی وجود دارد. با این حال اگر نیاز به مشاوره ارتوپدی کودکان دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

دکتر ارتوپد کیست و چه وظیفه ای دارد؟

دکتر ارتوپد دارای تخصص و مهارت کافی در این زمینه می باشد و بیشتر نقش مشاوره را دارد. ممکن هست متخصص ارتوپد در چند زمینه فعالیت نماید برای مثال متخصص ارتوپدی که چند سال در برترین دانشگاه درس خوانده است ابتدا تلاش می کند بیماری شخص را به وسیله دارو از بین ببرد و در صورت نیاز بودن به جراحی شخص بیمار می پردازد.

خوشبختانه امروزه ما شاهد پیشرفت های بسیاری در زمینه ارتوپد هستیم که بیماران ارتوپدی از دستگاه تعویض مفاصل یا آرتروسکوپی بهره مند هستند و این قابلیت به دکتر ارتوپد این امکان را می دهد که درون مفاصل را ببیند.

درمان به واسطه ارتوپد

درمان ممکن هست به وسیله تجویز دارو یا تراشه گذاری یا تراپی ورزشی یا جراحی باشد و همه این موارد به نظر و صلاحدید متخصص ارتوپد بستگی دارد.

پزشکان ارتوپد بهترین روش های درمان را برای شما ارائه می دهند و اکثر درمان بیماری های ارتوپدی بیش از یک درمان دارد.

برای مثال شخص ابتدا به وسیله دارو سعی می کند بر بیماری اش غلبه نماید و در صورتی که دارو تاثیری بر وضعیت شخص نداشته باشد به وسیله جراحی یا تراپی ورزشی شخص بیمار درمان می شود.

به متخصص ارتوپد متخصص استخوان یا مفاصل هم می گویند.


در جراحی استخوان ابتدا استخوان های نامیزان و ناهنجار را برش می زنند در مرحله بعد به شکل استخوان ها فرم می دهند. جراحی استخوان یک روشی برای کم کردن درد آرتروزی در قسمت باسن یا ستون فقرات و غیره می باشد. در برخی موارد ممکن هست متخصص ارتوپد به تزریق برای درمان شخص بیمار بسنده نماید و در روش تزریق به قسمت خاصی از بدن صورت می گیرد. که در علم ارتوپد تزریق به چهار روش صورت می گیرد برای مثال اگر دست شخص دچار التهاب بشود به قسمت دست او تزریق صورت می گیرد و اما اگر مفاصل شخص دچار درد شدیدی بشود تزریق به صورت ویسکوزی صورت می گیرد و در این روش به مفاصل تزریق مستقیم صورت می گیرد و درد مفاصل را کاهش می دهد.

جالب است بدانید تزریق سلول های بنیادی از خود سلول های فرد صورت می گیرد و این روش بهترین روش درمان ارتوپدیک غیر جراحی می باشد.


فلوشیپ ارتوپدی چیست؟

فلوشیپ ارتوپدی یکی از شاخه های علم ارتوپد می باشد که معمولا به اقدامات درمانی فوق تخصصی تر می پردازد.

شخص باید ابتدا مدرک پزشکی از دانشگاه اخذ نماید و بعد دوره های تخصصی و امتحانات ارتوپدی را نیز پشت سر بگذارد تا متخصص ارتوپد بشود. و در صورت تمایل و کسب علم انبوه می تواند چند روش در زمینه ارتوپد را نیز به صورت جداگانه کسب نماید.

فلوشیپ شامل دوره های مختلفی مانند فلوشیپ جراحی آرنج، فلوشیپ ستون فقرات، فلوشیپ جراحی اعصاب محیطی را نام ببریم.

برای آشنایی با رشته ارتوپد باید چند اصطلاح در مورد این رشته را به خوبی یاد بگیرید. برای مثال آرتروسکوپی که در این روش متخصص ارتوپد درون مفاصل شکسته را به وسیله دوربین مشاهده می نماید و یا روش اصلاح استخوان که در این روش استخوان هایی که نامیزان و ناهنجار می باشد را جراحی می نمایند یا مکان استخوان را اصلاح می نمایند.

آرتروسکوپی برای درمان قسمت های مختلفی از بدن به کار می رود و انواع زیادی می باشد. از انواع آرتروسکوپی های محبوب در بین مردم می توانیم به آرتروسکوپی باسن، شانه، مچ دست، ستون فقرات اشاره نماییم. آرتروسکوپی یک واژه یونانی می باشد و به معنای نگاه کردن می باشد و این کلمه به اصطلاح ادبی یعنی مشاهده کردن درون مفاصل به کار می رود.


دستگاه ارتوپدی چیست؟

دستگاه ارتوپدی یا دستگاه لوکوموتور دستگاهی هست که امکان جنبش برای مهره داران را به وجود می آورد. 

جالب است بدانید کلمه ارتوپد ریشه یونانی دارد و برای نخستین بار لفظ ارتوپد توسط نیکولاس آندری به کار رفته است.

یکی از بیماری هایی که در اغلب موارد در پسران نسبت به دختران شایع می باشد چنبری پا می باشد که در این بیماری ابتدا پای کودک گچ گیری می شود تا تغییر شکل را اصلاح نمایند و به عبارتی می توانیم بگوییم این بیماری نیاز به جراحی دارد.

از انواع بیماری های مادرزادی که کودکان را به خود دچار می کند می توانیم به بیماری هایی از جمله: دررفتگی مادرزادی سراستخوان رادیوس، چسبیدن مادرزادی استخوان های ساعد اشاره نماییم.

متاسفانه برخی از افراد در هنگام کودکی دارای انگشت اضافی در پا می باشند و بهتر هست برای بعد از شش ماهگی نسبت به جراحی انگشت اضافی کودکمان حساس باشیم و به متخصص ارتوپد مراجعه نماییم. با مراجعه به ارتوپد فلوشیپ کودکان خوب، و رزرو از بهترین متخصصان ارتوپد مشکلات خود را درمان کنید.

درد اسکلتی عضلانی یکی از عواملی هست که اشخاص به پزشک ارتوپد مراجعه می نمایند. پزشکان ارتوپد استخوان های شکسته را درمان می کنند و مفاصل دردناک را نیز جایگزین می نمایند.

 

پزشک مشاوره آنلاین اطفال در زمینه ارتوپدی کودکان به ما چه کمکی می‌کند؟

اختلالات استخوانی و مفصلی کودکان ممکن است شامل بیماری های ارثی مانند قوس شدید پا، آنتی ورژن ران، نقص اندام مادرزادی، دیستروفی عضلانی و بیماری هایی که کودک ممکن است بعد از تولد به آن دچار شود. از این رو پزشک متخصص ارتوپد اطفال می تواند به شما در زمینه تشخیص و درمان به موقع این اختلالات به شما کمک کند.


فرم ارسال نظر