خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری ساری – بهشتی در جوار دریا و جنگل

جاذبه های گردشگری ساری – بهشتی در جوار دریا و جنگل

ساری مرکز استان مازندران و یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است. شهری که توسط جنگل‌های متعدد احاطه شده و فاصله اندکی هم با دریا دارد. میدان ساعت، بوستان ملل، جنگل شهید زارع و ... تنها بخش از جاذبه های گردشگری ساری محسوب می‌شوند.

اگر برای اولین بار است که قصد دارید به ساری سفر کنید، باید بگوییم که خوش به حالتان! چون در آستانه یکی از بهترین مسافرت‌های زندگی خود قرار دارید. البته باید حداقل سه الی 4 روز را به این سفر اختصاص دهید تا بتوانید از همه جاذبه‌های گردشگری این شهر حیرت‌انگیز دیدن کنید.

در این مقاله قص داریم شما را به بهترین جاذبه های گردشگری ساری آشنا کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.


ساحل فرح آباد

بیایید این واقعیت را قبول کنیم که بسیاری از مسافران، به قصد دیدن دریا و قدم زدن در کنار ساحل، راهی شمال می‌شوند. اگر شما هم در این دسته قرار دارید، حتما ب محض رسیدن به ساری، سراغ ساحل را خواهید گرفت. اگرچه خود ساری یک شهر ساحلی به شمار نمی‌رود؛ اما شهر فرح آباد و ساحل ماسه‌ای فوق‌العاده‌اش، تنها 27 کیلومتر با این شهر فاصله دارد.



وقتی که به ورودی ساری رسیدید، برنامه مسیریاب تلفن همراه خود را روشن کرده و لوکیشن فرح آباد را جستجو نمایید. بعد از تقریبا 15 دقیقه رانندگی به یک ساحل زیبا و آرامش‌بخش خواهید رسید.

هوای ساری به قدری حیرت‌انگیز و رویایی است که حتی در اواخر پاییز هم می‌توانید بدون نگرانی از بابت سرمای هوا، چادر خود را کنار ساحل فرح آباد به پا کرده و شب را در کنار آتش، چای و سیب زمینی زغالی میل کنید. البته همزمان از صدای امواج دریا و آسمان پر ستاره ساری هم نهایت لذت را ببرید.


بوستان ملل

وقتی برای اولین بار وارد بوستان یا پارک ملل ساری می‌شوید، تازه می‌فهمید که پارک‌هایی که قبلا دیده‌اید، سوتفاهمی بیش نبوده‌اند! این بوستان در مرکز شهر ساری قرار دارد و احتمالا منظره آن را تا آخر عمر از یاد نخواهید برد. یک پارک بزرگ با فضای سبز دلفریب که رود تجن از کنار آن می‌گذرد...

بله درست خواندید؛ می‌توانید روی یک نیمکت چوبی در بوستان ملل بنشینید و همچنان که از بوی بهارنارنج و هزاران گل طبیعی دیگر سرمست شده‌اید، از تماشای رود تجن هم لذت ببرید.



بوستان ملل یک پارک معمولی نیست که بخواهید با یکی دو ساعت، از تماشای آن سیراب شوید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک نصف روز (بعد از ظهر باشد که چه بهتر) را به قدم زدن در این بوستان اختصاص دهید.


پارک و جنگل شهید زارع

گفتیم که ساری را جنگل‌های متعدد از هر طرف در آغوش گرفته‌اند. بدون شک یکی از بهترین، مخوف‌ترین، زیباترین و بکرترین جنگل‌های ایران، پارک جنگلی شهید زارع است که فقط چند کیلومتر با ساری فاصله دارد.



مناطقی از این جنگل در وسط روز هم مانند نصف شب، تاریک هستند و این موضوع، به دلیل تراکم بیش از حد درختان پارک شهید زارع رخ می‌دهد. ابتدای این جنگل به عنوان یک پارک جنگلی درآمده تا مسافران بتوانند یک روز فوق‌العاده را با آتش، جوجه کباب، بلال، چای، سیب زمینی و ... در این منطقه تجربه کنند.


دریاچه الندان

بی‌دلیل نیست که به دریاچه الندان، لقب نگین گردشگری ساری را داده‌اند. این دریاچه زیبا به صورت کاملا طبیعی شکل گرفته و هیچ رودخانه‌ای، به درون آن نمی‌ریزد. دریاچه الندان در مسیر ساری به سمنان قرار دارد و منبع آبیاری شالیزارهای اطراف خود است.



چه تصویری می‌تواند لذت‌بخش‌تر از دیدن شالیزارهای غرق آب در کنار دریاچه الندان باشد؟ البته اگر در فصل شکار به این منطقه سفر کنید، می‌توانید لذت ماهیگیری را هم در کنار الندان باسخاوت و مهربان تجربه نمایید.


دریاچه چورت

دریاچه چورت در ارتفاع 1 هزار متری از سطح دریا و در دل جنگل‌های چهاردانگه ساری قرار دارد. می‌توانید تصور کنید که دیدن یک دریاچه طبیعی در میان انبوه درختان جنگلی چه لذتی دارد؟ جالب است بدانید این دریاچه بر اثر یک زلزله در سال 1318 به وجود آمده است.




برای رسیدن به این دریاچه باید بعد از عبور از روستای چورت، یک مسیر جنگلی را از میان درختان به سمت بالا طی کنید تا در یک آب و هوای خنک و بی‌نظیر، به چورت برسید. فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این دریاچه، اواخر بهار و تمام فصل تابستان است.


میدان ساعت

میدان ساعت یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ساری محسوب می‌شود. به طور کلی، تمام کوچه پس کوجه‌های این شهر، خیابان‌هایش، میدان‌های آن و ... هر کدام زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند و در این میان، میدان ساعت مانند یک نگین می‌درخشد.



اگر در فصل بهار به ساری سفر کنید، می‌توانید از بوی بهار نارنج در اطراف میدان ساعت سرمست شوید؛ بویی که تا پایان عمر بخشی از خاطرات شما خواهد شد. میدان ساعت به عنوان نماد ساری شناخته می‌شود و از سال 1355 و با رنگ سفید و خطوط قرمز، در این شهر خودنمایی می‌کند.


تالاب حمیدآباد

تالاب حمیدآباد با قدمتی بیش از 500 سال، خانه نیلوفرهای آبی و یکی از بهترین و بکرترین جاذبه‌ های گردشگری ساری محسوب می‌شود. واقعا چه تجربه‌ای می‌تواند شاعرانه‌تر از سوار شدن در یک قایق و حرکت در میان این تالاب و نیلوفرهایش باشد؟



جالب است بدانید که این تالاب به دستور شاه عباس صفوی و برای تامین آب آشامیدنی روستاهای اطراف ساخته شد. اما با گذشت نیم قرن، تالاب حمید آباد همچنان به عنوان یکی از زیباترین مناطق شمال کشورمان، مسافران و گردشگران را در حیرت فرو می‎برد.


سایر جاذبه های گردشگری ساری

معرفی همه جاذبه های گردشگری ساری به یک کتاب نیاز دارد نه یک مقاله! ما امروز و به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این شهر توریستی، تنها به معرفی چند مورد از این جاذبه‌ها بسنده کردیم. اماکن طبیعی و تاریخی زیر، تنها چند مورد از دیگر جاذبه‌های گردشگری ساری به شمار می‌روند که در این مقاله، فرصت پرداختن به آن‌ها را نداشتیم:

·      سد سلیمان تنگه

·      مسجد جامع شاه عباسی

·      باداب سورت

·      پناه‌گاه حیات وحش دشت ناز

·      تالاب میان‌ کاله

·      موزه کلبادی

·      عمارت فاضلی

·      ...

خواندن را تمام کنید و همین الان چمدان‌ها را ببندید و راهی ساری شوید. یک مثل قدیمی هست که به درستی می‌گوید: شنیدن کی بود مانند دیدن! 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده