خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بزرگترین راز شکست خوردن کسب و کار این است که تلاش کنیم همه را راضی نگه داریم

 بزرگترین راز شکست خوردن کسب و کار این است که تلاش کنیم همه را راضی نگه داریم

بزرگترین راز شکست خوردن کسب و کار این است که تلاش کنیم همه را راضی نگه داریم

بزرگترین راز شکست خوردن کسب و کار این است که تلاش کنیم همه را راضی نگه داریم. شما نمیتوانید همزمان تمامی مشتریان خویش را راضی نگه دارید. تلاش برای راضی نگه داشتن همه منجر می شود به ناراضی شدن همه. فرض کنید شما یک تولید کننده هستید. ظرفیت تولید شما مشخص و معین است. با ظرفیت تولید فعلی تنها می توانید نیاز 10 مشتری را میانگین در طول روز برآورده کنید. تلاش برای اینکه به همه مشتریان را فقط در یک روز راه بیاندازید ممکن است. پس نمی توان به همه قول داد که همان روز سفارش، کار تحویل شان می شود. اصل راضی کردن همه می گوید به تمام مشتریان قول امروز را بدهید، برای اینکه فقط آنها را راضی نگه داریم. اما درستش این است که بگوییم متاسفانه امروز قادر نیستیم سفارش را تحول تان بدهیم. شما می بایستی در نوبت قرار بگیرید. ممکن است این باعث شود مشتری ناراحت شود. یا غرولند کند. یا از کوره در برود که من فقط و فقط امروز میتوانم و می خواهم محصولم را تحویل بگیرم. شما باید از مشتری عذرخواهی کنید. اما هرگز قول امروز را به او ندهید. ممکن است ناراحت شود و دیگر با شما کار نکند.



اگر راستگو و صادق و درستکار باشید و مشتریان تان را از دست بدهید، بهتر از این است که دروغگو باشید. مشتری باز هم به سمت شما باز می گردد. درستکاری و صداقت شما ضامن بازگشت او خواهد بود.

اما تلاش برای اینکه هر طوری شده بفروشیم و مشتری جذب کنیم و در نهایت نتوانیم سرویس مناسبی ارائه دهیم، برای مان بدنامی به ارمغان خواهد آورد. خوشنامی مهمترین مولفه ای ست که می تواند پیروزی شما را در کسب و کار تضمین کند. هرگز، هرگز و هرگز از چهارچوبهای خویش عدول نکنید. استثناء قائل نشوید. کار درست را انجام دهید. من همیشه با مشتریانم نقدی کار می کنم. شاید این موضوع موجبات ناراحتی ایشان را فراهم کرده باشد. اما خب سیاست کاری من است. نه تخفیف می دهم و نه نسیه کار می کنم.


علیرضا رفیعی



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده