» مقایسه سری های مختلف گوشی سامسونگ و تفاوت قیمت های آن

مقایسه سری های مختلف گوشی سامسونگ و تفاوت قیمت های آن

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در جهان است که سری‌های میان‌رده آن در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این محصولات در سری‌های M و A تولید می‌شوند که به علت اقتصادی بودن نسبت به سایر محصولات این برند طرفداران زیادی دارند. اما با این وجود این سؤال در بین مشتریان بسیار تکرار می‌شود که چرا گوشی‌های سری A سامسونگ گران هستند؟ در این مطلب، به مقایسه سری های مختلف گوشی سامسونگ و تفاوت قیمت آنها می‌پردازیم.


معرفی گوشی‌ های سری M سامسونگ

از بین سری‌های مختلف گوشی‌های برند سامسونگ، در سری M تمرکز اصلی روی باتری و صفحه‌نمایش گوشی‌ها است. اگر به دنبال گوشی‌های ارزان قیمت از این برند هستید، می‌توانید مدل‌های گلکسی 02M، گلکسی M02s، گلکسی 12 M گلکسی 13 M را انتخاب کنید. همچنین مدل‌های گلکسی 22M، گلکسی 23M، گلکسی 32M، گلکسی M32 5G و گلکسی 33 Mاز جمله مدل‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه این سری هستند. اما مدل‌های مرغوب این سری تنوع چندانی ندارند و فقط به دو مدل گلکسی 62 Mو گلکسی M52 5G ختم می‌شوند.


 

گوشی‌های سامسونگ سری M 

امروزه بهترین گوشی‌های سامسونگ سری M در بازه‌های قیمتی مختلف به‌فروش می‌رسند. اما توجه داشته باشید که در این سری، هیچ مدلی وجود ندارد که بتوان آن را ضد آب دانست. این ویژگی حتی در مدل‌های گران‌تر این سری هم وجود ندارد. در نتیجه، به‌طورکلی می‌توان گفت که گوشی‌های این سری کارایی پایین‌تری دارند.


معرفی گوشی ‌های سری A سامسونگ

در چند سال اخیر، سامسونگ رویه خود را تغییر داده و تنوع زیادی در سری‌ مقرون به‌صرفه A ایجاد کرده است. گوشی‌های این سری قطعات سخت افزاری قابل قبولی دارند، طراحی آنها بهبود یافته و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. لازم به ذکر است که محصولات این سری پرفروش‌ترین محصولات این برند شناخته شده‌اند، تاحدی‌که به‌خوبی توانسته‌اند بخش میان‌رده بازار را در دست بگیرند. در پاسخ به این سؤال که چرا گوشی‌های سری A گران هستند؟ می‌توان چنین گفت که استقبال زیاد خریداران و ویژگی‌های خاص و تجملاتی گوشی‌های سری جدید A به‌مرور زمان منجر به گران شدن محصولات این سری شده‌اند.

اگر بخواهیم لیست گوشی‌های این سری را از ارزان‌ترین به گران‌ترین بنویسم، چنین لیستی به‌وجود می‌آید:

●   گلکسی 02 A

●   گلکسی A02s

●   گلکسی A03s

●   گلکسی 12 A

●   گلکسی 12 A ناچو

●   گلکسی 13 A

●   گلکسی A13 5G

●   گلکسی 22 A

لیست بالا جزو گزینه‌هایی هستند که در بازه قیمتی زیر 5 میلیون قرار می‌گیرند. در این سری گوشی‌های میانرده هم تولید شده‌اند که شامل مدل‌های گلکسی A22 5G، گلکسی 23A، گلکسی 32A، گلکسی A32 5G و گلکسی 33 Aمی‌شوند. مدل‌های مرغوب این سری گوشی‌های گلکسی 52 A، گلکسی A52 5G، گلکسی A52s 5G، گلکسی 53A، گلکسی 72 A و گلکسی 73 A هستند.


معرفی گوشی ‌های سری S سامسونگ

گوشی ‌های سری S سامسونگ

بهترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سری S یافت می‌شوند. ارزان‌ترین گوشی‌های این سری مدل‌های 21 Sیا 22 Sهستند که با اندازه کوچک‌تری نسبت به گوشی‌های دیگر عرضه شده‌اند. بهترین گوشی از این سری نسخه اولترا است که طبیعتاً قیمت بالاتری هم دارد. سامسونگ در این سری از گوشی‌های خود نهایت فناوری و نوآوری را به‌کار برده است. برای مثال، در مدل 22 S شاهد یک قلم هستیم که برای اولین بار در گوشی‌های این سری به‌کار رفته است. لیست گوشی‌های سری S را در ادامه آورده‌ایم:

●   گلکسی S20 FE

●   گلکسی S21 FE

●   گلکسی 21 S

●   گلکسی 21 S پلاس

●   گلکسی 21 S اولترا

●   گلکسی 22 S

●   گلکسی 22 S پلاس

●   گلکسی 22 S اولترا


جمع‌بندی

به‌طورکلی محصولات سامسونگ بر اساس کارایی و قیمت در سری‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که سه تا از بهترین سری‌های این برند را در این مطلب بررسی کردیم. همچنین به این موضوع پرداختیم که چرا گوشی‌های سری A گران هستند؟



فرم ارسال نظر