» سفرهای یک روزه تابستانه به اطراف تهران

سفرهای یک روزه تابستانه به اطراف تهران

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که به جای سفر چند روزه می توانید از سفر یک روزه نهایت لذت را ببرید؟ در واقع شما می توانید برای یک روز برنامه ریزی کنید و به اطراف تهران سفر کنید. این مسئله به شما کمک می کند تا از نظر روحی و جسمی ریکاوری شوید و حال و هوایتان عوض شود. اگر ساکن تهران هستید، می توانید از مناطق دیدنی اطراف تهران بازدید کنید اما اگر از شهرهای دیگر می خواهید به تهران بروید، اجاره ویلا در تهران از جاباما گزینه مناسبی برای اجاره اقامتگاه است. در این مقاله می خواهیم به بررسی سفر یک روزه به اطراف تهران بپردازیم و مناطق مناسب برای سفر به اطراف تهران را بررسی کنیم.


سفر یک روزه به اطراف تهران

اگر از افرادی هستید که به گشت و گذار علاقه دارید اما روزمرگی های زندگی به شما اجازه سفر را نمی‌دهد، سفر یک روزه می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. اگر ساکن شهر تهران هستید و می خواهید برای یک روز هم که شده از روزمرگی‌ها و استرس های زندگی شهری به دور باشید، بهترین گزینه سفر یک روزه به اطراف تهران است. در اطراف تهران مناطق بسیار زیبا و جذابی وجود دارد که سفر به آن ها می تواند روحیه خوبی برای شما ایجاد کند. مهم ترین مسئله ای که وجود دارد، این است که مناطق زیادی در اطراف تهران وجود دارد و دست شما در انتخاب گزینه مناسب باز است.

جالب است بدانید که در اطراف تهران ویلاهای مختلفی وجود دارد که بر اساس نیاز خود می‌توانید یکی از آن ها را اجاره کنید. ویلاهای استخردار گزینه بسیار مناسبی هستند تا بتوانید یک روز از فضا و آلودگی های شهری به دور باشید. با دوستان خود می توانید با اجاره ویلا در اطراف تهران یک روز را از پایتخت دور باشید و مدت کوتاهی را در آن جا اقامت داشته باشید. حتی اگر قصد اجاره ویلا را هم نداشته باشید می‌توانید صبح به سمت مناطق اطراف تهران حرکت کنید و تا شب به تهران باز گردید. اما کدام مناطق تهران برای سفر یک روزه مناسب هستند و کدام منطقه را می‌توانید انتخاب کنید؟ در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.


کدام مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران مناسب هستند؟

اکنون که تصمیم گرفته اید به سفر یک روزه به اطراف تهران بروید، باید بین مناطق اطراف تهران یکی را انتخاب کنید. اما کدام منطقه برای شما مناسب است؟ در این بخش می خواهیم به بررسی چند مورد از مناطق اطراف تهران بپردازیم تا ببینید کدام یک برای سفر یک روزه مناسب است:

●       روستای وردیج و واریش

وردیج و واریش دو روستای نزدیک به هم در اطراف تهران هستند. در واقع این دو روستا در شمال غرب تهران هستند و شما می توانید با طی کردن کمی فاصله به آن جا بروید. در این شهر آب و هوا بسیار عالی است و برای یک روز دور بودن از آلودگی های شهر تهران بسیار عالی است.


به خصوص در روزهای گرم تابستان که آب و هوای تهران بسیار گرم است، این منطقه گزینه مناسبی برای سفر است. همچنین جاذبه های تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست و می توانید از دیدن آن لذت ببرید.

●       روستای برغان

یکی دیگر از روستاهای بسیار خوش آب و هوایی که در اطراف تهران قرار دارد، روستای برغان است. این روستا از مناطق البرز است که در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است. برای رسیدن به این منطقه باید مسافتی حدود 13 کیلومتر را از کرج دور شوید و فاصله آن از تهران حدود 80 کیلومتر است. در مسیر این روستا هم جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید از مسیر هم لذت ببرید.



در این روستا باغ های میوه زیادی وجود دارد و شما می توانید به صورت مستقیم از باغداران این منطقه میوه خریداری کنید. همچنین در این روستا یک رودخانه بزرگ هم وجود دارد می توانید در روزهای گرم تابستان در آن، آب تنی کنید.

●       روستای کردان

یکی دیگر از روستاهای بسیار زیبا و معروفی که در اطراف تهران قرار دارد، روستای کردان است. این روستا در منطقه هشتگرد قرار گرفته است و حدود 65 کیلومتر با غرب تهران فاصله دارد. روستای کردان پر از باغ های میوه است که سرسبزی این منطقه را تامین کرده است.



دلیل وجود باغ های بسیار جذاب و دیدنی این منطقه، وجود رودخانه پر آبی است که در این منطقه وجود دارد. همچنین جاهای دیدنی مختلفی در این منطقه وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، مناطق تاریخی این منطقه که از زمان سلجوقیان به جا مانده است هم بسیار دیدنی است.

●       روستای ناتر

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران که در رشته کوه البرز قرار گرفته است، روستای کوچک ناتر است. این روستا طبیعت بسیار بکری دارد و به عنوان یک بهشت پنهان شناخته می شود. در این روستا جاذبه های طبیعی مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توانید به شالیزها و باغ های میوه اشاره کرد.


همچنین در فصل های بهار و تابستان در این روستا گیاهان دارویی می روید و این مسئله شاید برای برخی افراد جذاب و کاربردی باشد. همچنین از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به چشمه هایی اشاره کرد که در این منطقه قرار گرفته است.

●       جنگل تلو

اگر از افرادی هستید که به جنگل ها علاقه دارید، جنگل تلو که در اطراف تهران است می تواند یک گزینه عالی برای سفر یک روزه باشد. پارک جنگلی تلو در 5 کیلومتری شمال غرب تهران قرار دارد و می توانید برای سفر یک روزه از آن استفاده کنید. در واقع این منطقه به یکی از قطب های گردشگری در تهران تبدیل شده است و گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.


در این جنگل درختان زیادی وجود دارد و مسیری زیبا و چشم نواز برای شما ایجاد کرده است. برای سفر یک روزه می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود به این جنگل بروید و در آن جا کمپ کنید. آب و هوای این جنگل هم بسیار عالی است و می توانید یک سفر یک روزه لذت بخش را تجربه کنید.

●       جنگل لفور

اگر اهل تهران باشید، حتماً نام جنگل لفور به گوشتان خورده است! این جنگل بخشی از سوادکوه استان مازندران است که در نزدیکی تهران واقع شده است. لفور یکی از بهترین مناطقی است که برای طبیعت گردی، جنگل نوردی و کمپ کردن می توانید از آن استفاده کنید. پیاده روی در میان درختان این جنگل و تنفس از هوای پاکیزه این منطقه بسیار جذاب است. همچنین آبشاری در این جنگل وجود دارد که می تواند روح شما را تازه کند.

مناطق دیگری هم در اطراف تهران وجود دارد که می توانید برای سفر یک روزه از آن ها استفاده کنید. همچنین به جای یک روز، می توانید چند روز را در منطقه مورد نظر خود باشید. در اکثر مناطق اطراف تهران می توانید اقامتگاه مناسبی پیدا کنید و از طریق سایت اجاره ویلا جاباما آن ها را رزرو کنید. در پلتفرم جاباما هزاران اقامتگاه مختلف وجود دارد که می توانید اطلاعات و تصاویر واقعی آن ها را مشاهده کنید. همچنین اجاره ویلا و اقامتگاه های دیگر در این سایت به صورت کاملاً آنلاین است و تنها برای تحویل گرفتن آن باید به صورت حضوری مراجعه کنید.

 


فرم ارسال نظر