خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذا در دبی: 9 غذای برتر که باید در دبی امتحان کنید

غذا در دبی: 9 غذای برتر که باید در دبی امتحان کنید

غذای معروف دبی چیست؟

آیا در حال برنامه ریزی برای تعطیلات به دبی هستید و به این فکر می کنید که چه انتظاری باید از این سفر داشته باشید؟ اگر می‌خواهید از همه درباره باورنکردنی‌ترین غذای دبی بپرسید، ارم بلاگ در این پست به شما کمک می‌کند که بهترین غذاهای دبی را پیدا کنید و مزه کنید.


در حین بازدید از امارات متحده عربی، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که بر اساس بودجه خود از محبوب ترین غذاهای دبی و مقرون به صرفه ترین رستوران های دبی استفاده کنید.


حتی اگر کمی اشتها داشته باشید، متوجه می شوید که به دلیل خوردن غذاها چند کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده اید. تنوع غذاهای موجود در رستوران های دبی زیاد است و انتخاب را دشوار می کند. ممکن است علاوه بر غذاهای سنتی دبی، غذاهای تند و خوش طعم را نیز ارائه دهند.


دبی دارای رستوران های شیک و اقتصادی است. شهری است که در آن می توانید تمام غذاهای دنیا را امتحان کنید و بهترین مکان برای لذت بردن از غذاهای عربی و سنتی است.


لقیمات بهترین غذا برای شروع سفر است

آیا به دنبال یک غذاخوری معروف در دبی هستید؟ آیا می خواهید یک شام فوق العاده در یکی از برترین رستوران های دبی یا یکی از معمولی ترین رستوران های دبی داشته باشید؟ حالا بیایید با این غذا شروع کنیم.


لقیمات یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین غذاهای دبی است که اغلب در بسیاری از رویدادهای امارات متحده عربی سرو می شود. برخی از مردم آن را به عنوان یک شیرینی یا دسر مصرف می کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که اگر با آب انگور ترکیب شود، یک وعده غذایی کامل در نظر گرفته می شود.

طاهرید، غذای خاص دبی

تجارت گوشت اماراتی یکی از شناخته شده ترین غذاهای دبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این غذا از نان و سبزیجاتی که در آب خوک خیسانده اند درست می شود. تارید یک وعده غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین است که در مناسبت های خاص سرو می شود. بهتر است بدانید که این وعده غذایی پرانرژی بوده و فواید متعددی برای سلامتی دارد. فراموش نکنید که این غذا را در دبی امتحان کنید.


Al Harees، غذاهای خوشمزه در دبی

خرگوش ها یکی از محبوب ترین غذاهای دبی هستند. این غذای محبوب در میزهای شام اماراتی و منوی برخی از بهترین رستوران های دبی است. از آنجایی که تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، اغلب در مناسبت های خاص مانند عروسی و ضیافت سرو می شود.


تعجب نکنید اگر در دبی با غذاهایی مواجه شدید که بسیار شبیه حلیم ایرانی است اما با نام Al Harees. فرهنگ مشابه است و تحت تأثیر قرار گرفتن آن فرهنگ های آشپزی را کاملاً شبیه به فرهنگ مردم دبی می کند که دانستن آن نیز خوب است. این غذا با گندم و بره درست می شود و علاقه مندان می توانند آن را با نمک یا شکر میل کنند. بنابراین، نام غذا را در دبی به خاطر بسپارید تا طعم جدیدی را بچشید.


توردوکن، یک غذای گران قیمت در دبی

این غذا بر اساس کتاب رکوردهای گینس یکی از بزرگترین و حجیم ترین غذاهای تاریخ است. لازم به ذکر است که این غذا یکی از گران ترین و فوق العاده ترین غذاهای موجود در بازار است. این نشان می دهد که در تعطیلات بعدی خود به دبی باید این غذای بی نظیر و فوق العاده را بچشید.


این شتر را بیشتر در جشن های قبایل عرب بریان می کنند و مصرف می کنند. پیداست که هم اکنون در منوی مرفع هان و اعیان دبی قرار دارد و یکی از غذاهای کلیدی به حساب می آید. این غذای گران قیمت با استفاده از مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوسفند درست می‌شود که همگی در شکم شتر قرار داده شده و آن را می پزنند .

پس برای امتحان این غذا در دبی باید به یک مکان لوکس بروید و یک بار برای همیشه این غذای خوشمزه را امتحان کنید.


اختاپوس کبابی، طعم جدید را در دبی تجربه کنید

این شهر به دلیل نزدیکی به خلیج فارس به یکی از بهترین مکان ها برای چشیدن غذاهای دریایی تبدیل شده است و اگر می خواهید لذیذترین غذاهای دریایی زندگی خود را بچشید باید به دبی سفر کنید و در بهترین رستوران های دریایی غذا بخورید.


انواع غذاهای دریایی زیبا و استثنایی را تجربه کنید و سینی اختاپوس و خرچنگ بدون شک یکی از بهترین وعده های غذایی است. در عین حال بد نیست بدانید این شام به یکی از گران ترین و خوشمزه ترین ها تبدیل شده است. این غذا در دبی موجود است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این غذا اصالتا ایتالیایی دارد، به یک غذای دوست داشتنی در بین اهالی دبی تبدیل شده است، با سبزیجات تزیین می شود و به علاقه مندان عرضه می شود.


ماچبوس، مرغ ادویه دار عربی و برنج

وقت آن است که بعد از امتحان کردن شام با غذاهای دریایی مختلف، طعم بدیع و متمایز شام های کلاسیک عربی را بچشید. ماچبوس یکی از غذاهای اصیل عربی است که در اکثر کشورهای عربی قابل دسترسی است و همچنین یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که باید در دبی امتحان کنید.


 رایج ترین نوع آن نیز در دبی قابل دسترسی است و این غذا از برنج، کشک، گوجه فرنگی، سبزیجات و سیب زمینی تشکیل شده است. ممکن است با بادام نیز سرو شود.


 کوسا مهشی کدو حلوایی خوشمزه در دبی

کوسا، یکی از غذاهای متمایز و نفیس دبی، با ترکیب موادی مانند گوشت خوک، کدو تنبل، سبزیجات و برنج تولید می شود. گوشت گاو، سبزیجات و برنج مخلوط شده در کدوهای خالی ریخته می شود و در کاسه های عمیق با سس گوجه فرنگی سرو می شود. افراد زیادی فقط برای امتحان این غذا در دبی به این شهر مدرن و دیدنی سفر می کنند. همانطور که می دانید این غذا در لبنان، سوریه و اردن محبوب است.


این یک شام محبوب است که به طور مرتب در مناسبت های خاص و جمع های خانوادگی سرو می شود. مخلوط چاشنی مورد استفاده در کوسا مهشی بسته به منطقه و ترجیح شخصی سرآشپز متفاوت است. برخی از دستور العمل ها شامل پر کردن گوشت بره یا گوشت گاو هستند، در حالی که برخی دیگر از برنج، گوجه فرنگی و انواع ادویه جات ترشی جات در یک پر کردن گیاهی درخواست می کنند.


شاکشوکا، غذای آسان و سنتی در دبی

شاکشوکا در منطقه مدیترانه و ترکیه منشا گرفته است. این غذا که شبیه املت است سریع و ساده آماده می شود. مواد اصلی شامل تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر است. این املت شامل سبزیجاتی مانند جعفری نیز می شود.


شاکشوکا گوشت ندارد و به عنوان یک غذای گیاهی توصیه می شود. قبل از اینکه تخم مرغ ها را روی آن قرار دهید، همه مواد را مخلوط کرده و در تابه تفت دهید. اگر به دنبال شام های عالی و سریع هستید، شاکشوکا را در دبی امتحان کنید.


غذای ماهی خال مخالی دودی، باید در دبی امتحان کنید

اگر می خواهید چیزی تازه و غیرمنتظره را با غذاهای دریایی خود امتحان کنید، این غذا را پیشنهاد می کنیم. ماهی خال مخالی ماهی رایجی است که در سرتاسر جهان یافت می شود. رایج ترین ماهی در نیوانگلند ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس است. 


زمانی بخش اصلی رژیم غذایی ساکنان اقیانوس اطلس دریایی بود، بخش عمده ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس اکنون به کشورهای دیگر صادر می شود، جایی که هنوز هم مورد توجه بسیاری است.


مواد اصلی این غذا ماهی، خامه، پیاز و ترب است. البته در صورت تمایل می توان سبزیجات بیشتری نیز به این ترکیب اضافه کرد. قبل از قرار دادن در ظرف و سرو، همه مواد به درستی پخته و مخلوط می شوند. با این پیش غذا نان هم سرو کردند.

شاورما بهترین ساندویچ دبی

غذا، شاورما یک غذای سنتی روسی در سنت پترزبورگ است، اما در دبی نیز جذابیت پیدا کرده است. این غذا در امارات متحده عربی محبوب است، جایی که با گوشت خوک کبابی آبدار طبخ می شود. با گوشت گاو، مرغ و ماهی درست می شود و طعمی شبیه کباب ترکی دارد. کباب ها در نان پیتا با گوجه فرنگی و سبزیجات پیچیده می شوند. نان پیتا منشا آن لبنان است.


غذای کوزی در دبی

قوزی یک غذای معروف عربی است که در صورت سفر به دبی نباید آن را از دست داد. قوزی غذایی است که معمولا با استفاده از گوشت گردن گاو درست می شود. دلمه و گوجه فرنگی موجود است، در حالی که کوزی را روی سیخ های مخصوص به سیخ می کشند. قوزی گاهی با برنج در مکان های خاص سرو می شود.


مهلبیا، پودینگ شیر مصری در دبی

مهلبیا یک دسر شیرین معمولی خاورمیانه است، اما ممکن است به تنهایی یک وعده غذایی کامل نیز باشد. این غذا با گلبرگ های گل رز و پرتقال طعم دار شده و حاوی شیر جوشان است. مهلبیا به طور سنتی سرد سرو می شود و باید ساعت های زیادی سرد شود 

مهلبیا به طور سنتی سرد سرو می شود و قبل از سرو باید ساعت های زیادی سرد شود. دبی یکی از بهترین مکان ها برای امتحان مهلبیه های خوش طعم عربی است.


مندی، غذای سنتی دبی

غذاهای یمنی به «ماندی» معروف است. مواد اصلی این غذا مرغ و برنج است. سرآشپزهای این غذا استخوان های مرغ را می تراشیدند و گوشت مرغ را به آرامی روی زانو روی زمین می پختند. این پرندگان را قبلا در تنورهای سفالی قرار می دادند تا مغزشان بسوزد. این غذا با سس گوجه فرنگی، سالسا، ماست، کشمش، بادام و سیب زمینی در دبی سرو می شود.


هات دیگ، چه نوع غذایی است؟

هات پات یک غذای محبوب چینی در مناطق بیابانی امارات و دبی است. ماده اصلی این غذا ماهی است، اما ممکن است با گوشت گاو نیز پخته شود. کلم چینی، کلم پیچ، کاهو، قارچ، سویا، جلبک دریایی، میگو و رشته فرنگی این غذا را تشکیل می دهند. این غذا شبیه سوپ است و با نان مصرف می شود.

با این حال، آنها باید در بشقاب های جداگانه سرو شوند و دو تکه و غذا در دو نیمه جداگانه پخته شود. هزینه هات پات معمولی است. با این حال، برخی از آنها خرچنگ را در آن گنجانده اند و آن را به یک غذای لوکس و گران تبدیل می کنند.


نان مسطح ریگاگ

یک نان سنتی اماراتی بدون خمیرمایه و نازک است که می‌توانید آن را به تنهایی، معمولاً برای صبحانه یا به عنوان همراه با خورش‌هایی مانند تارید، میل کنید. فقط با سه ماده - آرد، آب و نمک درست شده است - در ماه مبارک رمضان محبوبیت خاصی پیدا می کند.


سطح نان ریگاگ را اغلب با پنیر، تخم‌مرغ، عسل و سایر مواد در حالی که هنوز در ماهیتابه پخته می‌شود، می‌پوشانند. وقتی به عنوان چاشنی خورده می‌شود، می‌توان آن را رویه یا داخل خورش‌های گوشت قرار داد یا به تنهایی با یک ماست سرو کرد.



مرغ کبسا | مرغ و برنج عربی

شام خود را با این مرغ و برنج به سبک عربی به یک مهمانی تبدیل کنید. مرغ کبابی ادویه دار و برنج خوش طعم بهترین انتخاب برای هر موقعیت خاص است. این دستور غذایی اساسا یک دستور غذای کلاسیک از عربستان سعودی است. اما در کشورهای همسایه نیز می توانید انواع مختلفی از این غذا را با دستورات مختلف درست کنید. مرغ و برنج در یک مخلوط ادویه زیبا پخته می شوند و این یکی از بهترین دستور العمل های برنج در یک قابلمه ای است که برای سرگرمی شما و دوستانتان در هر مناسبت خاص آماده است. به طور دقیق، این دستور کبسا یکی از دستور العمل های برنج مورد علاقه من است.


من از برنج باسماتی در این دستور غذا استفاده کردم زیرا طعم جدیدی به این غذا اضافه می کند. البته شما می توانید از هر نوع برنج دانه بلند استفاده کنید، اما باسماتی مورد علاقه من است.


برای این دستور کبسا مرغ، به تکه های بزرگ مرغ نیاز دارید. من یک مرغ بزرگ را 6 قسمت کردم. ما مرغ را در دو مرحله می پزیم. ابتدا در تابه و سپس روی گریل و این راز طعم بی نظیر این غذاست.


یک عنصر مهم وجود دارد که مرغ و برنج را بسیار خوشمزه می کند. ادویه کبسا می توانید آن را از فروشگاه های مواد غذایی خاورمیانه خریداری کنید یا نسخه خانگی خود را درست کنید. این مخلوط ادویه اساساً ترکیبی از هل آسیاب شده، فلفل سفید آسیاب شده، زعفران، دارچین آسیاب شده، تمام ادویه ها و پودر لیمو کامل خشک شده است.


خوب، اکنون به فرآیند پخت و پز می پردازیم. با سرخ کردن پیاز، زنجبیل، سیر و فلفل سبز شروع کنید تا پیازها طلایی شوند. چند ادویه خشک کامل از جمله برگ بو، میخک، غلاف هل و چوب دارچین را به این مخلوط اضافه می کنیم. آنها را کمی در روغن سرخ کنید.


گوجه فرنگی به دو شکل مختلف در این دستور کبسا مرغ اضافه می شود. یکی، رب گوجه فرنگی. دو، گوجه فرنگی کنسرو شده یا گوجه فرنگی تازه و به غیر از مخلوط ادویه کبسا، به جوز هندی، فلفل سیاه آسیاب شده، زیره آسیاب شده و گشنیز آسیاب شده نیز نیاز دارید.


مرغ را داخل ادویه ها تفت داده و سرخ کنید و بعد از ماهیتابه خارج کنید و جداگانه کباب کنید. این به تکه های مرغ یک لایه بیرونی ترد خوبی می دهد. هنگام پختن برنج، مطمئن شوید که آب زیادی به آن اضافه نکنید تا از نرم شدن آن جلوگیری کنید.


مرغ کبسا | مرغ و برنج عربی

زمان آماده سازی 15 دقیقه

زمان پخت 2 ساعت

زمان کل 2 ساعت 15 دقیقه


مواد لازم : مخلوط ادویه کبسا

1/4 قاشق چایخوری هل آسیاب شده (پودر هل)

1/4 قاشق چایخوری فلفل سفید آسیاب شده (پودر فلفل سفید)

1/4 قاشق چایخوری زعفران

1/2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده (پودر دارچین)

1/2 قاشق چایخوری از ادویه های ترکیبی آسیاب شده

1/2 قاشق چایخوری پودر لیمو کامل خشک


کبسا مرغ:

2 قاشق غذاخوری روغن یا کره

3 عدد پیاز، خلال شده

1 قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده (خمیر زنجبیل)

1 قاشق غذاخوری سیر ریز شده (رب سیر)

1 عدد فلفل سبز

2 عدد برگ بو خشک

6 عدد میخک

4 عدد غلاف هل

۱ عدد چوب دارچین

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 عدد جوز هندی آسیاب شده یا پودر جوز هندی

1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

1/4 قاشق چایخوری پودر زیره

1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

3 عدد هویج متوسط، نازک برش داده شده

200 گرم گوجه فرنگی کنسرو شده (یا 3 عدد گوجه فرنگی خرد شده)

2 عدد مکعب آب مرغ

1 _ 1/2 کیلوگرم مرغ کامل، به 6 قطعه بریده شده

3 فنجان برنج باسماتی، خیس شده

1/4 فنجان کشمش

آب به میزان لازم

نمک به میزان لازم

کشمش، برای تزئین (اختیاری)

بادام خلال شده برای تزئین (اختیاری)


طرز تهیه:

برای تهیه مخلوط ادویه کبسا، هل، فلفل سفید، زعفران، دارچین، ادویه ترکیبی و پودر لیموترش را در ظرفی با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.


روغن را در یک تابه بزرگ با کف سنگین روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پیاز، زنجبیل، سیر و فلفل سبز را اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که پیازها طلایی شوند تفت دهید. برگ بو، میخک، غلاف هل و چوب دارچین را اضافه کنید. یک دقیقه سرخ کنید.


پوره گوجه فرنگی را هم بزنید. جوز هندی آسیاب شده، فلفل سیاه آسیاب شده، زیره آسیاب شده، گشنیز آسیاب شده و ادویه کبسا و نمک را با ادویه ها یک دقیقه سرخ کنید. هویج و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید. هم بزنید و 2 دقیقه بپزید.


مکعب های مرغ و تکه های مرغ را اضافه کنید. مرغ را به مدت 30 دقیقه، گهگاهی برگردانید. تکه های مرغ را از ماهیتابه خارج کنید. کنار بگذارید.


برنج و کشمش را با 4 فنجان آب به ترکیب اضافه کرده بریزید و کمی هم نمک اضافه کنید. سپس بگذارید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید، درب را روی آن قرار داده و 10-15 دقیقه بگذارید تا پلو پخته شود.


گریل را از قبل گرم کنید. مرغ را به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شود، گریل کنید. برنج را با مرغ کبابی در کنار انواع چاشنی ها سرو کنید.


یادداشت

- برای برنج با 3 فنجان آب شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده