» این هرم در مرکزی ترین نقطه زمین قرار دارد!

این هرم در مرکزی ترین نقطه زمین قرار دارد!

شاید برای برخی بسیار تعجب آور باشد که بشر قدیم چگونه توانسته بدون وجود هیچ ابزار و ماشین آلات سنگینی ساختمان ها و بناهایی عظیم و بزرگ بسازد. در واقع روح بلند پرواز، خلاق و کمال گرای انسان مدیریت ساخت بناهایی را بر عهده گرفت و بشر نیز تا سال های نتوانست مانند آنها را بسازد. برای برخی افراد این مساله در نوع خود بسیار جالب توجه و شگفت آور است.

همان طوری که می دانید در جهان هفت اثر به عنوان عجایب هفت گانه دنیا شناخته اند که یکی از آن ها اهرام ثلاثه است. در بین اهرام ثلاثه هرمی وجود دارد که از همه بزرگ تر است و نام آن نیز هرم بزرگ جیزه است. ما امروز در این متن قصد داریم در مورد این هرم اطلاعاتی را به صورت مختصر و مفید در اختیارتان قرار دهیم.

بزرگترین هرم جهان

هرم جیزه که با نام های هرم خوفو و یا خئوپیس نیز شناخته می شود، بزرگ ترین و قدیمی ترین هرمی است که در اهرام مصر وجود دارد. اهرام مصر در شهر قاهره قرار دارند و قدمت آنها به 2560سال قبل از تولد مسیح بر می گردد. برخی از افرادی که در حوزه باستان شناسی فعالیت می کنند معتقدند که این هرم مقبره ای برای فرعون بوده و حدود 10 تا 20 سال نیز طول کشیده تا ساخت آن به اتمام برسد.

مختصات هرم جیزه

ارتفاعی هرم جیزه 146.5 متر است و حتی تا 3800 سال بعد از ساخت از آن به عنوان بلندترین سازه ای که توسط انسان ساخته شده بود یاد می کردند.

هر ضلع این هرم 230 متر طول دارد و در ساخت آن نیز بیش از 2 میلیون بلوک که وزنی برابر 2.5 تن داشته اند استفاده شده است. در ساخت این هرم سنگ آهک تورا به کار برده شده که آن را از معادنی که اطراف قاهره وجود داشته، استخراج می کرده اند.

نکته جالبی که در مورد عرض جغرافیایی این هرم مطرح می شود آن است که این هرم در عرض جغرافیایی N”29.9792452 قرار دارد. این عرض به تنهایی باعث تعجب نشده است، موقعی تعجب شما زیاد می شود که متوجه خواهید شد عدد عرض جغرافیایی این هرم دقیقا با سرعت نور برابر است؛ سرعت نور برابر 299792458 است و هنوز کسی نمی داند که آیا بین دو ارتباط خاصی وجود دارد یا خیر.

داخل هرم جیزه

قسمت ورودی هرم جیزه در ضلع شمالی آن قرار دارد و در ارتفاع 17 متری از سطح زمین ساخته شده است. در این هرم 3 اتاق وجود دارد. بزرگ ترین اتاق متعلق به پادشاه است که کمی بالاتر از مرکز هرم جیزه ساخته شده است و به شکل یک مکعب دیده می شود. دو راهروی بسیار باریک در اتاق پادشاه وجود دارد که انتهای آنها به بیرون از هرم ختم می شود. این اتاق از گرانیت ساخته شده و مجموع وزن آنها نیز 400 تن برآورده شده است.


بعد از اتاق پادشاه نیز اتاق ملکه قرار دارد که در آن نیز دو راهروی بسیار باریک دیده می شود. اتاق سوم اتاقی است که در سنگ بنای این هرم مشاهده می شود و به نظر می آید که ساخت آن هیچ وقت به اتمام نرسیده است. در این هرم شما می توانید دالان ها و راهروهای بسیار باریکی را نیز مشاهده کنید. این راهروها به حدی باریک هستند که تنها ربات های کوچک می توانند از میان آنها عبور کنند. اینکه این راهروها و دالان ها به چه علت ساخته شده است مشخص نیست و کسی هم ابراز نظر خاصی در این رابطه نکرده است.

فرم ارسال نظر